/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bornholm: "Hullehavnen" .. hvor ?
Fra : Guild
Vist : 763 gange
50 point
Dato : 23-02-04 14:52

Tredie vers lyder:

Jeg savner cykelturen,
gennem Rø til Hammershus.
Og den bænk i Hullehavnen
hvor jeg fik et lille knus.
Og jeg savner rokkestenen,
hvor vi endelig holdt et hvil.
Men mest af alt så savner jeg
dine forårskåde smil.

Nu er mit spørgsmål: Hvor ligger "HULLEHAVNEN" ??
Er det "slang" for navnet på et andet navn?
Kan du / I linke til et kort, vil det bare alletiders, eller give en præcis beskrivelse på hvordan man finder "Hullehavnen".
/PG

Accepteret svar
Fra : Hovsan

Modtaget 60 point
Dato : 23-02-04 14:57

Hullehavn er er et sted ved kysten i Svaneke, ved fyret - der ligger en campingplads der, men ligger vel nærmest lige uden for selve Svaneke.

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 23-02-04 14:57

Hej,

Sangen hedder "Solen over Sandvig" og er skrevet at Peter Vesth. Her er et link til deres hjemmeside.

http://www.vesthbrothers.dk

Mit forslag er at du skrive til dem og hører hvorfra det har udtrykket.

/TC

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 23-02-04 15:00

Når du kommer igennem Svaneke nord fra drejes der af fra landevejen til venstre mod fyret - gå rundt om fyret og du vil havne ved campingpladsen - folk går i vandet her, hvor der er placeret en lille vippe.

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 23-02-04 15:13

Tak for svaret Hovsan.
Jeg siger 1000-tak for den LYNHURTIGE hjælp .. du må da selv bo i Svaneke ? eller være mere end stedkendt !
/PG

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 23-02-04 15:15

Lige nu kan jeg kun finde et link, hvor du kan se fyret i Svaneke. Billedet er taget sådan, at Hullehavn ligger, hvis du går vel 300-500 m hen ad stien til venstre for fyret.

http://www.svaneke.net/?module=window&page=gallery&title=Svaneke%

Vender tilbage, hvis jeg skulle finde andet.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 23-02-04 15:17

Ja, jeg har boet 18 år lidt nord for Svaneke, så jo jeg har været der mange gange - da det bl.a. er en dejlig gåtur og et rart sted at lade børn soppe og bade.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 23-02-04 15:23

Ja, men så fandt jeg da noget, som jeg håber at du kan få frem på skærmen, det er Krak - så kan du jo selv kigge videre, så du kan se, hvor det ligger i forhold til hvad.

http://www.kultunaut.dk/cgi/viskort/type-nynaut?sc=zoom&l=89130613&b=612642794&r=89220613&t=612722794&i=173730&h=1&zfac=1.5&click.x=359&click.y=387

Ja, og så er det da dejligt, at kunne formidle noget videre omkring noget man selv holder af og har haft megen glæde ved - Bornholm er bestemt en ferietur værd (skal lige sige, jeg er ikke i reklame eller turistbranchen), men det er bare en dejlig ø.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-02-04 15:24

Her har du et billed af Hullehavn
http://www.hullehavn.dk/close_by.htm
mvh ans

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 23-02-04 15:33

Så lige den sidste - her er masser af billeder, måske kan du blandt siderne også finde noget om navnets oprindelse, men som du kan se af billederne, ja, så er badestedet et lille hul imellem klipperne - ved faktisk ikke meget om historien, om det måske har været brugt til små både, men normalt ses der i dag ingen både, da er det et badested, som ligger umiddelbart i forbindelse med campingpladsen.

http://www.google.com/search?q=Hullehavn+&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-02-04 15:36

Rigtig mange tak til Jer alle.
Hele familien var på en "rigtig" gammeldaws cykeltur for 2 år siden. Det kan BARE ANBEFALES !
/PG