/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvad ellers?
Fra : Microfiber
Vist : 414 gange
40 point
Dato : 22-02-04 16:44

Jeg sidder stadig med et problem med min comp.
Jeg får ikke noget billede, når min computer starter (og den hyler ikke nu), det er ikke grafikkortet (har haft det i en anden computer hvor det virkede) det lyder som om min cpu starter, og min hd boot'er (indtil flere gange.. som om den ikke bliver fundet) Har desværre ikke haft mulighed for at teste de to sidste ting.

Jeg har 'reset'tet' min bios -uden resultat.

Så har jeg fået at vide at jeg nok har brændt mit bundkort af, af en ven som har haft samme problem. Han brugte bare 400,- på at få det at vide. Så kommer spørgsmålet;

Skal jeg bare spare de 400,- og købe et nyt bundkort ELLER
Kan der virkeligt være noget andet der er defekt?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-04 16:58

Står hd'en og siger som om den booter om og om igen??

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 22-02-04 17:02

er du sikker at jumper settings er korrekt på på din hd når skriver den ikke kan finde den

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 18:20

Lyder godtnok som en hardware fejl. Det behøver ikke være bundkortet, det kan osse være din strømforsyning! Kommer der nogle beep lyde?

Kommentar
Fra : Microfiber

Dato : 22-02-04 21:06

#1 Ja hd lyder som om den forsøger at boote flere gange.

#2 Ja, det er jeg.

#3 min strømforsyning skulle heller intet fejle, kan i hvert fald få de alm. 80mm blæsere til at køre. Tror ikke det er den!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-04 21:18

Hvis der ikke kommer nogle beep lyde, så lyder det ikke umiddelbart som dit motherboard, da beeplyde som regel er ensbetydende med bundkortsfejl! Jeg har lige skiftet strømforsyning på min pc, og der kunne alle blæsere godt køre selvom strømforsyningen var defekt! Jeg siger ikke at det er strømforsyningen der er defekt i dit tilfælde, men det er stadig en mulighed!

Kommentar
Fra : Microfiber

Dato : 23-02-04 07:01

Hvordan finder jeg så ud af om det er strømforsyningen?
Er der en smartere måde end at skulle til at prøve med en helt anden strømforsyning?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 40 point
Dato : 23-02-04 19:09

Ikke hvad jeg ved af Microfiber! Har du ikke en kammerat du lige kan låne en strømforsyning af? Det er ikke så svært at sætte sådan en ind i sin computer! Ellers er der selvfølig muligheden at du kan gå ind på www.edbpriser.dk Jeg købte en 400 watts for 247kr inclusiv fragt via edbpriser, og det løste mit computerproblem! Det da billigere end 400 kr for et check! Så har du en god strømforsyning der kan "trække" dit nye motherboard, hvis det viser sig at det ikke er strømforsyningen

Godkendelse af svar
Fra : Microfiber

Dato : 24-02-04 15:31

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : Microfiber

Dato : 24-02-04 15:32

Så må jeg låne. Det bliver bare dyrt ellers, for skal have 450 W... Og måske et nyt motherbord. Suk!
Men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-02-04 15:49

Ja det er altid svært med hardwarefejlfinding. Håber det bare er strømforsyning! Er du sikker på du behøver en 450 W?