/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Det er VORES kat!!!
Fra : j.n.t.
Vist : 1313 gange
40 point
Dato : 15-03-04 16:53

Vi har i to år haft to kattesøstre fra de var 12 uger. En sort og en hvid. For en uge siden kom den sorte hjem med øremærkning (det havde vi desværre ikke selv fået lavet) og ar efter en sterilisation. Øremærkningen er endnu så ny at man ikke kan aflæse den. Men vi har ringet til Kattens Værn og spurgt : Hvad nu? Her sagde man at nu tilhører katten den der har fået den øremærket. Ikke mindst vore to døtre har været dybt ulykkelige. Hvad gør vi??

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 15-03-04 17:02

Hvem har fået dem øremærket?
Hvordan kom de tilbage?
Og hvorfor er det et problem med øremærkning og sterilisation?
OG HVOR er den hvide????????

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-04 17:10

Strejfende katte er jo et problem, men jeg tror da ikke kattens værn bestemmer hvem den tilhører. En sterilisation er da en bekostelig affære. Det kan da undre at nogen bekoster over 1000 kr. på at få en anden mands kat sterilliseret. Har i afleveret katten til den nye "ejer"? Heldigvis er katte deres egen, og det ser da ud til at den vil være hos jer. Den må jo have været væk nogle uger, når den har oplevet alt det?

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 15-03-04 17:14

2 ÅR !!!!! Det er da dybt, dybt uansvarligt at lade dem gå så længe uden at de er blevet hverken øremærkede eller neutraliserede. For at sige det lige ud, så har i fortjent det i har oplevet nu, nemlig at en anden har taget hånd om det i burde have gjort for LANG tid siden. Når i finder ud af hvem der har fået gjort det, må i vel enten betale eller aflevere katten til den "nye ejer".

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 15-03-04 17:16

Jeg er ret enig i det Valde skriver. Det er ret uforståeligt, at nogle vil bekoste mindst en tudse
på katten, og så ikke kræve ejendomsretten.
Iøvrigt - KAN I dokumentere på nogen måde at katten er jeres???
For i så fald er der jo ikke noget probelm - OG jeg spørger igen, hvor er den hvide?
Vær glad for sterilisationen, så bliver den sorte nok hjemme.

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 15-03-04 17:19

Til Valde.

I gamle dage blev kattekillinger i stor stil skudt/druknet/overladt til deres egen skæbne. Men nu er de fleste af os heldigvis nået et skridt videre, så vi er klar over at man IKKE anskaffer sig en kat (og slet ikke 2) uden at have råd til neutralisering.

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 15-03-04 17:20

Når en kat bliver øremærket - bliver det registreret hvem der er ejer....
SÅ - hvem er det ? Kontakt da vedkomende!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 17:22

KSPG du er sku da ikke for klog at hører på Dvs sige alt hvad du ikke har mærket er ikke dit hvis en anden har lyst til at tage det og hvorvidt en kat skal steriliseres er sku da helt op til ejeren og ikke en eller anden selvhøjtidelig nød (som dig åbenbart)som bare stjæler en andens ejendom Siden hvornår er der kommet en lov der siger at en kat skal tatoveres i øret Der er sku da heldigvis mere naturlige holdninger end dine
SUNE

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-03-04 17:35

Til ksgp.
den med ansvarlighed! Ja du siger de fleste af os! Så har du forhåbentlig ret!
Men vi har i perioder haft op til 8 forsultne magre katte i vores have, nogle ved vi næsten 100% at de er efterladt af ejeren, der er flyttet, andre gange når der går en kælen kat og er sulten når vi kommer op om morgenen, så har vi troet eller haft en til vished grænsende mistanke om, at ejeren har kørt den langt væk, og set her var andre katte. Vi har ikke plads til alle de katte, så kattens værn har flere gange hjulpet.

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 15-03-04 17:45

Kære Sune
Har du ovevejet konsekvenserne for en/to hunkatte der bare strejfer omkring uden at være neutraliserede??
Jeg synes i allerhøjeste grad, at det er i kattens tarv, at man tilsikrer den ikke føder en masse kuld, som bare efterlades hjælpeæøse rundt omkring, og/eller kan risikere at ende med døden for mor-katten.-
Der findes et utal af omstrefjende katte og dette medvirker til, at kattene bliver lagt for had!
Det burde jo være uansvarlige katte ejere der skulle bære straffen.

