/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køb af "Mini Notes (PDA)" - fordele og u~
Fra : Leo.pedersen
Vist : 1143 gange
100 point
Dato : 24-03-04 14:37

Hej

Jeg har en virksomhed, og kan efterhånden ikke styre mine aftaler og kontaktpersoner m.m.
Som kalender bruger jeg en god gammeldags af papir.
Til kontaktpersoner bruger jeg Microsoft Outlook på en stationær PC.
Har IKKE bærbar PC og har ikke brug for det.

Overvejer at købe en "Mini Notes (PDA)", men kender umiddelbart ikke nogle som har en.

Har været inde på www.edbpriser.dk, men mulighederne var mange og jeg kunne ikke få overblikket.

Hvad er der af fordele og ulemper?

Hvad skal man forvente af muligheder?

Mine forventninger er umiddelbart:
- kalender, med nogenlunde samme muligheder som i Microsoft Outlook
- kontaktpersoner, igen som Microsoft Outlook
- synkronisering med Microsoft Outlook på min stationære PC.
- tilstrækkelig lagerkapacitet til en mindre virksomhed, dvs. højest 250 kontaktpersoner og højest 500 kalenderaftaler.

Det behøver ikke at være nyeste model og farveskærm er ikke et krav.

Jeg stiller således ikke et konkret spørgsmål, men håber alligevel at nogle har nogle erfaringer, som de vil øse lidt af.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 24-03-04 17:21

Hej

Jeg har en IPAQ3800.
Jeg synkroniserer med Outlook, både kontaktpersoner og kalender. Der er flere muligheder hvordan man vil gøre det.
Det er også en stor fordel for mig at kunne bruge Excel "ude i marken"
Jeg bruger også mere og mere at skrive notatet i løbet af dagen, så når jeg slutter den til den stationære, kan jeg sortere o.s.v. i dem.
Jeg har haft den i ca. et år og jeg er blevet kolossalt glad for den.
Ulempene kan jeg ikke rigtig se, bortset fra prisen.

Jes

Accepteret svar
Fra : Bech_bb

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-04 18:13

Hej
Jeg har selv en Palm Zire 71 og bruge den rigtigt meget mest til kalender dog uden at syncronisere med Outlook.
Fordele Palm
Masse gratis software
Lang batteri tid
Billig i forhold til IPAQ
Fordele IPAQ
Masse programmer installeret som word, excel og outlook.
Nem at syncronisere under Windows.
Så til dit behov er det nok en IPAQ af lidt ældre dato du skal have men husk at tjekke bateri tiden for hvis en IPAQ mister strømen så taber den også dataen.

Anders

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 24-04-04 11:32

Tak for svaret Bech_bb.

Hej

I har begge givet mig lidt mere at gå videre med.

Har ikke helt fået de guldkorn jeg håbene, men vidste heller ikke helt hvad jeg forventede at få af svar.

Tak for interessen, har valgt tilfældigt hvem af jer som skulle have point.