/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nye ledninger i gamle rør
Fra : ulrik1976
Vist : 1155 gange
50 point
Dato : 05-03-04 11:23

Hej må man trække nye ledninger i gamle metal rør? til 230 v installation.

det vil gøre det noget nemmere for mig hvis de gamle rør kan bruges igen..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 11:26

Det har vores autoriserede elektriker da gjort såe det må man godt Ps han er meget med hvad man må og ikke

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 05-03-04 11:41

Det er lovligt ifølge "stærkstrøm bekendgørelsen"

Det er desværre ikke altid en garanti at Aut. håndværker har lavet noget at det er lovligt.
Så pas på med at stole på det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 11:44

Min elekrtikker er meget dygtig og holder sig til reglerne altså

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-04 11:46

Du stoler måske heller ikke på mekanikeren skomageren slagteren eller andre Thulin????

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 05-03-04 13:12

Ikke altid

Jeg sagde ikke alle håndværker, men der er nogle enkelte, som laver fusk, men sådan er det vel allesteder.
Og jeg har på ingen måde betvivlet "din" elektriker.

Jeg stoler skam også på ham jeg benytter mig af idag, men den aut elektriker som har været i mit hus før jeg købte det, skulle have inddraget sin licens.

Accepteret svar
Fra : johnni

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-04 13:40

det er fuldt lovligt at gøre det på den måde.og nemmest.

johnni.

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 05-03-04 13:45

Johnni: Det hedder vist mindst besværligt - jeg mener nu bare at er noget vi almindelige dødelig IKKE må rode med
Lau

Kommentar
Fra : Bluevovse

Dato : 05-03-04 14:18

Du må ikke selv rode med det her, men man kan sagtens bruge de gamle rør.
Pas på skarpe kanter(tænker på enderne af rør) og så skal du lige huske at trække jordleder med rundt over det hele.
(gul/grøn ledn.)
Held og Lykke med dit projekt, få evt. en elektriker til at godkende dit arbejde når du har trukket nyt.
Med venlig hilsen
"Gnisten"

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 05-03-04 15:09

Tak for svaret johnni.