Selvfølgelig er det pt. op til ejeren af katten at afgøre om den skal øremærkes. Men, spørgsmålsstilleren giver udtryk for "sorg og bekymring."
Et eller andet sted kunne alt dette være undgået, hvis kattene var belvet øremærkede. Ejerne kunne derfor have søgt katte inde i katteregisteret og samtidig have haft gyldighed for ejersskab.
Der er heldigvis en ny og revideret kattelov på vej - lad os håbe den løse nogle af problemerne.

Iøvrigt kan jeg anbefale at I går ind på Ingeskattehjem.dk

Her er masser af stof til eftertanke.

I de udkast der er lavet til lovforslag forsøger dyreværnsoganisationerne at se på kattens velfærd og hvad der er realistisk at lave i et lovforslag. Loven skulle gerne tage hånd om kattens tarv og ikke begrænse kattens naturlige behov unødigt. Loven skal kunne overholdes/respekteres og kunne holde økonomisk. Det er urealistisk og helt uoverkommeligt at tro at man kan få øremærket og registreret alle katte i Danmark i første omgang. Det vides ikke hvor mange katte der findes uden ejere evt. med løs tilknytning til mennesker, men et tal i nærheden af 600.000 er ikke urealistisk.

Man vil forsøge at lave vejledninger til katteejere vedr. reproduktionsbegrænsning og mærkning af katte. En hunkat kan blive til mange katte i løbet af få år hvis der ikke gøres noget. Man vil anbefale at alle som har kat får disse neutraliseret når de er 6 – 8 mdr. hermed undgår man strejfende hankatte som urinmarkerer, og hunkatte som får mange kuld killinger. Ligeledes knytter katten sig så mere til ejeren og stedet. Man undgår også i vid udstrækning at kattene smittes med de meget ondartede virusinfektioner : FIV og FeLV ( katteaids og katteleukæmi ), som man især ser blandt vildtlevende uneutraliserede katte.

Det skal være ejerens ansvar at begrænse antallet af killinger. Får ens kat killinger skal man enten optage disse i eget kattehold eller sørge for at have fundet ejere til killingerne, gerne inden de er født. Der kan f.eks. være regler om hvor mange katte der må være per bolig i et boligområde.Og som noget meget vigtigt skal alle katte som neutraliseres øretatoveres, også dem som aldrig kommer ud. En tamkat kan blive op til 20 år, det er jo ikke sikkert man bliver boende i den samme lejlighed. Og en lejlighedskat kan slippe ud, så er det nemmere at finde ejeren hvis den har et øretatoveringsnummer.

Med venlig hilsen
Deleur

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 15-03-04 17:47

"Søde Sunowich".

JA, hvis du holder din kat på DIN EGEN ejendom så er det helt op til dig selv hvorvidt du vil neutralisere og øremærke den. Men hvis du ikke gør det så er det mindste du kan gøre at neutralisere og øremærke den, det første for at den ikke skal sætte en masse uønskede killinger i verden, (eller hvis det er en hankat at den ikke strinter ulækkert stinkende strint op ad fremmedes ting) det andet for at du kan bevise at katten er din.

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 15-03-04 18:01

- Og for at svare på det oprindelige spørgsmål.

Jeg mener at katten tilhører den der har fået lave øremærkningen og sterilisationen. Mon ikke det er katten værn???
De har sikkert fået katten bragt ind.

Jeg synes bare I skylder os, at vi får at vide hvordan I har fået den hjem igen... Og hvor er den hvide kat spørger jeg lige igen igen... Er det ikke ubehagligt at I ikke "har styr" på det? Det forkommer mig (undskyld udtrykket) at jeres indlæg er en smule dobbeltmoralsk, når I samtidig giver udtryk for at jeres "døtre er ulykkelige." - Hvorfor ikke undgår det - ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-03-04 18:05

Hvad er katte, nåe jo' det er dem der benytter børnenes sandkasse som toilet.
jeg ser da dit problem, men måske err det heldigt at den er i live, omstrefende katte er som bjørneklo
meget pænt/sødt, men det spreder sig. Mit marsvin tåler hverken bjørneklo eller de forpu... katte
som strejfer og bare kommer ind ad vinduet.
Men det er da synd for børnene.

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 15-03-04 18:08

Til Valde.

