/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD - og DVD+ hvad er forskellen??
Fra : webgun
Vist : 351 gange
50 point
Dato : 17-03-04 17:24

jeg har fået adgang til en DVD brænder, og skal til at teste hvad sådan en fætter kan.
Meeen..hvad er det lige for nogle skiver man skal købe???der er nogle som hedder - og nogle som hedder +.
hvad er forskellen???er det noget med hvilken filtype man skal brænde eller hvad??
jeg skal brænde DVD koncertvideoer(musik)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-03-04 17:26

+ og - har vi fordi fabrikanterne ikke kan enes om en standard.
Så det bedste for dig er en dvd spiller der kan klare begge dele.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 17:27

Du skal købe den/de DVD typer der passer til brænderen. Grunden til at man har flere forskellige standarter er at DVD blev udviklet hos forskellige fabrikanten samtidigt. I dag kan du forøvrigt købe DVD brændere der kan klare begge formatter, så det er ikke det store problem længere!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-03-04 17:35

jeg har ikke det vilde info om brænderen.
den hedder Sony DWU-14A Black Bulk...Det bliver jeg ikke klogere af...måske gør i ????
jeg aner ikke om den er til + eller - eller begge????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 17:39

Det kan bruges til både + og - skiver

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-03-04 17:54

tedd.
OK så blev jeg lidt klogere...lige et ? mere.,
er det så ligemeget om jeg skal brænde dvd musik,film eller feks backup fra pc??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 17-03-04 17:55

begge formatter burde kunne bruges til alt det du nævner

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 17-03-04 17:58

Tak for svaret tedd.det var fandeme kanon.............

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-03-04 18:03

selv tak, selvom Teil da osse havde en andel

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-03-04 18:09

Ok.
hvis Teil klager sin sag...så får han da også bare 50 point.

men kun hvis han klager.......