/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
BIOS siger 72 grader og Speedfan siger 4~
Fra : Chacer
Vist : 404 gange
200 point
Dato : 18-02-04 22:33

Ja jeg ved jo ikke rigtigt hvad jeg skal tro...
Inde i min BIOS står der at min CPU temp er 72 grader og Speedfan siger den er 42 grader.

System:
ASRock P4VT8 Socket 478
Intel P4 2.8 GHZ 478 Pin 533 FSB - Northwood

Nogen der kan fortælle mig hvad der sker her?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 210 point
Dato : 18-02-04 22:39

Prøv at hent dette program aida32 der kan fortælle dig næsten alt om computeren.
http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r847.html
også temperatur.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-02-04 22:53

Hvis den er 72 grader vil din CPU være død.
Man siger at en Pentium 4 aldrig må kommer over 60 grader. Det beskadiger den.
70 grader dræber den.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-04 22:59

Næh Intel går "kolde" ved den temperatur! I modsætning til amd!! Lyder lidt som om du skulle tænke på en bios update! Siden CPU'en stadig virker

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-02-04 23:03

Nej. De går ikke kolde ved 72 grader. Du dør øjeblikkeligt. Jeg ved det af nogle kedelige erfaringer.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-02-04 23:08

Hved du ikke hvad der sker når transistorer bliver varme. Så stiger strømmen, og jeg VED at hvis cpu når at blive 72 grader så er strømmen meget høj. Så høj at cpu'en dør.
Den vil gå kold omkring ved 65 grader. Ja Intel er ret svage når de gælder strømbelastning.

AMD 0wnz

Kommentar
Fra : Chacer

Dato : 18-02-04 23:21

Tjaaa aida32 siger også 42 grader, så det er nok det rigtige...
Jeg prøver at updaterer min BIOS for at se om det gør nogen foreskel.

TAK for de hurtige svar gutter!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 23:30

Selv tak Chacer, Aida er et rigtigt godt program der i visse situationer kan hjælpe med løsninger hvis der er harware problemer.

//bentjuul