Jeps, vi har også sådan en kat, der er blevet "smidt af" her i området som killing. Det er forfærdeligt at nogen kan få sig til at gøre sådan mod et levende væsen
Godt, at Kattens Værn har hjulpet jer.

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 15-03-04 18:28

Hej j.n.t.
Meld til politiet, at en eller anden har bortført din kat,og fået den kropsudsmykket, uden dit samtykke.
Så vil de nok, ligesom synderen, bortføre "din" kat, til de har løsningen på dit spørgsmål.
Til glæde for børnene, er der jo stadig mulighed for flere katte,
den Hvide, har din emsige nabo vel ikke fået steriliseret endnu.
Mvh. halvdum

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 40 point
Dato : 15-03-04 19:39

Kære j.n.t.
Du har ikke mange rettigheder når katten ikke er øremærket eller har anden ejermarkering.
Der er gjort mange forsøg på at lave specielle beskyttelsesregler for katte, men det er endnu ikke lykkedes.
Du kan tage kontakt til http://www.katteregister.dk/ for at finde den der har fået katten øremærket og du vil uden tvivl kunne få oplysning om gældende regler.
Du kan læse lidt om vejledningen til dyrlæger m.fl.

Vejledende retningslinier for praktiserende dyrlæger i forretninger vedrørende indfangning og aflivning af herreløse katte
Veterinær- og Fødevaredir. skr. nr. 140 af 23. oktober 1997

Reglerne for indfangning og aflivning af herreløse katte findes i Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 384 af 17. juli 1984. Bekendtgørelsen havde ved sin ikrafttræden hjemmel i den daværende dyreværnslovs § 16. I den gældende dyreværnslov (lov nr. 386 af 6. juni 1991) findes lovhjemmelen i § 11, stk. 1.

Det fremgår af nævnte bekendtgørelses § 2, at indfangning og aflivning af herreløse katte kun må foretages af en praktiserende dyrlæge eller af en person, der skal være instrueret af dyrlægen og være under dyrlægens tilsyn. Undtaget herfra er dog tilfælde, hvor herreløse katte på grund af sygdom eller tilskadekomst befinder sig i en sådan tilstand, at det af dyreværnsmæssige årsager er nødvendigt at aflive dem straks.

I bekendtgørelsen skelnes mellem 2 typer af indfangning af herreløse katte:

1.Indfangning med henblik på aflivning (må kun ske efter anmodning fra kommunen, medmindre aflivning må anses for påkrævet af dyreværnsmæssige grunde).

2.Indfangning med henblik på andre foranstaltninger end aflivning (kan rekvireres af enhver og kan omfatte kastration/sterilisation, mærkning, behandling m.v.).

Det bemærkes, at bestemmelserne er af ren dyreværnsmæssig karakter og ikke vedrører bestemmelser fastsat i andre regelsæt (herunder mark- og vejfredsloven og lov om smitsomme husdyrsygdomme).

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-03-04 21:38

Vi havde en flok vildkatte i vores baghave.De var fulde af orm, bylder, sygdomme o.s.v. Der var også et ukendt antal killinger. Efter aftale med kommunen lånte vi en kattefælde hos dyrlægen, og så blev kattene fanget en efter en - og bragt til aflivning. Vi havde det rigtigt dårlig med de aflivninger, og vi nåede ikke at få mere end 3 stk. aflivet, før vi ikke kunne få os selv til at indfange dem mere, men måske/formodentlig er det bedre at være en død kat end en vildkat set i lyset af det usle liv de har. Inden de blev aflivet, blev de tjekket, om de var øremærkede. Hvis de ikke var det, blev de aflivet, da dyrlægen sagde at så var det ejerens egen skyld, hvis det alligevel ikke var en vildkat. (Der var meget tvivl om den formodede far til killingerne). Hvis man ikke kunne tage ansvar for sit dyr, havde man ikke ret til det. D.v.s. at hvis man ikke får sin kat mærket (som det absolutte minimum), så er der ingen der kan forhindre en i at aflive eller "adoptere" en kat, der opholder sig på sin ejendom.
Bagefter har jeg tit tænkt på de arme katte, der ikke blev aflivet. Hvordan har de klaret sig? Hvordan gik det killingerne? Og havde det ikke været bedre for dem, om vi havde gjort os hårde og aflivet dem alle sammen?? Men hvordan kan man aflive en lille killing, der sidder i buret og klamrer sig fast med store skræmte øjne?? Vi kunne ikke. Vi klarede den ene, og så "vandede jeg høns" i dagevis. Og jeg svor at jeg aldrig ville aflive en killing igen - og heller ikke en voksen, med mindre de var dødsyge.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-03-04 22:21

