/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Mobil- og virus tip - det er bare for me~
Fra : berpox
Vist : 575 gange
10 point
Dato : 18-02-04 20:49

Kunne vi ikke slippe for alle de tips der gælder:

virusadvarsler
mobil unlock
spyware

Der er gået total inflation i tips i disse kategorier - og JEG kan ikke bruge dagligt opdaterede reklamer for unlock af mobiler, eller advarsler om vira, orme og spyware til noget fornuftigt.

Jeg synes at Kandu er et rigtig fint forum, og der kan komme nogle ganske gode både råd og diskussioner ud af det. Man bliver selv klogere indimellem (heldigvis da ) - og så er det rart at kunne dele ud af sine erfaringer.

Men mange af de problemer jeg oplever brugerne på Kandu har/får kan generelt undgås således:

1) Hold dit operativsystem ajour med seneste servicepacks og hotfix'es - så er hullerne generelt lukket til.
2) Anskaf dig en software-firewall hvis ikke du har en hardware firewall. Det kan stoppe en del uønsket aktivitet "udefra"
3) Hold din antivirus opdateret, så behøver du i det store hele ikke bekymre dig.
4) Undgå "risiko betonet adfærd" når du surfer - dvs. undgå hack, crack og sex sider - så undgår du også de fleste spywares, dialers osv.
5) Installér, og opdater jævnligt spyware-fjernere - eksempelvis AdAware og SpyBot
6) Opret f.eks. en hotmail adresse hvis du absolut vil/skal angive en emailadresse på et websted. Så bliver du ikke spammet på din private mail-adresse.
7) Åbn aldrig mail fra afsendere du ikke kender - men slet den hellere i stedet.
8) Kan du ikke følge 4) så tryk aldrig på et link i en mistænkelig mail hvor du loves at du kan framelde dig maillisten - det er ren besked til spammere om at din mail er aktiv
9) Søg på "Unlock Mobil" - og du får over 300 hits på Kandu.... ellers søg på google eller lignende - så er der helt sikkert bid - mere end 6000....

Indlægget her er IKKE møntet på nogen bestemt - men prøv lige at tænke over det 2 gange inden du fyrer dit fantastiske tip ud i cyberspace...

Argh....SÅ fik jeg vist luft igen

mvh Berpox.

PS: Point gives til det bedste svar på hvorfor vi skal have så mange tips i kategorien "unlock mobil"

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-02-04 21:01

Et godt tip til dig, lad være med at læse dem. Simpelt og enkelt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 21:01

Hvorfor lægger du ikke dette ind som tip berpox ???

Kategorien Kandu.dk omhandler så vidt jeg har forstået om brugeres spørgsmål om brug af kandu.dk, samt spørgmål direkte til kandu-teamet, da dette er en af de eneste tråde 'ejerne' af dette site følger med i ( ..en gang imellem )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 21:06

Hvis det var tilstrækkeligt at være opdateret med servicepacks og hotfix'es o.s.v., så behøvede der vel aldrig at komme flere - vel ?
Firewalls beskytter i et eller andet omfang mod hackere, men hvilken hacker gider egentligt bekymre sig om din og min computer, så det er i mange tilfælde en noget overdreven bekymring - og sikkerhed.
Hold antivirus opdateret - ja, det hjælper rigtig meget, men heller ikke det er alt.

Så dine øvrige gode råd er særdeles velanbragt, men når nogle unge "fusentaster" udtaler at DE HAR FOD PÅ DET DER OG DET KAN ALLE ANDRE BARE GØRE OGSÅ, SÅ BEHØVER DE INGEN ANTIVIRUS, de får mig til at tænke på de tusindvis af ældre der i øjeblikket forsøger sig med internet, og denne gruppe er meget udsat. Det ved jeg fra mit hjælpearbejde indenfor Ældre-Sagen som PCsupporter.
Men iøvrigt er jeg rigtig meget enig med dig, så jeg håber at alle andre noterer sig dine gode råd.
MVH
Varla

PS Hvis du har børnebørn, så LAD DEM ALDRIG LÅNE DIN COMPUTER MEDMINDRE DU SELV KAN REDDE DEN BAGEFTER.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 18-02-04 21:06

Ja det minder mig om at jeg lige skal blære mig med at jeg aldrig haft en virus i mit liv, og jeg har ingen og har heller aldig haft, nogen former for anti virus, eller firewalls og alt det pjat.

