/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Numlock LED lyser selvom pc er slukket?
Fra : k_albert
Vist : 394 gange
200 point
Dato : 24-02-04 23:16

Hvordan kan det være at numlock på tastaturet lyser selvom min computer er slukket?
Kan det evt. slukkes?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 23:18

Tryk på numlock knappen øverst ved tallene i siden Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 23:19

Ellers må du ind i kontrolpanel tastatur og indstillinger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 23:21

Bundkortet er jo ikke slukket helt før strømmen bliver helt afbrudt. Mange bundkort kan jo indstilles til wake-up f. eks. via netværk og derfor er der "vågestrøm". Jeg har flere gange set det med tastaturet og det må jo være tilsigtet. Hvis du går ind i BIOS og disabler de der powerstyringsfunktioner kan det jo være det holder op. Jeg har ikke prøvet det.
Bjarne

Kommentar
Fra : k_albert

Dato : 24-02-04 23:25

Det hjælper ikke at trykke på knappen efter pc'en er slukket, og jeg finder ingen muligheder i kontrolpanel for at ændre disse indstillinger...
Jeg har en mistanke om at det have noget med strømopsætning i bios... men jeg ved ikke hvad?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 23:28

Næ det ved jeg heller ikke du må se om du møder et klogt hoved der kan hjælpe Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-02-04 23:29

Det kan være der er gået en sikring

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 23:29

Slukker du puteren på stikkontakten ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 23:35

Hvis han gør det lyser tastaturet garanteret ikke ret længe

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-02-04 23:36

Har lige set en TV-reklame, hvor personen slukkede med et baseballbat, og det virkede !! .. det bliver spændende at se fortsættelsen .. hvordan for han åbnet igen ?
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 23:37

k_albert hvis du vil oplyse hvilket bundkort du har vil jeg gerne se om jeg kan finde lidt FORNUFTIGT.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 23:37

Nu skal du ikke give nogen gode idéer Guild

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 23:38

K albert Ellers gør det og problemet er løst Godnat

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 23:41

Kaldes det en løsning?
Jeg syntes at det er et forsøg værd at kigge på strømstyringen i BIOS, men det kan jo være at Sunowich er udsendt af Energiministeriet der vil have os til at slukke for alle standby funktioner og på den led har Sunowich ret.

Kommentar
Fra : k_albert

Dato : 24-02-04 23:45

Har tjekket power up i bios, de var alle "disabled". I øvrigt tak for de mange muntre kommentarer (-;
Mit bundkort er et ASUS A7V333...

(gode dyr er rådne...)

K_albert

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 24-02-04 23:58

et er ikke sikkert, at der er en løsning ud over at slukke på netledningen, men jeg kigger lige lidt på det og har fundet ud af at det er en BIOS fejl.
Error: Keyboard LED is turn on after system is shut down. How can I turn it off?

Solution: Please update BIOS to 1002.001 or later to correct the issue
Alså skal BIOS opdateres for at løse problemet ifølge ASUS support
Det må dit svar!

Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 00:00

Kører du med trådløst tastatur?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-02-04 00:02

>BjarneD
Sorry Bjarne. Jeg svarede "kun" på spørgsmålet .. og ikke på symptomerne.
/PG

Kommentar
Fra : k_albert

Dato : 25-02-04 00:05

Det prøver jeg! Foreløbig tak for hjælpen!

k_albert

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-04 00:05

Det er godt med dig PG, du kunne lige se en køllesvingende i aktion her

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-04 00:06

k_albert jeg går ud fra at du har styr på opdateringen og bruger ASUS's sikre updater OK?
Bjarne

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-02-04 00:19

>BjarneD
Du plejer da både at have humor og humør .. men alle må jo acceptere en minus-dag.
/PG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-04 00:32

PG det er vist dig der mangler humor for det var min for humor du har oplevet her. Den eneste der har pillet ved mit humør er ham der prøvede at svare uden at have sk.. forstand på det.
Jeg forstod eller tror jeg forstod og er så småt ved at vænne mig til at blive generet af nogen (ikke dig) der ikke ved ret meget om det de forsøger sig med, så alt i alt har jeg haft en + dag.
Jeg er da også godt tilfreds med tilsyneladende at have fundet årsagen til herværende problem ved hjælp af lige dele erfaring og fodarbejde.
Jeg beklager meget, at du troede jeg mente det jeg skrev, alvorligt. Nej humor har jeg da. Vi må have os en lille disput en anden dag OK
Godnat her fra
Bjarne

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-02-04 00:40

> BjarneD
Go'nat .. vi høres, på Kandu .. sæ'føl'lig
/PG

Godkendelse af svar
Fra : k_albert

Dato : 25-02-04 00:49

Tak for svaret BjarneD.