/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken 17" TFT skal jeg vælge?
Fra : hilding
Vist : 257 gange
100 point
Dato : 20-03-04 09:55

Jeg er på udkig efter en 17" TFT skærm til under 4000 kr. Jeg har kigget en del på LG's L1715S og L1710S samt Samsung SyncMaster 172V. De er meget ens i spec. - men Syncmaster har responstid på 25ms og LG på 16 ms. Nu skal jeg ikke bruge skærmen til spil, men alligevel: Hvad vil I vælge?

Kom gerne med et bud på andre modeller og mærker! Det SKAL ikke være LG eller Samsung. Det skal bare være et godt køb til under 4000 kr.!!

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 20-03-04 09:57

Jeg har rigtigt gode erfaringer med "Lite ON" 170, som jeg nu har brugt et par år uden problemer....
mvh bvg

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 20-03-04 10:35

Udviklinger af tft skærme er gået forrygende hurtigt de sidste par år, ud over de samtidig er faldet meget i pris.

Jeg har lidt erfaringer med wievsonic, men vil ikke umiddelbart anbefale den, så et bud på et af de mærker du omtaler må være LG med responstid på de 16 ms, som groft taget er den halve tid.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 20-03-04 13:26
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 14:01

Jeg har investeret i en Orion til fruens PC. Det er en Samsung der er samlet i DK. Prisen var 3500 og den har et flot skærmbillede og er nem at indstille. Jeg vil ikke anbefale den til hurtige spil, men det er åbenbart heller ikke sagen her.
Mvh.
Bjarne

Kommentar
Fra : hilding

Dato : 01-04-04 22:49

Tak for jeres råd. Jeg har købt en Samsung SyncMaster 172V til 3495,- . Det er en fremragende skærm i et meget elegant sølv / sort design.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-04-04 22:52

Tillykke, den skal du nok blive glad for.