/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
WordPerfect til WinWord
Fra : Hovsan
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 08-03-04 18:20

Jeg har i flere år brugt WordPerfect, men har nu endelig fået skiftet til WinWord.
Problemet er nu, at jeg har utrolig mange dokumenter jeg skal have konverteret fra WordPerfect til WinWord, da der er nogle af dokumenterne der er ulæselige, hvis jeg kommer til at åbne dem i WinWord - andre går det fint nok med.

Altså er projektet, at konvertere alle fra WordPerfect, hvilket jeg pt. gør dokument for dokument - men så er spørgsmålet - er det muligt at konvertere fler filer på een gang, altså simpelt hen konvertere en stribe uden først at åbne dokumenterne i WordPerfect.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-03-04 18:35
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-04 18:39

Det tror jeg ikke er muligt.
Du kan jo have WPfiler der indeholder forskellige ting såsom billeder og andre grafiske elementer.
Så der er du nok nødt til at konvertere et af gangen.
Den bedste konvertering får du ved at konvertere fra WP og der gemme som word-doc.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 18:43

At nogle dokumenter ikke giver problemer er fordi - hvis det er "ren" tekst har word ingen problemer med at læse det - kun når documentet indeholder andre ting kniber det.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 08-03-04 19:36

Tak for Jeres svar - Better_Performance, nu er jeg ikke en ørn til engelsk, men så vidt jeg kan se er der ikke noget der, som ændrer ved den aktuelle situation.

Så jeg må nok fortsætte som hidtil.

Refi, hvade nok på fornemmelsen, at det handlede om de dokumenter, hvor der var andet end tekst, men var ikke sikker - så nu kan jeg da forsøge, fra Word at ændre til rft. filer (dem hvor der kun er tekst), da jeg af og til har brug for, at de stadig kan åbnes i WordPerfect - det vil i alle tilfælde være lidt hurtigere. Så tak for den oplysning.

Det var jo et forsøg værd, at se om nogen kendte en hurtigere samlebåndsmåde.

Godkendelse af svar
Fra : Hovsan

Dato : 08-03-04 19:37

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 19:52

selv tak
Du kan jo bare gemme dine WP filer i doc-format så ødelægger du jo ikke de gamle - så har du bare 2