/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Fryseren larmer
Fra : adennehy
Vist : 3172 gange
20 point
Dato : 15-03-04 17:24

Vores lille klasse A fryser er ca. 2 år gammel. Jeg afrimmede den forleden og nu larmer den. Problemet er at den findes i vores soveværelse. Den kunne slet ikke høres før. Håber at nogle har et godt forslag. På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : 2100

Modtaget 30 point
Dato : 15-03-04 17:45

Efter at du har afrimmet fryseren har du sikkert også flyttet på denne. Dette der så er sket, er at kompressoren berører et eller andet når den starter, og det larmer jo lidt.

//2100

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-03-04 17:51

Prøv at skub lidt hårdt til den når den køre - Kompressor er påat på nogel meget bløde gummibøsninger der gør at denne kan bevæge sig en hel del. Prøv at give den et lidt hårdt skub og se om det ikke hjælper
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-03-04 20:41

Mens jeg var i elektrikerlære, kom vi tit ud for at en kunde, havde et køleskab eller en fryser der larmede. Som 2100 og Benjamin skriver skal fejlen højst tænkes findes i kompressorens ophæng. Vi fiksede det i 99% af tilfældene, ved at sætte et eller andet blødt i klemme ved ophænget.
Prøv dig frem.
Gambrinus

Kommentar
Fra : adennehy

Dato : 15-03-04 22:56

Ovenstående er mit allerførste indlæg i Kandu. Jeg er imponeret! Tak til jer alle 3, nu vil jeg prøve mig frem. Ang. points alle svar var relevante. Hvordan giver jeg points?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-03-04 00:10

Du trykker bare på Accepter i højre side ved det spørgsmål du finder bedst.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : adennehy

Dato : 16-03-04 01:49

Tak for svaret 2100.