/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Biludlejning
Fra : st.pol
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 16-03-04 16:48

Jeg går med tanken om at starte et biludlejingsfirma op. Og nu hvor bilerne er dyre i DK, så strejfede tanken mig om at enten købe bilerne i tyskland, og starte et firma lige over grænsen eller lease bilerne i tyskland og drive firmaet i DK. Er der nogen der har noget viden om hvad der bedst kan gå ren økomomisk??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 16:49

Hvordan vil du gøre det.
Hvis du registrerer bilerne i Tyskland kan du ikke leje dem ud her.

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 16-03-04 17:43

Kan man ikke leje dem ud i DK når de er registreret i tyskland? En dansker kan vel godt leje en bil ved et tysk udlejningsfirma?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 17:48

Ja men så må han ikke køre i Danmark.

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 16-03-04 17:58

kan det ikke passe at AVIS tilbyder deres kunder at leje en bil til ferien? Bla til udlandet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-03-04 17:58

..å så'et it' engang løwn!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 18:01

Hør nu her.
En person bosiddende i Danmark må køre i hele verden i en udenlandsk registreret bil BARE IKKE I DANMARK.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-04 18:01

En dansker må ikke køre en udenlandsk indregistreret bil medmindre: Ejeren sidder ved siden af, føren er automekaniker eller lignende der prøvekører i forbindelse med reparation, eller hvis føreren er dansker med fast bopæl i udlandet.
Hvad danskere så må når de befinder sig i et andet land er en anden sag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 18:02

En tysker må heller ikke køre i en dansk bil I TYSKLAND

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-03-04 18:03

Ergo Refi har ret!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 18:03

Så kort fortalt
Du må ikke køre i en udenlandskbil i dit eget land.

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 16-03-04 18:19

Så er muligheden jo kun at jeg starter med nogle billige biler fra DK.

Jeg har overvejet at samarbejde med: www.biludlejningdiscount.dk De søger partnere. Efter deres mening vil man få flere fordele og flere kunder ved at samarbejde med dem. Man sparer penge på forsikring, da man forsikre igennem dem, og de søger for tlf samtaler etc. Er det mon en god ide?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-03-04 18:24

Discountfirmaer ender med bøder for defekte køretøjer fordi de ikke har råd til reparation og værkstedstid og prøv at forhøre om kasko på en udlejningsbil UHA!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-04 18:28

Ja - jeg ville også holde mig langt væk.

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 17-03-04 13:58

Nu er det sådan at det firma kun søger for reklamer, forsikring, modtager tlf opkald, og jeg skal selv sørge for at købe og vedligeholde mine egne biler... Men nu skal jeg ha et møde med dem. Det lyder en smule interssant da jeg snakkede med dem i tlf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 14:01

Nu er der jo ingen der arbejder gratis (andet end her på Kandu)
Du kan da være helt sikker på at du skal betale et eller andet hver måned og det er spildte penge.
Så kan du ligeså godt leje bilerne ud selv med annoncer i lokalblade.
Det er alligevel kun lokale der lejer den slags biler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-04 14:03

I øvrigt er spørgsmålet jo besvaret.
Så for ikke at overbelaste kandu mere end nødvændigt, bør besvarede spørgsmål lukkes.

Godkendelse af svar
Fra : st.pol

Dato : 17-03-04 17:38

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : Jaguaren

Dato : 05-07-04 23:01

REFI, det er noget sludder at en Tysker ikke må føre en dansk bil på tysk territorie. Kan du bevise din påstand. Den tyske ambassade afviser din påstand.

I øvrigt kan man godt lease en bil igennem et tyskleasingselskab og montere danske plader på bilen, det man sparer er reg. afgiften. Skal bilen på senere tidspunkt sælges i DK fx. på auktion, eller til leasingtageren, sker det mod sædvanlig afgift model.

Eksempel: HURs vognmænd har leaset tyske busser, men de kører jo ikke passagererne rundt i tyskindregistrede busser vel. Vær ikke så skråsikker i din sag, når du kun delvist har ret ;-/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 23:10

Hejsa jaguaren. Spørgsmålet er lukket og normalt er det kun spørgeren og svareren der får besked om nye indlæg så Refi får muligvis ikke besked og da han ikke er aktiv på Kandu i øjesblikket skaldu ikke forvente et svar.
Bortset fra det så må en dansker stadig kun køre et udenlandsk indregistreret køretøj hvis ejeren sidder ved siden af eller hvis det er i reparations øjemed, og så er der selvfølgelig særregler for personer der har fast bopæl i udlandet.
Go'nat!

Kommentar
Fra : Jaguaren

Dato : 05-07-04 23:38

Vedr. DK'er i udl. indreg. bil i DK. så er det uddebateret, det var den omvendte situation, læs svaret ordentlig inden du belærer. Jo, tak for info G'nat.

/JaG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-07-04 23:44

Der er kun et svar her resten er kommentarer, og jeg har givet svaret!
Butikken er lukket omkring dette, men du kan jo åbne alle de spørgsmål du vil.