Jae nu bor jeg jo ude på landet og der ved vi om katten er med rogn eller ej det er vores så ikke mere da de er sterilliserede Men når man hører nogle af jer udtale jer om at de render og nærmest planter killinger tilfældige steder kan jeg ikke følge jer De gange vores katte har fået killinger hvilket etnhver kat har krav på at prøve inden vi " overdyr " tar styringen over derres fremtid Har vi da haft helt styr på hvor og hvornår det skulle ske samt at vi kunne få dem afsat til gode hjem Jeg har igennem tiden haft ca 50 katte og der er aldrig en eneste der er blevet tatoveret i øret og de er altid kommet hjem til spisetider hvis altså ikke lige nogle fartgale billister fik gjort kål på dem (gad vide om ikke de kom fra storbyen Fnis)men der er da aldrig nogle der har prøvet at stjæle vores katte og lave indgreb på dem som spørgeren berette. At de så bliver væk så længe undrer da også mig så jeg venter spændt på noget mere uddybende
Mvh Sune Ps så er der lidt at kaste sig over ...Værsgo ....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-03-04 23:22

Hej Sune.
Mig bekendt er der ikke den store forskel på katte fra byerne og landet. Hvis en hunkat er i løbetid, står der en hel flok hankatte udenfor og jamrer natten lang. Og når samme søde lille hunkat viser sig udenfor, spiller hun garanteret IKKE dydig og render sin vej med næsen i vejret. Det vil så sige, at for hver gang hun komme i løbetid, kommer der 3 -8 killinger ca. 63 dage efter. Og samme søde hunkat venter IKKE til killingerne er løbet hjemmefra/givet væk, før hun har været ude og parre sig igen. Alt det der med, at hun skal prøve at være mor før hun bliver steriliseret, er en gang pladder. Katten er formodentlig fuldstændig ligeglad. Hun har aldrig kendt til andet end IKKE at have killinger.
Desværre er der en MEGET stor del katteejere, der for at sige det rent ud er hamrende ligeglade med deres kat. Tag fx. sommerhuskattene. Folk skaffer sig en killing når de tager i sommerhus, for "ÅÅÅHHH, hvor ER den dog sød". Når de så tager af sted igen, så lader de kat være kat, for de har jo ikke plads til den i lejligheden, og den kan da selv fange sin mad. Der er jo masser af mus! Problemet er bare, at DET KAN DEN IKKE. Og hvem skal tage den til dyrlæge når den er syg, er fuld af bylder efter slagsmål, har fået kradset et øje ud eller revet et øre af?? Og hvem sørger for at få den vaccineret, så den ikke får kattesyge/aids o.s.v.??? Hvem giver den ormekur og sørger for, at den ikke sætter endnu flere vildkatte i verden??
Eller hvad med de "katteejere", der smider deres kat/killinger i en pose i en container?
I byerne ved man også hvis katte der er ens egne, men man ved ikke, hvem der ejer den kat der hele tiden kommer og tigger mad eller hopper ind af ens vinduer. At nogen tager en kat til sig, når den ikke er mærket, er ikke så mærkeligt. Hvis folk tror, det er en hjemløs kat der kommer hos dem, så er det vel ikke så underligt, hvis de gerne vil tage den til sig. HVIS den havde været øremærket, så var problemet slet ikke opstået. Så havde de kunnet se, at det var en kat med et hjem. Vi har også taget en kat til os, som både vi og dyrlægen mente var hjemløs. Den var meget, meget tynd, faktisk kun en streg i luften, og den frøs så den nærmest raslede hen over jorden. I dag er han en glad, meget magelig og meget rund ØREMÆRKET OG KAST. kat. på ca. 9 år. Og han vil slet ikke ud i den onde, onde verden hvor han har prøvet at være.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 15-03-04 23:59

Hej j.n.t

Når ens kat er væk i mere end et døgn skal politiet kontaktes. Så den kan blive efterlyst.