Jeg tror hemeligheden er at jeg KUN bruger web baserede mail programmer, og ikke microsofts lort...

Ahhh, så fik jeg også lidt luft.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 18-02-04 21:08

CITAT
PS: Point gives til det bedste svar på hvorfor vi skal have så mange tips i kategorien "unlock mobil"

Fordi vi har mange unge mennesker med få penge, og de elsker deres mobiltelefoner. (de kan slet ikke leve uden)
De sidder garanteret med den i den ene hånd og skriver til kandu med den anden.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-02-04 21:10

Så er der lige personen med børn:

http://www.kandu.dk/dk/Userhist.asp?uid=148827

Der er vist gået inflation i børn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 21:11

Grunden til vi har så meget omtale af virus skyldes at flere og flere er online hele tiden.
I gamle dage.......
Ja da tjekkede vi bare post hver dag og lavede noget mere "fornuftigt" end og skrive til kandu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 21:14

"Patriar"
Du skulle prøve en virus engang de har et par uger tilovers - så ved du hvad det vil sige.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 18-02-04 21:14

Så vil jeg da lige komme med en kommentar - som bruger har jeg lige netop nu været enormt glad for de tip, der her sidst på dagen har været om virus.

Jeg er ikke særlig teknisk og PC kyndig - har dog antivirusprogram, men har da også hørt om, som i dag at disse ikke altid er på forkant med situationen - hvilket så også er årsag til, at jeg højst sandsynligt alligevel havde fået noget inden for dørene.

Fik så også fin hjælp ved at spørge, da jeg jo som følge af, at virusprogrammet normalt fanger virus, ikke har erfaring med, hvordan pokker man så forholder sig.

Synes da det er fint nok, at der jævnligt er disse tip - vi er jo en bred brugergruppe med vidt forskellige indfaldsvinkler til disse ting.

Lige nu oplever jeg også mange tip med mobiler - så dem springer jeg bare over - men når jeg om kort tid står med (for mig problemer) omkring disse forhold, så ved jeg, at jeg vil kunne gå ind i disse tip og lede, da det jo ikke er en akut situation - så de tip tror jeg da også jeg vil komme til at sætte pris på.

Men også jeg synes da, at det er surt, hvis denne side, som jeg er ret glad for, går hen og bliver en side, hvor det handler om at score nemme point - det er jo så på den anden side risikoen - mennesker er jo forskellige.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 21:19

Jeg kan da meget nemt svare dig på hvorfor tips omkring unlock mobil KAN være gode

tips er ikke beregnet på at de skal passe til de første 5 som vurderer tippet, men som en kæmpe stor database.
Men for at det kan bruges af søgemaskiner skal overskriften passe til indholdet. (søgemaskiner kan ikke læse indholdet, men derimod overskriften)
jeg bor i Esbjerg, og hvis jeg skal have unlocket min telefon går jeg ind på google og søger efter "unlock esbjerg"
I dette tilfælde får jeg dette søgeresultat: http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22unlock+esbjerg%22&lr= som er 2 resultater, og begge fra kandu.dk

I dette tilfælde er der tale om 2 spørgsmål, men hvis der var en person som lavede et tip, så ville overskriften sikkert være unlock esbjerg

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-02-04 21:21

Kandu-mesteren i skrevne tip:

http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=18388

Skulle vi ikke prøve at få hverdagen til at fungere igen og blot konstatere at sådan er den for tiden, masser af mobiltelefoner, masser af virus og masser af spyware, men det er jo samtidig de emner der bliver spurgt mest om, og det er immervæk det superbrugerne "lever af".

ellebye

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 21:21

Derimod er tip om virus total nytteløs, medmindre der som idag er tale om noget som er kritisk her-og-nu og brugerne som ser det idag/imorgen kan bruge det.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-02-04 21:23

>Ellebye - bare rolig - jeg ER skam holdt op med at læse dem - det er bare en "øjebæ" for mig at der er så mange tips der i bund og grund omhandler det samme.

