/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
FM-sender
Fra : www.snuseren.dk
Vist : 1060 gange
30 point
Dato : 23-02-04 19:50

Hejsa!

Er der nogen, der ved om man kan få en FM sender, som kan række ca 5 meter? Det skal være en man skal kunne koble til computeren, så man kan bruge en alm. radio til trådløse computer højtalere. Den skal helst ikke være så kraftig at den kan gå gennem vægge da det vistnok er ulovligt at sende på FM båndet hvis det kommer uden for ens hus eller have.

Er der nogen der ved om sådan en overhovedet findes, eller hvor man evt. kan få den?

På forhånd 1000-tak!

MVH. Anders

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-02-04 19:50

Man kan bygge en selv.
Det er bare forbudt.

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 23-02-04 19:52

Ja ok, men vel ikke hvis den ikke rækker længere end et enkelt rum midt i et hus?

Findes der ikke nogen lovlige man kan købe?

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 23-02-04 19:53

For det kunne da være smart at bruge sit stereo anlæg til computer højtalere uden ledninger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-02-04 19:55

Du kunne måske ombygge en trådløs høretelefon (headset), men de er ikke helt billige.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-02-04 19:58

De kan ikke købes lovligt.
Hjemmelavede sendere forstyrrer tit anden apparatur
og opdages på den måde.
Glem det bare.
FM båndet 88 - 108 MHz er helligt.
Du kan få andre frekvenser at lege på.

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 23-02-04 20:00

ok, men kan det så opfanges på en alm. radio? Altså andre frekvenser

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-02-04 20:01

Nej men privatradio området har jo både sendere og modtagere.

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 23-02-04 20:04

?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-04 20:07

Prøv at kikke dette igennem.
løsningen er der flere steder http://www.google.dk/search?q=FM%2Bsender%2Bbygge&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

www.google.dk søg "FM+sender+bygge"

mvh natmaden

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 23-02-04 20:16

da jeg var op efterskole i 1997 købte vi en sender i en elektronik forretning hvor man kunnne stille hvilken frekvens man vile sende på og hvor stor styrke den skulle sende med

her kan du finde en sende http://www.brinck.dk/ kilk produkter og byggesæt og smartkit alfa

Ole

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 23-02-04 20:19

her er linket til producenten's homepage http://www.smartkit.com/

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 23-02-04 20:20

Okay, kan man så gøre det helt lovligt, og uden at genere andre? Og er det bare denne: SK1001 FM målesender (35) 85,-

Og kan den sættes til computeren?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 23-02-04 20:23

det er ikke lovligt (så vidt jeg ved) hvis det forstyre andet udstyr

men man må jo heller ikke køre over 80km på de danske veje. men går det så går det.

?sættes pc? det forstår jeg ikke helt hvad du vil med

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 23-02-04 20:26

Jeg mener, at man kan sætte den i en computers lydkort, og så bruge en alm. radio til computerhøjtaler helt trådløst :)

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 23-02-04 20:32

Og hvordan kan jeg være 100% sikker på at det ikke generer andet udstyr? Jeg behøver ikke mere end 5 meters rækkevidde så kan man bare sætte den ned til det? For så kan den vel ikke genere noget.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 23-02-04 20:39

hvis du kun skal bruge den til at række 5m hvorfor så ikke trække en ledning

jeg er stadig ikke helt med på hvad du vil

1: du vil sætte senderen i lydkortes udgang og så en modtager til højtalerene 5m væk

2: eller vil du kunne høre radio på din PC så du vil ha fm signal ind på dit lydkort

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 23-02-04 20:42

Nej det første.. Hader alle de ledninger, og vil også hellere have det gennem radio.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 23-02-04 20:48

så skal du også ha en modtager.....

det lyder lidt som en vild idé og lidt besværlig

du kan også gå til din lokale elektrikker og spørge efter kanal.

det kan fåes i mange str. og i hvid og lysegrå.

det bruger vi elektrikker til hverdag....

ellers må man da kunne købe noget udstyr der kan bruges

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 23-02-04 20:48

så skal du også ha en modtager.....

det lyder lidt som en vild idé og lidt besværlig

du kan også gå til din lokale elektrikker og spørge efter kanal.

det kan fåes i mange str. og i hvid og lysegrå.

det bruger vi elektrikker til hverdag....

ellers må man da kunne købe noget udstyr der kan bruges

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 23-02-04 20:55

Hvad mener du med modtager? En slags radio på andre frekvenser eller hvad?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 23-02-04 21:04

åk tror jeg er med nu du vil sende lyder på en frekvens (fx 100fm) til dit stereoanlæg

jeg tror godt det kan lade sig gøre men tror også du vil få støj på signalet

men hvad med at prøve sådan en her http://cvm.dk/product_info.php?products_id=304

de kan også fåes billigere jeg har set til dem til omkring 500,-

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-04 23:16

Du kan da ikke få en FM sender med under 5 meters rækkevidde? Så længe antennen er synlig går den vel gennem alt?

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 24-02-04 17:54

Hvis senderen kører på små batterier tvivler jeg på den rækker særlig langt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 18:02

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-07-04 14:15

http://www.brinck.dk har en FM (målesender) til ca 100kr
Velleman Byggesæt nr K1771
Jo det er vel på tide at du lader høre fra dig
Mvh.Natmaden