Hos Dyrenes Beskyttelse kan man "gratis" få tilsendt et halsbånd, som man kan give en fremmed kat på, som begynder at holde til. Der skriver man sit tlf. nummer, så kan ejerene se at den også kommer et andet sted.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/27628865E06D4B61C1256B800079E5CC/71FAA218AA526CC7C1256DA9003E3A80?opendocument

I dit tilfælde synes jeg du skal lade de nye ejere beholde katten, de har udvist stor kærlighed og ansvarlighed over for
den.

Karin

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-04 00:15

Jamen du har da ret der er d mange tåbelige mennesker til det kan vi blive enige om men ikke at en kat ikke skal prøve at have killinger det er jo egentligt det hele livet går ud på at regenererer sig og det sidder dybt i alle skabninger og Dyr også katte og menneskedyr Sov Godt
Mvh Sune

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-03-04 13:03

Hej j. n. t.Katten var valgt at komme hjem til jer igen. Og det ville den nok have gjort før, hvis det var den muligt. Så jeg synes at i skal passe godt på den nu og gøre noget for at finde søsteren, så den også kan komme hjem. Da der først og fremmest er menneskelige og kattelige hensyn at tage, synes jeg at I beholder katten,den har jo også genvalgt jer. Da en anden åbenbart har været inde i billedet og passet på katten(hvor længe?) burde i kontakte vedkommende og betale dem for dyrlægearbejdet og lidt for ulejligheden. Sige tak fordi de passede på den, men at den altså hele tiden har været savnet og derfor vil i beholde den. Spørg lig om de har søsteren.Hvis i ikke tør løbe den risiko at "kattepasseren" forlanger at beholde katten, så lad være,at kontakte , men overvej først, hvad I kan leve med i længden.
Bedste hilsener
Mulberry

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-03-04 13:16

Når I engang kan læse øreregistreringsnummeret, og I via det kontakter ejer, så vil de nok være så venlige at give jer registeringssedlen og kvittering gor dyrlægearbejdet, hvis I betaler og fortæller at katten har et hjem og at den har været savnet. Det er jo åbenbart ikke nogen der er helt ligeglade, så mon ikke de forstår.
Jeg vil lige bemærke at Kattens Værn kun neutralisere og øremærker,hvis de ved katten har en kattemadgiver og et fast tilholdssted med tilsyn. Så det er ikke Kattens Værn alene der stå for det. De er måske blevet kontaktet og det er måske deres dyrlæge, der har foretaget behandlingen. mod at der var nogen der meldte sig som fast passer.

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 16-03-04 13:23

- Så kan der vist ikke tærskes mere langhalm på det spørgsmål. Og JNT har tilsyneladende valgt
at udelade videre deltagelse i diskussionen om sagen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-03-04 22:31

Du kan jo også kontakte de dyrlæger der er i området, give en beskrivelse af katten og spørge, om de kan huske den.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-03-04 22:34

Dyrlægen kan også spores via katteregistret da nummeret er tildelt dyrlægen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-03-04 23:02

Ja, men det kræver at der går et stykke tid, før man kan læse nummeret. Man kan kradse noget af alt det sorte væk, men så bliver nummeret utydeligt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 16-03-04 23:48

Er spsml ikke så rigelig besvaret?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-03-04 00:23

Jo, det vil jeg mene. Men jeg tror ikke, j.n.t. var så begejstret for lugten i bageriet, at hun blev her. Men det må tiden vise. Men jeg synes nu alligevel det er synd både for hende og ungerne. Hvis de ikke vidste en pind om at have katte - og ikke har læst spor om det - så kan jeg godt forstå, de undrede sig og blev kede af det. Hvis man ikke ved, hvad der skal gøres for at sikre sin kat,så kan man jo heller ikke gøre det. Det er derfor, det altid er en god idé at læse så meget som muligt om det dyr, man har tænkt sig at anskaffe sig. Og så forhøre sig hos den dyrlæge, man har tænkt sig at skulle bruge til vaccinationer o.s.v.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-03-04 11:39

Hallo jnt er du der ?????

