/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar
Fra : fasan
Vist : 374 gange
20 point
Dato : 28-04-02 10:41

Jeg kunne godt tænke mig en bærbar komputer. Hvad skal jeg købe hvis jeg vil bruge den til digitale fotos, slægtsforskning samt diverse officeprogrammer. Det er IKKE en spillemaskine jeg søger.
Er f.eks. Toshiba 1800-804 ikke et godt valg ?

Accepteret svar
Fra : annvibeke

Modtaget 30 point
Dato : 28-04-02 11:47

Min mand har præcis den bærbare du er inde på.
Han bruger den til digitale foto's - han har jeg ved ikke, hvor mange programmer - office/regnskabsprogrammer og andet.
Hvad et slægtsforskingsprogram kræver ved jeg ikke, men mon ikke det sku' virker her osse!

vh ann-vibeke

Godkendelse af svar
Fra : fasan

Dato : 28-04-02 12:12

Hej ann-vibeke
Tak for svaret
Er din mand glad for maskinen, er den hurtig nok, er den betjeningsvenlig, hvordan fungerer modem og netkort. ?
Jeg er helt ny inden for bærbare, men har haft pc i mange år og ved at grafikkort, RAM og hastighed på HDD har væsentlig betydning. Hvor længe holder en opladning (brugstid på batt.) og hvor længe er den om at lade op igen ?
mvh. fasan

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 28-04-02 13:15

Hej fasan!
Ja han er meget glad for sin maskine!
Den er betjeningsvenlig - dog har han købt en anden mus, da den lille plade på den bærbare irriterer ham.
Vi har adsl - det er hurtig nok - fungerer upåklageligt!
Han fik installeret ekstra-ram ved køb.
Han har investeret i en ekstra skærm - mest fordi det gi'r en bedre arbejdsstilling.(den ta'r han selvfølgelig ikke med sig, når han kommer dertil, at bringe den ud af huset)

En opladning holder ifølge forhandler mellem 4-6 timer.(formentlig det ½ i virkeligheden)
Da den bærbare endnu ikke er testet uden forbindelse til lysnettet kan jeg ikke svare på, hvor længe batteriet holder - ej heller, hvor længe opladningstiden er.

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : fasan

Dato : 28-04-02 14:03

Hej ann-vibeke
fint nok, nu er jeg lidt klogere og har lidt mere at gå efter, hvor meget RAM er han nu oppe på ?

mvh fasan

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 28-04-02 14:11

Hej fasan!

248 ram!
Vi husker ikke, hvor meget den kan upgraderes.

vh ann-vibeke

Kommentar
Fra : fasan

Dato : 28-04-02 16:17

Hej ann-vibeke
Mange tak for div. oplysninger, jeg tror at det bliver sådan een.
mvh. fasan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-04-02 19:46

On Sun, 28 Apr 2002 08:41:15 GMT, "fasan" <fasan.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig en bærbar komputer. Hvad skal jeg købe hvis jeg
>vil bruge den til digitale fotos, slægtsforskning samt diverse
>officeprogrammer. Det er IKKE en spillemaskine jeg søger.
>Er f.eks. Toshiba 1800-804 ikke et godt valg ?

Læs en måneds tid tilbage - det diskuteres jævnligt. Hver ang falder
anbefalingen på Dell - www.dell.dk

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Kommentar
Fra : fasan

Dato : 29-04-02 09:48

On Sun, 28 Apr 2002 08:41:15 GMT, "fasan" <fasan.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig en bærbar komputer. Hvad skal jeg købe hvis jeg
>vil bruge den til digitale fotos, slægtsforskning samt diverse
>officeprogrammer. Det er IKKE en spillemaskine jeg søger.
>Er f.eks. Toshiba 1800-804 ikke et godt valg ?

Læs en måneds tid tilbage - det diskuteres jævnligt. Hver ang falder
anbefalingen på Dell - www.dell.dk

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Hej Henning
Mange tak for fidusen med at søge tilbage i tiden, da jeg også er ny bruger på "Kandu" havde jeg ikke overvejet at søge på andet end "bærbare", men efter dit råd søgte jeg også på "laptop" og så skete der ting og sager. Jeg har nu læst i et par timer og er nok blevet overbevist om at "Dell" må tages alvorligt med i betragtning når jeg skal ud at købe min nye bærbare.
Mvh. fasan