/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Svampe
Fra : BananJoe
Vist : 9789 gange
50 point
Dato : 23-03-04 16:59

hej, jeg leder efter noget information om hvilke svampe der virker som rusmidler (euforiserende stoffer) er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget information om det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-03-04 17:01

Det lyder mystisk. Er det kun information du er ude efter?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-03-04 17:02

UHA - NEJ LAD VÆR!!!

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 23-03-04 17:02

jeg skal bruge det i en opgave på skolen...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-03-04 17:04

Ved læreren det ?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 23-03-04 17:04

prøv at kigge her www.ethnoplanet.dk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-03-04 17:05

Køb en bog om spiselige svampe, smid dem væk, resten er giftige, Hils ham med nøglerne! tjau!

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 23-03-04 17:08

jeg tænker ikk på spiselige svampe eller giftige svampe... hvilke svampe bliver man skæv af... det kan godt være det lyder lidt mystisk

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 23-03-04 17:13

Hehe :D psyllecybin-svampe.
Kaldet spids nøgenhat eller cyller.
Forekommer mest om efteråret her i norden. Men gror oxo andre steder i verden f.eks i Mexico.
på ko-marker nær kasserne eller på en eng.
Hvis du har fundet et godt sted, så vil de kommer tilbage år efter år.

Virkning kan feks være: En time svarre til 3 timer i dit hoved. du kan sammen sætte de mest mærkelige teorier. du ser underlige ting eller farver.
Godt råd : Intag kun sammen men folk du stoler 100 % på, og har det god med.
Advarsel: Intagelse kan fuckke din hjerne op 4 ever.

Et godt råd er at gå på bibloteket - det er ret vigtig at vide hvordan de ser ud, hvis man skal finne dem eller skrive opgaver om dem.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-03-04 17:14

Det bliver du af alle dem, der ikke er spiselige, først skæv siden kold - det er da risikoen!

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 23-03-04 17:15

tak for dit svar kool,
er der nogen der kender hjemmesider om det

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-03-04 17:16

euforiserende stoffer er alle dødelige i de "rigtige" doser!

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 23-03-04 17:24

sådan er det jo.... nogen hjemmesideR?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-03-04 17:29

Hjemmesider - - . helt sikkert ,tænk dog på dine forældre!

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 23-03-04 17:53

hej bananjoe
gå ind på google søg på svampe,og der kommer en masse sider.MEN gør ikke noget dumt,ej heller samle dem og tilberede dem uden at være sikker på at det ikke er farligt,da det kan give konsekvenser,også selom det er en skoleopg.
Der er mange sider ang.svampe,men pas på.
eskild

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 23-03-04 17:55

jeg har ingen intentioner om at samle dem eller overhovedet røre dem...

hvordan ved jeg hvilke der virker berusende hvis man kan sige det?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 23-03-04 18:28

Der findes bøger der kun handler om euforiserende svampe, der vil nu nok kunne se en "liste" over hvor mange der er. Nogle svampe virker jo oxo først efter behandling. Så biblioteket er det bedste sted at få info. Jeg kan se det kan være svært hvis opgaven er til i morgen, men info på nette kan være misvisende - specielt på dette område.

Hvis jeg husker rigtigt er det primært de slimede svampe. men slim kan hvist oxo betyde dødeligt.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 23-03-04 18:30

Fand denne side...
Kan se jeg ikke kan stave til cyller
http://www.netstof.dk/site/Main/viden_om/Leksikon/Psilocybin_svampe/

mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 23-03-04 18:37

Der stod oxo dette et sted på samme side...
der er nogle navne.. dem kan du jo søge nettet igennem på:

Betegnelse for svampe, der indeholder Psilocybin. Svampene findes overalt i verden og kan i mange lande købes i specielle forretninger eller caféer. Virkningen af de forskellige arter varierer meget. Nogle svampe oversprøjtes med en vandig opløsning LSD for at øge virkningen. Der kendes mindst 100 forskellige arter, flere af dem kan dyrkes lige som champignon, andre indsamles i naturen. I nogle lande er besiddelse og brug af euforiserende svampe forbudt.
Disse arter omtales på hjemmesider for svampe-interesserede:

Mexican Mushrooms (Psilocybe cubensis)
Peruvian Psilocybe (Stropharia cubensis peruvian)
Hawaiïan (Stropharia cubensis) eller (Psilocybe copelandia)
Copelandia (Panaeolus cyanecens)
Philosopher Stones (Psilocybe tampanensis) Næppe den korrekte latinske betegnelse, en trøffellignende svamp.
Liberty Caps - (Psilocybe semilancea) Muligvis identisk med Spids nøgenhat.
Blue magic mushroom (Psilocybe azurescens) Den stærkeste psilocybinsvamp i verden.