Kommentar
Fra : KateDK

Dato : 18-03-04 14:21

Jeg har arbejdet lidt med kattens værns katteinspektørere og har flere gange været med dem ude og bekæmpe Vildkatteproblemet. Det foregår ved at fange kattene i fælder med Whiskas lokkemad. lukke dem over i en fikseringskasse hvor du presser låget ned over katten til den ikke kan bevæge sig. Vender kassen og undersøger katten mens den er fikseret. derefter bliver kattens skæbne afgjort... Katte med øremærker, halsbånd, chip eller er håndtamme bliver sluppet løs, katte som er dige-givende (giver mælk) bliver også sluppet løs. Resten? dødbringende indsprøjtning på stedet. nu tænker man jo ejjjj hvor synd ikke? men hvis i så de katte......de er helt ødelagte. hankattene har flere sår end man kan tælle og ofte store betændte bylder i halsen og nakken af at slås. ben som er groet forkert sammen efter brud, halve ører, haler, poter m.m. Hunkattene er underernærede og konstant gravide fordi voldtægt er den stærkes ret i naturen. kattesyge rydder nogen gange op i bestanden... men den tager altid flere tusinde tamkatte med sig. Desuden vil i ikke vide hvordan en kat dør når den har kattesyge...tro mig!!!! KATTENS VÆRN en forening som vil gøre hvad de kan for vores vildkatte...og de afliver 99% afdem? hvorfor? Fordi ingen vil betale for neutraliseringen af dem, Fordi Kattens værn ikke har ubegrænsene midler, Fordi de ikke kan klare sig i den danske natur mere... de er forhutlede og dør af frygtelige sygdomme. Gamle fru madsen på 86 fodrer måske vildkatte...men hvad når hun dør? de flår hinanden i småstykker af sult og elendighed. Jeg har selv kat...har faktisk nummer 84 lige nu Katte reddede fra sprøjten fordi jeg har valgt at skaffe/give dem et hjem fremfor at aflive dem sammen med deres vilde mor. Katte i naturen...naturligvis....Det lyder pragtfuldt og kan også lade sig gøre...problemet er bare at de vilde katte der render rundt i byerne ikke kan klare sig fordi de formerer sig for stærkt og at der derfor ikke er mad nok. De som bliver født i skoven af en vild mor lærer at klare sig i skoven og kommer ikke i nærheden af mennesket...de der bliver efterladt af mennesket bliver i byen og dør i byen. de har lært at jage for sjovt ikke for at overleve, og det er de katte som betaler den højeste pris for menneskets korte "omsorg" Døden.
Kate
(efter anmodning fra Jernladyen er dette indlæg blevet kopieret herind fra http://www.kandu.dk/dk/spg/25594 ) KateDk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-04 16:21

Bravo! Kate.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-03-04 17:22

Synd at spilde sin tid her.
Det er utroligt, så mange der stiller et spørgsmål, og så ski... på folk der giver sig tid, og prøver at hjælpe.
Et lille indlæg fra spørgeren , ville gøre en forskel.
god dag til alle.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : j.n.t.

Dato : 19-03-04 15:11

Tak for de mange seriøse indlæg og gode forslag. Alle de andre skal også have tak.
Mysteriet er opklaret. En "kattedame" havde indfanget flere af områdets katte, og fået dem øremærket. Vi har snakket med hende og selvfølgelig betalt hende de udgifter, hun har haft, samtidig med at vi takkede hende for hjælpen.
I øvrigt er vores katte ikke strejfere, som vi aldrig ser. De er inde hver dag og ikke mindst om aftenen bliver de nusset, aet og forkælet af vore døtre. Utroligt hvor mange kærlige strøg en kattepels kan holde til.
Mvh j.n.t.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 19-03-04 23:40

Hej j.n.t.
Godt, i har fået løst problemet. Det sjove ved en kattepels er, at jo mere man aer den, jo blankere bliver pelsen. (Og ja, jeg vaske hænder tit og ofte). Men det er ikke bare katten og dens pels, der har godt af det. Den der aer får også en masse ud af det. Der er INTET der hjælper så godt på stress og dårligt humør som en kat eller hund.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-04 10:48

Husk at lukke spørgsmålet
Hav en god dag Mvh Sune

Kommentar
Fra : j.n.t.

Dato : 20-03-04 13:47

Jeg er ny i det her fag. Luk spørgsmålet...Hvordan gør man det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 13:51

Over hvert indlæg er der et sted hvor du kan acceptere en kommentar som svar du vælger den du syntes bedst om og giver stjerner efter hvad du syntes det var værd.

Godkendelse af svar
Fra : j.n.t.

Dato : 20-03-04 14:48

Tak for svaret BjarneD.