>Molokyle - jeg har netop IKKE lagt det ind som et tip for at kunne få en god diskussion, og andres meninger frem
- kategorien kandu er valgt netop fordi det er en diskussion om brug af Kandu.

> Varla - rart at rådene opfattes som velanbragte. Jeg har selv en del private som høster glæde af min support, og der er rigtig mange der netop ikke har fod på sikkerheden. Firewalls til private computere og netværk er ikke helt unødvendige. Jeg er da flere gange blevet forsøgt hacket - det kan jeg da se i logfilerne i firewall'en - og det er ikke simple ping's og portscanninger når man er ude for en eller anden der "banker på" flere hundrede gange lige efter hinanden. En firewall kan jo også blokere for udgående traffik fra PC'en hvis der er plantet forskellige stykker software i forbindelse med uforsigtig surfing.

> Patriar - at holde sig til webbaserede mailprogrammer er en god hjælp til at holde skidtet fra dørene - enig. Men det kan jo ikke holde spyware eller dialers, eller anden uvelkommen software stangen hvis man er lidt nysgerrig når man surfer - bruger iøvrigt selv en oldgammel Netscape som mailprogram - det er der åbenbart ikke nogen der vil angribe

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 18-02-04 21:26

Ja, tak til dig Uffe og refi for Jeres tip - som jeg har haft glæde af.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 21:31

Jeg vil godt lige gi' Patriar 'lidt' ret :

Jeg har siddet bag skærmen siden 1982 og jeg har fået virus 2 gange siden da : I 1991 og i 1998. Førsyte gang inficeres via en *.exe fil i DOS og den anden gang via min lillebror's vedhæftede *.scr.pif fil.

Hvorfor sidde med firewall, virus tjekker ( ..der æder op til 12% af systemresourcerne) og hva' har vi, når risikoen er minimal?

Joeh... hvis man kører en virksomhed med følsomme data !!! Vi andre kan jo bare fjerne skidtet, hvis vi får det (..hvilket iøvrigt statistisk er sjældent!)

Mht. SpyWare/AdWare er det af praktiske grunde smart at beskytte sig : Slipper for porno pop-up's, mærkelige startsider og mystiske nedbrud.

Chancen for at blive 'smittet' med SpyWare/Adware er også 1000 fold større end at blive inficeret med virus. (..uden gummi altså

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-02-04 21:33

Uffe29

Virus er altid kritisk, hvis man er lidt med på den, slår man med det samme ens automatiske systemgendannelse fra, og venter med at slå den til, indtil der er lavet en antivirus.

Du selv var jo heller ikke helt opdateret med viden om at der VAR lavet en antivirus overfor den du omtalte i tip. Så gem brostenene du kan få brug for dem senere.

ellebye

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 21:36

Ja den der med spyware glemte jeg, men husk at holde cookies og tmp-filer opryddet HVER DAG.

Jeg har en PC hvor ejeren havde haft besøg af et barnebarn som havde fået lov at surfe på bedstefars hurtige internet.
Heller ikke jeg aner hvordan det gik til, men siden den weekend trænger hans maskine til en omformatering, og det selv om jeg slettede 353.000 (tre hundrede femti tre tusinde) cookies.

Jeg ville have nægtet at tro på antallet hvis jeg ikke selv havde slettet dem. Det tog i øvrigt det meste af den dag.

Så kan i opfatte det som et tip eller et godt råd eller en forsigtighedsforanstaltning, men PAS PÅ BØRNEBØRN - de prøver mere end godt er for morfars computer (evt. læs farfar)
MVH
Varla
PS: Kan nogen fortælle mig hvorfor i alverden computeren bare blev meget langsom og ikke gik helt i sort med sådan en "stak".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 21:36

Hvor har du ret "molo"
PS. Giv mig lige din mailadresse så vi kan se om du er beskyttet........he he

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 21:43

Hmmm.... jeg opdaterer ikke min antivirus... det gør den selv, det er ikke noget jeg gider bruge tid på. Mindst 1 gang i ugen er der nogle kollegaer som ringer ned til mig for at spørge til en eller anden email, og på trods af vejledning kommer der mange gange i ugen besked fra systemcenter på serveren om brugere som på den ene eller anden måde har aktiveret noget.
Hvis man bruger hjernen lidt og frasorterer mails hvor der står ditten og datten som ikke har en skid med virkeligheden at gøre, og samtidig bruger antivirus som sikkerhedsnet så er man godt rustet.

