/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd-brænder kan ikke findes?
Fra : HeYa
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 24-03-04 22:46

Hey

Jeg har lige købt en NEC 2500a dvd-brænder, der er bare det at min com ikke kan finde ud af det er en dvd brænder, den kan godt sige at det er et cd-drev. Den kan også godt læse Cd'er en ikke Dvd'er :(. Mit nero (version 5.?) kan heller ikke finde den. Jeg har prøvet en masse ting, men virker stadig ikke. Håber der er nogen der har haft samme problem som kan sige hvad der galt.

mvh.
HeYa

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-03-04 22:49

Prøv at afinstall driveren i enhåndshåndtering og så pil strømmen fra til drevet ,sluk sæt strøm på-tænd og indlæs driver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-03-04 22:53

Står dine drev til auto inde i bios? Hvilket styresystem bruger du? Har du opdateret din Nero? Har du opdateret windows?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-04 23:20

Nero 5 understøtter ikke DVD, det gør version 6 og op.

http://www.artists.co.il/doom9/index.html?/doom9/rpc1.htm
http://www.dvdrhelp.com/play.htm#dvd

Her er hvad en bruger skriver om brænderen: Har kun gode erfaringer med denne brænder. Indtil nu har jeg kun brændt på Fujifilm 4X DVD-R. Dem brænder den i starten med 4X, efter 20% med 6X, og de de sidste 50% brænder den med 8,3X. En fuld skive brændes således på ca. 9½ minut. Brænderen genkendes fint af både Nero v.6.3 og Roxio Media Creator.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 25-03-04 06:55

Nero Burning ROM v6:
ftp://ftp.us.nero.com/nero6316.exe

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 25-03-04 11:40

Jeg køre på Xp, og driver til brænderen findes ikke regner jeg med da der ikke fuglte noget med det er nemlig en bulk. I Xp siger den bare at det er et cd-drev og ikke et dvd-drev.
Håber det hjalp lidt.

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 25-03-04 15:59

der er ikke nogen der kan hjælpe mig med at finde en driver til den (NEC 2500a) for jeg synes selv at det er lidt u overskuelig at finde en índe på NEC's side. Det kano være der er nogen der kender en god side hvor der ligger, en masse driver på.
håber der er nogen der kan hjælpe.

mvh.
HeYa

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-04 16:16

Der findes ikke en speciel driver til dvd under winXP
Prøv at højreklikke på dit dvd drev gå ind under egenskaber og hvis der er et faneblad der hedder indspilning har xp genkendt din dvd brænder

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 25-03-04 16:26

Prøv eksempelvis at install et andet brænderpogram,f.eks Clone cd www.slysoft.com og se om det kan finde din NEC,hvis,er det jo NERO der ikke kan se brænderen

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 25-03-04 19:27

Den brænder fint nu i et brænder program der hedder deepburner, men jeg synes nu stadig at det er mærkligt at der i denne computer står under type at det er et cd-drev?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:37

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

Kommentar
Fra : HeYa

Dato : 30-05-04 00:20

sry havde helt glemt det, men lukker det nu =)

Godkendelse af svar
Fra : HeYa

Dato : 30-05-04 00:21

Tak for svaret pallebhansen.