/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Skal ram-mærkerne være ens?
Fra : jowjowdu
Vist : 598 gange
50 point
Dato : 15-03-04 20:25

Har købt nye ram (128Mb Dan-Elec) for at opgradere comp med de ram (128Mb Hyandyne...tror jeg) der sad i forvejen i min gamle Dell latitude cpi 400 R. Problemet er de ikke vil fungerer sammen. Har prøvet dem hver for sig i hver sit dimm a og b. Skal rammene være ens (altså samme mærke) eller skal man fortælle computeren at den har fået nye ram? (I BIOS f.eks.)?

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 15-03-04 20:48

DE hedder enten SD-PC eller noget lignende.Det er ikke fabrikant navnet du skal gå efter,pil en blok ud og se
hvilke de er,og køb nogle tilsvarende,skidt med hvem der har lavet dem

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-03-04 20:53

Det er ikke altid at RAM af forskellige mærker kan spille sammen.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 15-03-04 21:13

PS.Du skal ikke i Bios,bare sæt dem i ,så registrerer den selv

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 16-03-04 20:29

Lyder som en "fejl 40" du gamle

Kommentar
Fra : jowjowdu

Dato : 18-03-04 20:52

hmm...
Må desværre give op og købe en 256Mb ram-blok!
Tak for svarene anyway!