Idag var sikkerhedsnettet væk, og derfor sendte jeg det tip, og det har ikke noget at gøre med brosten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 21:44

refi -> Læs min profil ved at klikke på molokyle over denne kommentar !!!

Der er hele 2 emil adresser at 'lege' med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 21:45

Og slette cookies og tmp-filer er da tidsspilde *G*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 21:48

refi -> Efter jeg anmeldte nogen 'Nigeria' fyre for Spam; til politi og statsadvokatur har jeg kun modtaget ca. 10 spam-emiler om ugen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-02-04 21:50

> Uffe29 - så kig her: http://www.dkunlock.dk/default.asp - så tror jeg alle kan få deres lyst styret
Jeg prøvede for sjov at søge på "unlock mobil esbjerg" ... det gav da de første 18 hits. - Jeg er godt klar over at der er mange unge der har fået hypermobile tommelfinge af den daglige brug - men lur mig, om de ikke også kan søge på nettet derude, eller blandt de i forvejen rigtig mange kandu-tips om samme emne

> Molokyle - enig med dig i at risikoen for spy- og adware nok er noget større end virustruslen - men med alle de mails jeg undertiden modtager fra både virksomheder og bekendte, så er det IKKE alle der beskytter sig godt nok, desværre

Personligt har jeg selv kun været angrebet 2 gange - siden 1992 - begge to var bootsector vira.

Jeg synes dog at det er rart, at min viruschecker kontrollerer indkommende mail en ekstra gang, selvom den er checket med mailwasher først.

Jeg ville også være voldsomt ked af det hvis jeg fik virus på min hjemmepc af typen der ødelægger word-dokumenter, eller alle JPG filerne fra sommerferierne osv...

Og firewall - jeg har fat IP, og vil da blive noget ked af det hvis mit netværk skulle bruges som base for hacker-aktiviteter på andres systemer - og det sker!

Hovsan> Rart hvis du kunne drage nytte af tips og/eller hjælpen på et specifikt spørgsmål. Det mener jeg virkelig.
Men de fleste anerkendte Antivirus firmaer er da på forkant med udviklingen - AntiVirus på jobbet opdateres 4 gange dagligt, og den herhjemme opdateres 1-2 gange. Så er blot tilbage at vælge et program der opdateres hyppigt, og automatisk.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 21:50

tværtimod så eksporterer jeg mine cookies før jeg formaterer, så mine indstillinger osv. huskes derefter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 21:50

Jeg blokker da bare adresserne så stopper det af sig selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 21:53

Altså ikke mine cookies det var for SPAM

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 21:56

Selvfølgelig kan de unge søge, det benægter jeg ikke, og det er da ikke det som det handler om. Hvis jeg unlockede proffesionelt, så ville jeg da uddbredde det så vidt som jeg kan. TDC annoncerer da heller ikke kun på deres hjemmeside fordi de bare regner med at de kan findes.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 21:56

Iorden Berpox. Men men men... (Under henvisning til min kommentar : Dato : 18-02-04 21:01 ) : Emnet hører nu stadig hjemme i kategorien : Sikkerhed eller Smalltalk

