/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ram
Fra : jacovit
Vist : 258 gange
10 point
Dato : 22-02-04 21:41

kan det passe at man kan have edoram samt sdram i samme pc ,da jeg skilte min pc ad for at sætte en ny ram klods i var der to mindre sokler i bundkort ,jeg har nogle løse ramkredse som tilsyneladene er sdram men det modul jeg satte i var en lille smule højere end omtalte sdram . desuden har jeg nogle moduler som der står edoram på men de passer tilsyneladene i de to små sokler på bundkort kan nogen svare på det tak

Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-02-04 21:50

prøv der sker ikke noget med din pc den kommer bare med en fejl når du starter den op hvis de ikke kan bruges men hvad vil du med edoram? min elektronlighter er hurtigere end de gamle ram

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-02-04 21:51

Der er nogle gange mulighed for at have forskellige typer ram i en pc.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 22:30

Normalt kan du ikke have to typer Ram "kørende" samtidig.
Emesen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-02-04 22:32

Men man kan stadigvæk have to typer i PC´en.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 22:36

Nåe ja - det har min gamle IBM, men vist ikke sdram og edo.
Emesen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-02-04 09:21

På visse ældre PC'er kan du godt komme ud for, at der både kan benyttes 2 forskellige Ram-klodser.
Henholdsvis EDO - 72 pin og EDO/SDRAM - 168 pin.

Hvis du kender dit PC mærke eller bundkort, kan du evt. benytte følgende link http://www.oempcworld.com
Her er mange gode oplysninger om de forskellige typer RAM.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-03-04 09:12

Jacovit,

var det ikke på høje tid, at du fik lukket dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : jacovit

Dato : 18-03-04 09:42

tak for svarene jeg har forstået