/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Abit NF7 Crash...
Fra : Caine
Vist : 399 gange
500 point
Dato : 05-03-04 22:02

Hej

Jeg har lige købt et Abit NF7 med en Barton 2500... Mit problem er at hvis pc'en har meget at "lave" crasher den uden advarsel hvorefter pc speakeren lyder som en ambulance...
Jeg kører win xp, 256mb pc3500 ram...

Hvad kan være galt???

/Caine

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 22:16

Meget at lave så som ????

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-03-04 22:27

Benchmarking, "have alt for mange apps igang på samme tid" etc.

/Caine

ps. den er IKKE overclocked og er kun 45*C

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 510 point
Dato : 05-03-04 22:30

http://www.pchardware.ro/Reviews/review.php?id=182
http://www.pchardware.ro/Download/
Måske du mangler en opdatering til bios ?? Mvh sune

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-03-04 22:36

Det skulle jeg mene at jeg har gjort for nylig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 22:38

Har du været inde og stille på forskelligt i bios?

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 05-03-04 22:39

en ustabil cpu eller en kold lodning på bundkortet ville jeg gætte på

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-03-04 22:40

ok biksen.dk hvad kan man gøre ved det???

/Caine

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 22:41

Ja det vil jeg også sige hvis alt andet er udelukket en fejl på kortet Mvh sune

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 05-03-04 22:43

kontakte din forhandler og forklare ham problemet og dernæst ifølge købelove få et andet bundkort + cpu hvis det ikke er mere end 6 mdr gammelt, evt. skift til en intel cpu samt bundkort "det virker" lidt dyrere men virker"

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 22:48

Har du været inde i bios og pille??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-04 22:55

Kør lige dit pubertitets intel rulez et andet sted biksen.dk!! Problemet kan jo ligge mange steder! Strømforsyning, bundkort, ram, manglende køling, grafikkort, cpu! Bare for at nævne nogle! Det her lyder mere som et ram problem!

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-03-04 22:55

Grejet er ikke mere 4 dage gammelt...

Angående BIOS har jeg forholdvis meget forstand på det... og jeg har ikke pillet ved noget der skulle kunne forsage den slags

/Caine

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-03-04 22:57

Mine ram er Kingston 256mb pc3500 hyberX

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-03-04 22:57

Har i et link til en Ram tester...???

/Caine

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-04 23:09

Hvis du kører mange apps og benchmark sammen, så tvivler jeg på at 256 Mb ram er nok! XP er hvertilfald ret ramkrævende! Der kan så ske det at den swapper til den virtuelle hukommelse på harddisken. Så harddisken kan jo osse godt være problemet! Den CPU temperatur du angiver, tyder ihvertilfælde ikke på at der skulle være problemer med CPU'en, men naturligvis kan man da risikere at få en fejl CPU!

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-03-04 23:14

Det kunne jo være en mulighed... anyways jeg skal have mig en stang mere (dual ram) men det bliver først i næste måned... ;-P

/caine

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-04 23:16

husk at det skal være samme slags ram hvis du kører dual! altså en til kingston hyberX

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-03-04 23:25

jep

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 09-03-04 23:13

Tak for svaret Sunowich.
Og jer andre selvfølgelig!!