No offence..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 21:59

arj molo..... det hører hjemme her

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 18-02-04 22:07

Berpox - ja, men jeg har skam hentet megen nyttig information og fulgt mange debatter bl.a. omkring virusprogrammer. På baggrund af det har jeg netop udskiftet mit abonnement på Norton med AVG - det handlede om problemer med at få fornyet adgang via TDC, da sidste periode udløb - så med den rosende omtale af AVG her og andre steder, ja så så jeg ingen grund til at betale for noget der skabte problemer. Ud over det har jeg firewall af en slags på serveren, så reelt skulle jeg mene, at jeg med stort set daglige opdateringer af antivirus var rimeligt godt beskyttet - men det gjaldt jo så godt nok ikke i dag, hvor det i alle tilfælde tyder på, at noget er sluppet igennem nåleøjet. Her var det jo så det var fint nok, at få råd fra andre, så jeg ikke fik lavet ulykker og fik åbnet filen - hvilket jeg nemt kunne have gjort p.g.a. flere sammentræf - men normalt åbner jeg faktisk kun filer, hvor jeg er blevet oplyst om indholdet - det var så her jeg blev usikker, fik gode svar og blev en erfaring rigerer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 22:10

Berbox hvorfor har du ikke skrevet de 9 punkter som tip, de er glimrende, men ellers er jeg uenig med dig. I dag har tips hovedsaligt gået på kategorien "børn", det er ok for mig, jeg åbnede ikke dem alle.
Til gengæld læser jeg alle tips om virus, spyware med mere, som jeg giver topkarrakter når jeg får vurderingen af disse tips.
Jeg syntes det er godt med de tips, mange spørgsmål her på kandu.dk går på sikkerhed om virus og spyware så kan der også være plads tips om emnet, og som der er skrevet andre steder så kommer der hele tiden nye brugere til, der ikke er lige så "sikre og ved alt" som tråden her.
Det jeg syntes der er værre er et tip som dette http://www.kandu.dk/dk/tip/6703 et emne som samtidig blev behandlet i en tråd herinde. Det har intet med tip at gøre men en henvendelse til en enkelt bruger og det kunne have være gjort i tråden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 22:11

Det var dog taknemmelighed der ville noget.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-02-04 22:13

>Molokyle - okay, det kunne også have været bedre placeret i en af dine foreslåede (ikke forslåede ) kategorier - men man kan jo ikke FUT'e den derover - det løb er kørt - og jeg mener egentlig at mit valg er okay.

>Uffe29 - Næ - TDC annoncerer nok ikke lige på kandu siderne med tips. De betaler pænt for bannerreklamer rundt omkring, samt irriterende pop-ups.

Kandu's ide er vist iøvrigt ikke at være et forum for annoncører - så derfor finder jeg det irriterende at man tilbyder sig med den slags ydelser her på siderne. Det minder om spam i mine øjne - og det er jo brandærgerligt når det nu skulle være hjælp bruger og bruger imellem her på stedet.

Just my 2 cents - som de siger på den anden side af dammen - indtil videre...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 22:20

Lad os lige slå fast at firmaer der optræder her IKKE får penge for deres medvirken (højst lidt reklame)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 22:22

berpox -> Jo, det kan man godt Lukke tråden med henvisning til man åbner en ny ..og gi' en henvisning til linket.

Ps. Din sidste kommentar er til gengæld havnet på rette hylde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 22:25

refi -> Du må ha' set :

Citat
Velkommen til kandu.dk

Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper, kurser og vidensdeling.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 22:32

Ja hvorfor ????

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 22:36

Jeg har selv software til at unlocke alle nokiatelefoner, men hvis jeg ikke havde så ville et tip herinde være ligeså godt som hvis det var et program til beskyttelse mod antivirus
Så det kan sagtens være bruger-til-bruger hjælp

Du ved heller ikke hvor mange der via google har fundet noget omkring unlock på kandu som de kan bruge. Så kunne man måske sige at det er der masser af udenfor kandu, men det er der jo af alting.

samlet har jeg over 40.000 superpoint, men derfor har jeg kun ca. 1000 ledige point fordi jeg kun kigger tip hvor overskriften har noget som interesserer mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 22:41

refi -> ..ellers ville der vel stå noget med : ..og gratis annoncering !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 22:46

Det er da ikke at annoncere fordi man deler ud af sin professionelle viden.
Hvis vi alle var analfabeter kunne vi nok ikke hjælpe hinanden.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 22:48

Her siger analfabeten farvel og tak. Hav en fortsat god dag.
MVH
Varla

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 22:54

NÅ NÅ
Men farvel alligevel

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-02-04 23:14

>Bentjuul - jamen jeg vil da tage mod opfordringerne om at skrive de 9 punkter som et tip.

