/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ændre størrelse af partition
Fra : Olle_hansen
Vist : 1458 gange
43 point
Dato : 18-02-04 13:20

Hvordan ændre jeg størrelsen af min partition? Jeg har 2 partitioner, og jeg får advarsler om, at den ene er for lille....

Jeg har windows xp...

Nogen der har prøvet det?

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 53 point
Dato : 18-02-04 13:36

Ja.. Det kan du med Partition Magic..

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-02-04 13:36

Ja.. Det kan du med Partition Magic..

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 18-02-04 14:37

Jeg har samme problem, jeg fik ikke lavet mit c: drev stort nok. Kan man ikke ændre det i windows XP uden at skulle skaffe andre programmer?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-04 16:09

XP kan slette og lave ny partition, men du kan da henvise dine programmer til det næste drev. eks. D ell. E
Når du indstallerer og den spørger om du vil lægge program på C:\programmer, så ændre du til eks. D:\programmer
Du kan også skaffe plads ved at >H-klik på skrivebord>egenskaber>
skriv eks. D:\dukumenter og ja til at alt flytter med.
Emesen.

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 18-02-04 22:51

Emesen...

Kan du ikke beskrive det nærmere - hvordan sletter man og laver ny partition?

Hvad mener du med at >H-klik på skrivebord>egenskaber> skriv eks. D:\dukumenter og ja til at alt flytter med.

Bolino

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-04 09:57

Alle dine dokumenter lægger sig normalt i mappen dokumenter.
mappen dokumenter er placeret på dit C drev
Det jeg vil, er at flytte dokumentmappen over på et andet drev.
office programmerne vil så selv vælge at lægge fremtideige dokumenter der.
Eksisterende dokumenter vil med min metode flytte med til det nye drev.
Forklaring om partition følger senere da jeg kører win98 lige nu.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-02-04 13:40

Tak for svaret Zerg911.