Der er udgivet en engelsksproget bog om alle de psykoaktive svampe i verden:
Paul Stamets: Psilocybin Mushrooms af the World: A Guide to Identification

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 23-03-04 18:48

Hej Bananjoe

Du søger oplysninger - dem finder du bedst på biblioteket - som regel er diverse
mere eller mindre lødige hjemmesider om emnet ikke så omfattende som en god bog.

F.eks er Gads rusmiddelleksikon ( Kirsten Tunvig) ganske fremragende - forfatteren har
været ekspert for WHO vedrørende rusmidler. Der står en kortfattet beskrivelse af stoffernes
fysiologiske virkning i organismen.
Du kan evt. bestille den via. bibliotekernes nettjeneste.

Mvh

2603ph

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-03-04 18:51

http://yahooka.com
kik eventuelt under
http://yahooka.com/pages/Other_Languages/Danish/
Søg, og du vil finde ! MEN HOLD DIG NU TIL SKOLEOPGAVEN [hør]
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : wium

Dato : 23-03-04 20:06

Kender du bogen: Forbyd hallucinogener? Forbyd naturen at gro! Hallucinogenoligi ved Sten Larris. 4. udgave. Bogen er udgivet i 1980. ISBN nummeret 87 87634 163.
Her tror jeg at du kan finde svar på dine spørgsmål.
Bogen er ganske munter.
God læselyst.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 50 point
Dato : 24-03-04 01:15
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-03-04 01:17
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-04-04 17:14
Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 03-04-04 18:01

jeg har kigget på den yahooka side men jeg syntes ikk jeg ka finde noget, er det fordi jeg kigger de forkerte stedeR?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-04-04 10:32

Undskyld men der var jeg lidt for hurtig.
Så ikke lige at du havde fået linket, og så fra mig selv..

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-04-04 11:16

Hey BananJoe
Fik du strevet din rapport?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 16-04-04 15:34

vi er stadig igang med det, men jeg har da fundet et par gode sider, i skal have mange tak allesammen

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-04-04 21:38

oki :)
Det var bare siden du ikke havde afsluttet tråden..
Mvh KoL

Godkendelse af svar
Fra : BananJoe

Dato : 17-04-04 14:43

Tak for svaret natmaden.

kan man ikk fordele pointene til andre

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-04-04 14:48

nop.. the winner takes it all :)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-04-04 16:17

Jubii jeg er helt svampet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-07-04 19:07

Hej BananJoe. Hvis man vil vide noget om Kager, gå til en Bager! Vil man vide noget om Svampe, gå til Foreningen til Svampekundskabens Fremme (Stiftet i Kbh. i 1905) Jeg er selv kontaktperson til denne forening i det Midt/Vestjydske område. Jeg går ikke specielt meget op i Psilocybinsvampe, men erindrer da at et af vore medlemmer Steen Larris for nogle år siden havde et længere indlæg i vort foreningsblad "SVAMPE" der netop handlede om dette emne. Gå på biblioteket om bed om "SVAMPE" nr. 9 fra 1984 artiklen hedder Psilocybinsvampe og står på siderne 23-29. Jeg tror det er lige den artikel du har eftersøgt! Lad mig endelig vide hvordan I klarer opgaven. Venlig Hilsen Arne Jakobsen, Herning.

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 30-07-04 02:36

Det lyder rigtig godt desværre er det for sent da der er længe siden vi lavede opgaven... Vi blev ikk bedømt på opgaven da vi skulle lave den pga at der var nogen i vores klasse der havde solgt stoffer på skolen og så skulle vi lave projekter om stoffer allesammen...