Jeg opdagede også at der gik lidt meget børn i den i dag - men skriveren fik da også lidt på puklen for det, og noterede sig det

Med hensyn til tips om spyware og virus, så er min personlige mening, at et tip der fortæller hvordan man får den og den antivirus til at opdatere dagligt, mere værd end at få viden om, at den og den virus er detekteret klokken 16 nul dut, og klokken 17.32 er der opdaget en trojaner....

Nye brugere kan sikkert hurtigt klikke sig frem til kategorien sikkerhed og stille alle de relevante spørgsmål der og få hjælp og vejledning.

>Uffe29 - Om du har 2 millioner superpoint eller 400 er et fedt for mig - du har en fin uddannelse der gør at du sikkert kan svare kompetent på mange spørgsmål. Det gør bare ikke en holdning mere eller mindre rigtig. Og min holdning er klar:
Jeg bliver irriteret over at man nærmest skvatter over enslydende tip der omhandler det samme emne.

Nå, jeg vil lige gennemlæse svarene inden jeg vælger at uddele de ustyrligt mange point jeg satte på højkant

mvh Berpox - tak for sludderen til alle der deltog

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-02-04 23:24

mine omtale af superpoint var kun for at vise min deltagelse i spørgsmål kontra tips.....
men selv tak

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 18-02-04 23:36

Jeg har registreret hvor dygtig Uffe29 er.
Jeg selv har levet at den slags de seneste 15 år, og før den tid lavet nogle småprogrammer til kontorbrug og til hurtig afsløring af garagemekanikere, regnskabsanalyser af mekanikere, vognmænd o.s.v., men så kom der regneark, og derefter gik jeg over til administration af de fremkommende netværk med mange brugere.

Da jeg gik på pension for næsten 2 år siden, så kan dette vel ikke kaldes reklame, men ellers undskyld.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-02-04 23:45

berpox Held og lykke med dit tip. Sluttelig er jeg enig med dig om superpoint, men der da sikkert mange herinde der har en fin uddannelse uden at gøre opmærksom på den, men bare stille og roligt hjælper folk.
Fin tråd du fik etableret her.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 19-02-04 00:01

Berpox - Det har været en interessant debat - at høre hvad andre mener og hvorfor de mener som de gør. Det er fint, at du har fået lavet dit tip - jeg har så været een af de heldige, der har fået lov at bedømme, hvilket jeg har givet dig 5 stjerner for, da det er fint med tip, som vi andre kan blive lidt bedre og klogere af.

God nat til alle og tak for i aften

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-02-04 00:05

>Uffe29 - jeg deltager skam også meget og vældig gerne i en diskussion om løsning af et spørgsmål - hvis man så ikke lige er den der får points i den proces, ja så er det jo bare ærgerligt. Blot måtte spørgerne gerne lukke spørgsmålene af når de er besvaret - det sker desværre ikke altid

Mange superpoint i sig selv viser jo ikke noget om engagement i spørgsmål vs. tips.

>bentjuul
Tak skal du have - det fik folk op fra stolene rundt omkring - og mit mål med at få en diskussion om emnet lykkedes til min fulde tilfredshed.

mvh Berpox - godnat og sov godt. (Jeg holder lige tråden i live til imorgen med, så længe der kan komme nye indlæg og kommentarer)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-04 00:09

Sov godt berpox

Ses nok..?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-02-04 17:18

Jeps "molo" - du kan bide dig selv i knæ'erne på at vi ses herinde igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 17:24

Selvfølgelig både "ses" og "snakkes" vi.
No hard feelings
Der er plads til alle (næsten)

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 20-02-04 17:44

Og pointene gik til refi - den med de unge mennesker er nok den bedste grund til at have så mange unlock mobil tip

Så kan man købe en billig telefon med teleselskabstøtte, nøjes med at betale abonnement i 6 måneder mens man hygger sig med en anden og billigere løsning hvad angår tale og nok i særdeleshed SMS....sådan er det vist!

Tak for snakken

mvh Berpox

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 18:07

Selv tak