/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cidaemon.exe Hvad er det ?
Fra : Gambrinus
Vist : 832 gange
100 point
Dato : 23-02-04 00:52

Min pc køre en proces : ciedamon.exe der sluger 100% processorkraft.
Hvad er det for en karl ?
Hvis jeg afslutter den, starter den op efter nogen minutter igen.
Virus eller hvad ?
Har kørt opdateret AVG Antivirus uden den fandt noget.
Windows XP Pro
Gambrinus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 00:57

Jeg ved det ikke men det lyder underligt Det ku godt være du sku herind en tur http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Lb+Plus+Printer&lr= mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-02-04 00:58
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-02-04 01:11

Nej jeg har ikke været inde på nogen lyssky sider.
Læste lidt om det og fjernede indekssering fra C:
Det sløver ikke så jeg kan mærke det.
Nu må vi se hvad der sker.
Foreløbig tak
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-02-04 01:18

Du skal gå ind på www.spywarefri.dk/forum her tilmelder du dig som bruger det er ganske gratis, her lægger du dit spørgsmål og du vil blive guidet igennem en proces der renser din computer. Når du har en proces kørende der tager 100 % af CPU, så er det fordi du har reddet dig noget snavs, og det kan de fjerne.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 23-02-04 01:53

du skulle vel ikke have Demontools installeret, vel? Det er den du kan se

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-02-04 01:58

Bestiller ikke andet end at installere og af installere.
Ska' prøve det hele og lidt til.
Hvad er nu lige Demontools for noget ?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 23-02-04 02:19

Det er så du kan afspille bin og cue-filer. Den genere ligesom et virituekt cd-rom drev.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-02-04 02:22

Misteryman > Skulle det kunne bruge 100% CPU hele tiden? Er det ikke et program til DVD og bruger det ikke kun CPU når det bruges ? Jeg er spændt på at høre videre i tråden

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-04 08:11

Her er forklaringen på den proces du nævner:
Windows NT4/2000/XP task which is part of the Microsoft Index Server (NT4) or its replacement, the Microsoft Indexing Service (2000/XP). The Indexing Service is a background process which catalogues files so that you can then do searches for any piece of text across your entire file system, or across a specific range of folders. The Indexing Service works differently on server operating system than it works on desktop operating systems. On fileservers running Windows NT4/2000-server/XP-server, the Indexing Service, which needs to be set up, configured, and started, is used to construct library catalogues which end-users on the network can then search to find specific documents – in short, it is an Intranet tool. On desktop operating systems (Windows 2000 Professional, Windows XP Home or Professional), the Indexing Service runs by default and simply catalogues in the background all files on your PC so that when you do a "Search for Files or Folders", the results come back much faster as Windows 2000/XP gets its results from the catalogues (indexes) that were built by the Indexing Service rather than through trawling your entire disk for every search you make.

Recommendation :
In most cases you should leave it alone on desktops; however, there are cases where CIDAEMON runs amok and consumes excessive amounts of memory and CPU and the PC slows down as a result – when that is the case, setting the Indexing Service as a disabled or manual start service in "Services" in the Control Panel (WinNT4) / Administrative Tools (Win2000/XP) should solve your problem. On fileservers, on the other hand, most problems are resolved with the most recent Support Packs, particularly on NT4 (SP6) and 2000 (SP3).

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-02-04 10:15

Tak for svarene alle sammen.
Better_Performance : Det var da et svar, der ville noget.
Det eneste spørgsmål er så hvorfor, det går amok.
I øjeblikket lader jeg bare indeksering være disablet.
Skal ha' opgraderet noget hardware om et par dage og geninstalleret.
Så må vi se om det sker igen.
I alle tilfælde ved jeg så hvor, jeg skal gribe ind.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-02-04 10:30

Det var forresten her jeg fandt svaret:

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-02-04 11:31

Takker og bukker