/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Kan ik starte computer op!
Fra : Steffansteffan
Vist : 561 gange
125 point
Dato : 27-03-04 21:25

hej

Min brors computer har i et godt stykke tid ikke vil starte op. Når man trykker på power knappen sker er overhovdet ingen ting skærmen er bare helt stort og kabinet højtalleren bibber bare hele tiden.
Jeg tror det er en bundkort fejl, men hvad tror i det er?

m.v.h
Steffan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 21:27

Hvilken computer taler vi om.

Data tak.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 27-03-04 21:29

Bundkort: Chaintech CT-7VJL
CPU: AMD xp 1800+
OS: Windows xp prof.

Flere data så skriv

/steffan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-04 21:30

Mest sandsynlig en grafikkort eller ram fejl. Ved du hvilken bios det er?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-03-04 21:30

Afhængig af BIOS producenten betyder gentagne bip, Strømforsynings- eller bundkortdriftsfejl. (IBM BIOS)
Hukommelses- eller skærmdriftsfejl. (Award BIOS)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-04 21:31

Står den bare og bipper? eller er der et mønster i beepene?

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 27-03-04 21:32

nej, jeg akn desværre ik huske hvad bios det er og jeg kan ik se det for den er helt død kan ik kom ind i biosen. men vil lige prøve at skifte grafikkort og ram ud.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-04 21:33

Hvis det er en award er det temmeligt sikkert Ram, så prøv det først

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 27-03-04 21:34

ja den står bare og bipper med 5 sek. mellem rum hele tiden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-04 21:36

Hvor mange bip?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-04 21:37

Eller er der 5 sek. mellem bip?

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 27-03-04 21:40

der er 5 sek mellem hvert bip. og den bliver abre ved ind til at man slukker den.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-04 21:41

Hmm! Er det en IBM computer?

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 27-03-04 21:45

hmm. jeg er ik helt med på hvad du mener med IBM hvilken del tænker du på. Det er en samleselv pc.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-04 21:57

Det skulle være en award bios så prøv at check Ram og grafikkort først!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-04 22:05

Hvis det er en samleselv pc (som du siger) - så tjek også lige om dit backup batteri er helt nede, det kan meget nemt give drillesyge.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-04 00:44

Noget tyder da på strømforsyningsfejl? Måske til harddisken.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:38

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 07:32

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:06

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen