/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
KILLING RASERER MIT HJEM, HJÆLP!
Fra : sazzy
Vist : 980 gange
100 point
Dato : 17-03-04 17:58

Min nye maine-coon killing, raserer mit hjem!
Den river i tapetet, møbler osv., også selvom den har et kradsetræ.
Det sker især, når den ser noget ude i haven, at den går amok.
Har nogen et godt råd, så skriv endelig!
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-03-04 18:05

katte er en griner!!!
har du ikke tænkt dig at lukke den ud en gang imellem??
jeg tror gerne at den vil pelse en fugl eller 2.
ellers så prøv med noget legetøj.små mus i plast/stof er et hit.også små skumgummibolde kan de godt li.

Accepteret svar
Fra : Sibrijo

Modtaget 110 point
Dato : 17-03-04 18:09

Hvor gammel er din killing? Jeg har en almindelig huskat, som teede sig på samme måde. Den blev steriliseret, da den var 5 mdr. gammel. Killinger er nogle ballademagere og fuldt af krudt, men det hjalp. Har du mulighed for at lukke den ud, er det nok en god idé. Maine-coon katte er jo kendt for at opføre sig sådan.

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-03-04 18:16

Den trænger tydeligvis til at blive stimuleret, men som legalt afstraffelsesmiddel er en vandpistol/blomstersprøjte effektiv, men det skal bruges med omtanke så killingen kan se sammenhæng mellem det den gør og det væmmelige vand.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-04 18:22

Skynd dig at få din norske skovkat hjem, så kan de to bæster rasere hinanden.. -Eller har du mistet modet?

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 17-03-04 19:03

HEJ BIRGITTA.
EGENTLIG ER DET IKKE MIG MEN MIN VENINDES MAINE COON, OG HENDES MOR ER GODT TRÆT AF AT DEN GØR DET.
MEN JEG SKREV BARE AT DET VAR MIN KAT! : - )

Kommentar
Fra : 888

Dato : 17-03-04 19:07

Man kan købbe noget der bliver kaldt katteparfume....hvis du drypper lidt af det på kradsetræet, så vil den helt klart bruge sin energi(og kløer) på den fremover....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-03-04 21:02

Køb noget legetøj med catnip i. Det bliver katten helt syg med, og så glemmer den narrestregerne. Men det kan godt lyde, som om der skal investeres i en sprayflaske til vand eller en vandpistol. Af erfaring synes jeg bedst om flasken. Vandpistolerne er sjældent helt tætte. Vi brugte flasken på vores, da de var små lømler, og det er noget de har stor respekt for. VAND -BAVDR. Lige for tiden har vores lille hun en lømmelperiode igen, så vi har fundet flaske frem igen. Det var nok med et sprøjt, så huskede hun, hvordan det nu lige var, når mor sagde nej. (hun åd lige pludselig vores stole. Hunden har nemlig ædt kattenes legetøj)Nu har vi bestilt noget legetøj på nettet med catnip i, det viste sig nemlig at det kunne optage alle 4 på en gang. Desværre forsvandt den også pludselig.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-03-04 21:46

hvad er catnip for en størrelse???

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-03-04 00:12

Det er en plante. Jeg kan ikke huske, om det er blomsterne eller bladene, der bliver brugt. Prøv at søge på "catnip" på Google.
Det var en der hedder Kim der har en hjemmeside med Maine Coon killinger, der sendte en mus med det. Han sælger også kattehuler o.s.v.
Han sagde, de kunne købes til udstillinger bl.a. Men at man skulle sørge for at købe hos dem, der opbevarede dem i lukkede glas. Ellers var de dårlige, da de blev møre.
Jeg kunne ikke finde meget legetøj på danske hjemmesider, der havde catnip i sig, men har bestilt en masse på: http://www.catnipetc.com/
Men man skal bruge netbank, når man handler med dem, for de har noget, der hedder Paypall som betalingsmiddel, og så skal pengene trækes via netbanken. (Det er det samme som E-wire herhjemme).
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : KateDK

Dato : 18-03-04 14:33

man kan købe produkter med Catnip alle steder hvor de forhandler kattelegetøj...du behøver ikke storme nettet rundt... Hvis det ikke virker kan jeg anbefale Aktiv Supers "Godnat the" det er en urte the som indeholder en bunke krydderurter og som du så kan væde stoflegetøj med og derefter tørre det. Min egen kat går helt agurk over lugten og smagen og ruller sig for vildt i min the hvis han kan komme afsted med det...Drikke det vil han også gerne og det må være sundt for hans pels ligner en million siden jeg er begyndt at give ham lidt af min egen portion hver aften.."jeg lider lidt af søvnløshed" en hel pakke breve koster kun ca 14 kr
KateDK

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-03-04 21:31

Den skal jo helst være fortrolig med "basen" indedøre før den lukkes ud, så din søster må jo nok finde sig i det, det er jo naturlig adfærd, for den størrelse, kan jeg forstå.
Men jeg tror dens problem hovedsagligt er, at den savner sin mor og eventuelle søskende, så kan din søster ikke gøre noget ekstra for, at den gør hende til mor. Pusle meget om den, give den Whiskas kattemælk, opdrage den med kliktræning og aflur/efterlign, hvordan en moderkat gør, da det jo det sprog den bedst forstår.
Giv ikke op! Da jeg var barn kom min bror hjem med en killing han havde reddet fra et baggårdsliv. Den var totalt "hyss". Styrtede rundt i ekspresfart, op i gardinerne, under møbler, flådede meget i tapetet og lærte sig hurtigt at åbne døre, ved at springe op på håndtagene, (den var blevet begrænset til gangen). Vi boede et sted med stor have og uberørt natur, eng og mose, lige op til. Den blev en ualmindelig harmonisk og skikkelig kat, der havde stor glæde af at jage i omgivelsene og være langt væk fra byen. Den fik killinger i en dukkevogn. Senere som voksen har jeg prøvet,det modsatte, at bo midt i kbh og adoptere en baggårdskat, den var ikke tam, venligt stemt, men ville ikke "krammes", alligevel flyttede hun ind, og fik et kuld i mit soveværelse, killingerne blev tamme og blev på stedet, lige som deres moder, men det, at de ikke blev flyttet væk fra deres mor og søskende gjorde den forskel, at de heller ikke opførte sig fuldstændigt kulret, legesyge og livlige, men ikke "hysse" og uregerlige. Det er derfor jeg foreslår, at fokusere på, at give den a la kattemoderlig behandling. Jeg vil lige for god ordens skyld sige, at jeg fik moderen og killinger neutraliseret. Kattens Værn betalte en pæn del, da det drejede sig om baggårdskatte.
MVH

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-03-04 23:03

I en kattebog læste jeg et råd for henholdsvis aggresive og sky katte: Er katten aggressiv, er rådet at lege med den i et kvarter- ikke mindre, flere gange om dagen. Er den derimod sky så lege med den 5 minutter ad gangen, flere gange om dagen. Hvis du leger med en aggressiv kat kun kort tid, 5 minutter, bliver den blot mere aggressiv end til at begynde med, derimod 15 min vil give den tid til at komme af med den overskydende energi. Den sky kat trænger derimod til , at få adrealinen op at køre, derfor kun de 5 minutter ad gangen. Det er også det catnip gør, fjerner den overskydende energi, så katten kommer mere i balance.
I øvrigt, at lege med den, er også indledningen til, at opbygge et godt tillidsforhold.

Måske når I er blevet venner, kunne det være en ide, at gå med den, en tur udenfor og vise den rundt, a la en kattemor.
hilsener

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 18-03-04 23:13

www.catnipetc.com så jeg noget, der måske kunne bruges. En handske i noget tykt.blødt, loddent stof, den gik helt op til albuen og var katte/leopardmønsteret. Den var beregnet til, at tumle med katten, uden at blive revet, ligesom når killinger slås og tumler rundt med hinanden. Den kan een jo lave selv.
Hilsener

Godkendelse af svar
Fra : sazzy

Dato : 20-03-04 16:53

Tak for svaret Sibrijo.

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 20-03-04 16:55

TIL ALLESAMMEN! JEG VÆLGER AT LUKKE SPØRGSMÅLET NU, FORDI JEG SYNES AT JEG HAR FÅET NOK GODE SVAR!
TAK FOR SVARENE!
VENLIGST SAZZY