/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Surround sound mangler
Fra : raZor85
Vist : 270 gange
36 point
Dato : 27-02-04 08:26

jeg har en compaq 7000 fra 99'. for de interesserede kan vi da lige ta specifikationerne hurtigt :
Intel pentium 3 800MhZ, 384MB SD RAM, 30GB Harddisk 5200rpm, 32MB Geeforce Nvidia2, og et creative surround lydkort.
men nu har jeg haft den formateret og så videre, og nu kan jeg ikke forklare cómputeren at det ikke er en stereoenhed jeg har... hvordan får jeg den forklaret at jeg har surround...
det jeg egentligt efterlyser er bare et program så jeg kan styre hvor lyden kommer fra i værelset....

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 27-02-04 08:31

Du skal vel blot finde den korrekte driver til dit creative lydkort
www.creative.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 10:05

Det vigtigste mangler
Hvilken windowsversion?

Kommentar
Fra : raZor85

Dato : 27-02-04 10:11

det er windows Xp professionel.. lovlig selvfølgelig...

Kommentar
Fra : raZor85

Dato : 27-02-04 10:12

men hvordan finder jeg ud af hvad det hedder... mit lydkort altså

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 10:23

I dit kontrolpanel - lyde og lydenheder - der kan du justere det meste

Kommentar
Fra : raZor85

Dato : 27-02-04 10:27

jeg er villig til at acceptere det som et svar, men dengang jeg købte compen(det er jo en compaq) fulgte der jo en masse med der var installret. der var et program hvor man fik en sort kasse op. der var så en stol i midten. så kunne man vi se hvor ens højttalere stod, skifte styrke på for og bag højttalere, og sætte den til at spille i forskellige modes..

er der nogen der kan hjælpe mig med det??? et alternativt program bliver modtaget med åbne arme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 10:33

Det har du da også nu i dit kontrolpanel - lyde og lydenheder - avanceret

Kommentar
Fra : raZor85

Dato : 27-02-04 10:35

nej man kan ej.. eller rettere sagt.. min computer har i hvert fald ikke de funktioner...
jeg beskæftiger mig nok med comps til at vide det...

det jeg spurgte om var hvordan man forklarede compen at den har surround

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 36 point
Dato : 27-02-04 10:37

Nej du pointerede at det IKKE var en stereoenhed

Kommentar
Fra : raZor85

Dato : 27-02-04 10:52

okay. så får du den lange version.
jeg fik i 99' den her pc. der var win 98 second edition på. der var ligesom nu et surround system. fedt nok.
men i længden blev jeg træt af at hver gang jeg arbejde på den, kom der et eller andet op som compaq ville anbefale, og som man desværre ikke kunne da det jo var compaq der havde leveret windows... så jeg formaterede hele lortet, og installerede en Windows Xp pro... og nu kan jeg godt nok høre musik. men den skriver bare SB live i kontrolpanel under lydenheder. det jeg så har brug for er at få hjælp til at få computeren indstillet til at køre surround igen, og få et program så jeg kan styre lyden rundt...
som tak for dit indtil videre besvær giver jeg dig pointene... du får ikke flere, da jeg ikke har flere... men jeg håber på hjælp....

Godkendelse af svar
Fra : raZor85

Dato : 27-02-04 10:53

håber på hjælp til det sidste.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-02-04 11:02

En gang compaq altid compaq
De er specielle og accepterer ikke hvad som helst.
Men kontrolpanelet i XP burde være det samme.