/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med cd-rom drev
Fra : Pc freak
Vist : 379 gange
170 point
Dato : 02-03-04 19:41

mit Aopen cd-rom drev kan ikke læse nogle former for cd'er efter at jeg har fået windows xp. Mine to forgående drev er også gået i stykker efter at jeg har fået xp. der mærkelige er at drevene godt kan læse cder efter at harddisken er blevet slettet og windows er blevet installeret igen, men det kan kun læse omkring 5 cd'er så går det i stykker igen.

Hvad kan jeg gøre???

M.V.H Pc freak

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 02-03-04 19:50

Hej. pc freak.

Har du kørt chipset driveren ind til dit bundkort??(yderst vigitg).. prøv ogaå at firmware updatere dit cd-rom drev.. firmwaren kan typisk hentes fra producentens hjemmeside.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 02-03-04 20:02

hvad mener du med at køre chipset driveren ind til dit bundkort??? Jeg kunne ikke finde nogen firmware til mit cdrom drev!!!

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 02-03-04 20:09

Hvis du kigger ned på dit bundkort, så skulle du gerne kunne se hvilket chipset du køre med. Det er højstsandsynligt " Intel, via, sis, ali eller n-force" en chipset driver indeholder bla. opdateret software til dine ide controller hvor dit cd-rom drev er tilsluttet. Hvis du giver mig mærke og model nr. på dit bundkort, så kan jeg finde ud af hvilken chip du køre med og give dig en link.
En pc køre ikke optimalt hvis chpsetet ikke bliver installeret. Du vil nok kunne mærke forskel på din pc performance efter installationen

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 02-03-04 20:14

jeg har et VIA KT400A+8235 Hvordan installerer jeg chipset driveren?

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 02-03-04 20:24

http://www.viaarena.com/?PageID=300 dette er en link til hvor du kan hente den nyeste via chipset driver.

Vælg filen "VIAHyperion4in1v4.51.zip".. Husk at downloade ud fra det styresystem du køre med.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 02-03-04 20:47

nu har jeg hentet den seneste driver men den virker stadig ikke

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 02-03-04 22:37

de driver du har hentet skal installeres inden at du laver nogen anden form for opdatering af din pc software

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 03-03-04 14:44

hvad skal jeg så gøre når jeg har updateret windows?

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 03-03-04 18:32

RETTELSE:

hvad skal jag så gøre når jeg allerede HAR opdateret windows???

Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 03-03-04 22:58

starte forfra ja ja sådan er det har prøvet det op til flere gange men bare igang

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-03-04 14:42

Jeg foreslår du køber nyt cdromdrev...

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 13-03-04 14:13

Hej
Hi Hi du kan også droppe windows!! Nej gennemtvinger win xp dma understøttelse af Cddrev? Hvor gamle er drevene?
Mvh

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 25-03-04 16:36

Jeg har købt nyt drev to gange men det virker stadig ikke.
hvad mener du med gennemtvinger win xp dm dma understøttelse af Cddrev?? det nyeste drev er ca 3 måneder gammelt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-03-04 16:54

Hvordan er din HD og dit CD-rom drev koblet til comp.
Prøv evt.:
HD som master på primær IDE kabel.
CD-rom som slave på primær IDE kabel.
Primær IDE 0 (1) kabel
Emesen.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 26-03-04 17:02

jag havde lige fået det til at virke ved at formatere min harddisk men nu siger den: Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19) hvada gør jeg ved det???

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 26-03-04 21:20

Hej.
Ang. Dma! Det kan du godt glemme da dine drev er så nye at alle understøtter det. Men umiddelbart tror jeg at din Win Xp er defekt. Ja nu skal du først have det op at køre igen. Mine spørgsmål?: kan du se drevet når der ikke kan læses fra det? Virker drevet på anden maskine med samme Xpér? Den gang Xp virkede kunne du så arbejde, se film, spille, være på nettet uden fejl.
MVH

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 29-03-04 17:33

jeg har fået løst det. efter et stykke tid forsvandt drevet fra denne computer og så fandt jeg løsningen i et computerblad!

men ellers tak for hjælpen...