/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
ide til firmanavn?
Fra : sandinternet
Vist : 1897 gange
70 point
Dato : 18-04-02 13:22

jeg vil gerne høre hvad i mener om "Sand Internet" som firmanavn, det er fordi min virksomhed beskæftiger sig med alt indenfor internet og derfor kan jeg ikke bruge et firmanavn som specificere hvad vi laver, men skal bruge et navn som viser at det er noget med internet, jeg kan fortælle at jeg hedder Sand til efternavn, men Sand betyder jo også at vi levere løsninger som er "sande" så der er jo en dobbelt betydning i navnet. jeg tænkte jo også på mig som person da jeg valgt navnet, lidt ligesom asschenfeldt internet dog syntes jeg at det flyder noget mere.

men hvis i ellers har nogle forslag til et godt navn, som selvfølgeligt ikke er i brug, så ville jeg blive glad og give nogle point for det.

Accepteret svar
Fra : itgrafen

Modtaget 80 point
Dato : 18-04-02 14:51

her er et par forslag

du kan bruge navnet sand-net, eller intersand.

laver du webløsninger eller iternetforbindelse eller noget andet ? Det kan sikkert give nogle flere ideer.

dorthe

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-04-02 15:02

Hvad med "CyberSand" det er da noget der rykker!! Mand bliver næsten nysgerrig af at vide hvad det nu kan være, ikke "sandt"

Venligst
Mango

Kommentar
Fra : sandinternet

Dato : 18-04-02 16:28

det er webløsninger men internetforbindelser kunne godt komme senere.

men lyder Sand Internet helt tosset???

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-04-02 17:11

Jeg synes Sand internet lyder lidt tamt og måske en smule "frelst" det er ikke noget der ligesom fænger, hvis du forstår hvad jeg mener?
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : dys.dk

Dato : 24-04-02 18:15

Hej

Sand internet lyder i mine ører noget mere seriøst end Cybersand, og heller ikke som et domæne, som sand-net. Hvis dine kunder er i den seriøse del af markedet, synes jeg det er et udmærket navn, som beskriver dit produkt og arbejdsområde, og kobler dig selv på. Det sidste er ikke mindst interessant, hvis du bor og arbejder i provinsen.

Venligst
Bo

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 30-04-02 21:14

Find på noget andet end "internet"

Kommentar
Fra : svk

Dato : 27-09-02 08:59

Hvad med noget mere gammeldags og solidt lydende: Sandin

Sven

Kommentar
Fra : lasseromme

Dato : 26-10-02 22:01

Hejsa, hvad med "Sandtech" det giver kunderne et indtryk at noget it, altså "tech" og sand udtrykker noget med familie og tykhed. Alt i alt bliver navnet Sandtech til et trykt godt dansk it firmanavn!

Lasse

Kommentar
Fra : lurifaxx

Dato : 02-11-02 19:43

hvis jeg må blande mig og min mening tæller, så vil jeg sige at det er rimelig uopfindsomt at sætte sit eget navn i forbindelse med et firmanavn.

Det gør alle, tm auto... t-hansen, hi paller osv osv det er typisk dansk.

Vær åben for branche og tema relavante navne, andre har gjort det før:

Microsoft
navision
eurosport
volkswagen

tænk over hvad du vil med dit firma og lav et navn efter det.

Det er ikke for at provokere men bare mine tanker, håber det også opfattes sådan

held og lykke

Lurifaxx

Kommentar
Fra : Tommy_P

Dato : 17-11-02 07:54

Hej

Når du skal lave et firmanavn - er det vigtigt at folk kender et eller andet i navnet.

Personligt har jeg flere firmaer.

Davinci (maleren som malede monalisa), alle husker ham, men han lavede faktisk også tegningerne til den første helicopter, og da vi har luftfart var det et navn som virkede.

jeg har også selv Inet servere, og bruger der firstnet.dk

Hilsen

Tommy_P