/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
valg af sten.
Fra : jannie73
Vist : 1099 gange
50 point
Dato : 08-03-04 01:44

Hej.
Jeg er ved at uddanne mig til healer og vil derfor gerne også arbejde med krystaller. Jeg vil gerne høre om valg af sten, oplæg af sten, og om det er ok at en patient selv vælger sine sten?
Håber at i kan hjælpe.
Hilsen fra Jannie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-03-04 01:50

Du skulle prøve at læse denne side. Der er omtalt healing, sten, krystaller og meget andet.
http://www.webwitch.dk/Krystaller/krystaller_s_-_z.htm
mvh ans

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 08-03-04 01:55

hej ans..
tak for hjælpen men jeg har ledt der og jeg synes ikke rigtigt jeg fandt noget nyt.
Hilsen Jannie

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-04 03:16
Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 08-03-04 03:35

Mange tak skal du have, men det er ikke så meget links jeg søger.. jeg vil gerne høre erfaringer, og evt. nye ideer.
Hilsen Jannie

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 08-03-04 08:02

Lån en bog om krystaller på biblioteket. Ved at læse om de forskellige sten, danner du dine egne erfaringer, og du får masser af ideer.
Torben

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 08-03-04 09:50

Hej jannie - hvis du er interesseret i brug af krystaller er det både en god ide, at orientere sig om, hvad andre har beskæftiget sig med omkring emnet - Jette Holms bøger er gode,

Men hvad der går igen de fleste steder er, at det handler meget om, hvordan den pågældende har det med den aktuelle krystal - nogle bliver glade, andre har modstand - begge dele kan være ok. Det er så min erfaring, at det handler om, hvilken type menneske den pågældende er, altså om det er godt eller skidt at gå ind i den modstand på det pågældende tidspunkt.

Det fører mig videre til, at såfremt en person har brug for som menneske selv, at tage ansvar, så må eget valg være det bedste - men såfremt det er en person, der ikke har ressourser til det, har han/hun brug for en støtte og det kan så være en hjælp, at en anden tager støtter, evt. ved valg.

Men i bund og grund handler krystaller for mig at se meget om, hvilke følelser der kommer op i den pågældende i forbindelse med arbejdet med sten - herunder bl.a. virkningen det vi ser har på os - her tænker jeg bl.a. på farver (som de følelser forskellige malerier f.eks. kan aktivere i os) - herudover også den fysiske følelse af krystallen (hvilket jo også gælder med andre ting, noget synes vi er rart at røre ved, andet ikke).

Sidst men ikke mindst tror jeg det er en rigtig god ide, at studere noget omkring, hvad forskellige krystaller indeholder - mange har jo indhold af ting vi kender fra mineralernes, medicinens verden og med den viden vi i dag har om, at mange ting kan optages gennem huden - ja, så er der jo et helt studie, der kan kobles på brugen af krysteller.

Tror at man skal undersøge og tænke over flere tilgange til krystallernes verden for, at det ikke skal ende i den bare overtro og fastlåsning af et facit.

Så når du interesserer dig for det, kan der ikke gives et entydigt svar om det ene eller det andet er bedst. Det afhænger af situationen, måden og personerne.

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 10-03-04 16:33

Tak til jer der har skrevet...
Jeg har læst en del bøger og har en grundig viden om de sten jeg har, men jeg søger, nogle gode måder at bruge dem som oplæg på personer...
Jeg har et par stykker, men mangler lidt ny inspiration...
hilsen jannie.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 10-03-04 17:14

Kunne du ikke skrive lidt mere om, hvad du mener med oplæg på personer - hvad er det du har - hvad er det du vil gå ind i sammen med den pågældende person?

Er det selvstudie eller har du kontakt med nogen der har viden og erfaring på området og som evt. deler din interesse, sådan at I gensidigt kan udveksle viden/erfaringer?

Ideer og inspiration til arbejdet med krystaller er jo noget der udvikler sig i takt med, at man arbejder med det og herigennem tilegner sig erfaringer og viden. Da kommer inspirationen ofte ganske af sig selv og hænger meget sammen med lige netop den persons måde at arbejde med krystallerne på.

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 10-03-04 18:49

Hej..
Det er ikke en bestemt person. Og jeg har lavet noget der godt kunne minde om et selvstudie men dog i samråd med en der ved meget om sten. Det kan også være at det hedder krystallægning i stedet.. men ex. bjergkrystal til kronechrakra, ametyst til pineal, akvamarin til hals,grøn calcit til hjerte, malakit til solar plexus,månesten til hara og røgkvarts til rod. for at "afbalancere" chakrene.
Hilsen Jannie

Accepteret svar
Fra : Hovsan

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-04 19:42

Selv om du måske ikke har lyst til den store læsning, så er der altså flere variationer at tænke over, samt inspiration til at koble viden fra andre områder, så som blomstermedicin, astrologi m. v. i flg. bøger.

Birgit Boysen: Ædelsten, heaqling og selvudvikling
Maria Cervara: Sten og farver - deres virkning på krop og sind
Jette Holm: Krystalvisdom - din vej til intuition, styrke og succes

Der er både direkte ideer, inspiration til at tænke i andre sammenhænge, således at du selv opøver en evne til at kombinere viden og intuition og ad den vej finder egne måder at kombinere på, som passer lige netop til den situation du er i - for det du ser som væsentligt er ikke nødvendigvis det en anden ser er nødvendigt.

Snakker vi afbalancering af chackre, ja så kan det godt være, at nogle krystaller er afbalancerende, men ud fra hvordan du som person arbejder med din personlighed (den har jo også en indvirkning i forhold til den du arbejder med) og den pågældende person, samt Jeres relation, så er der også forhold der, som har en indvirkning.

Samtidig kan det jo være tale om sammenhænge, sådan at det ikke bare handler om afbalancering af det enkelte chackre - hvilket jo så igen kan gøres på mange måder - som kan omhanle tilførsel af energi, afledning af energi, samt flow imellem chackrene.

Alt det er jo også noget, der er forskelligt fra person til person - derfor er det vel ikke et spørgsmål om flere specifikke ideer fra andre - for jeg kan da forstå på dig, at du på nuværende tidspunkt har et par holdepunkter du kan arbejde dig videre ud fra.

Hvis den du arbejder i samråd med seriøst beskæftiger sig med krystalhealing kan jeg ikke forestille mig andet end du før er blevet gjort opmærksom på disse ting.

Du må også sammen med den person, som du snakker med om disse ting kunne gøre dig nogle praktiske erfaringer med brug af krystallerne, hvor I så sammen får en snak om de erfaringer du gør dig, herudfra vil du få mere praksiserfaring.

Godkendelse af svar
Fra : jannie73

Dato : 12-03-04 14:50

Tak for svaret Hovsan.
Det var jo godt nok ikke lige hvad jeg søgte men så må jeg fortsætte som hidtil *S*
Tak for ideerne, de har givet mig lidt inspiration, til et nyt projekt.
Hilsen Jannie

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 12-03-04 15:37

Ja, men det er da fint så, at du har fået ideer til et nyt projekt, håber så du efterhånden finder noget af det du iøvrigt søger - men held og lykke med det.

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 12-03-04 18:15

mange tak..*S*