/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
kaffeshop
Fra : shapso
Vist : 798 gange
120 point
Dato : 17-02-04 00:10

Hejsa Jeg arbejder på at starte en kaffe og te forretning med div. tilbehør, er der nogen der har en ide om hvad man skal bruge til varelager, har haft kontakt med leverandører, men jeg vil meget gerne høre nogle andres meninger også. Lokalet jeg har set på er ca. 70kvm og koster 7500 pr. mdr. er det umiddelbart meget, den ligger på hovedgaden i Skagen.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : LazyPravda

Dato : 17-02-04 01:07

Hej.
Jeg har ikke forstand på kaffe-the-forretninger,
Huslejen lyder umiddelbart i den dyre ende, (svarer til 1285 pr. km2 pr. år)men hvis det er god belligenhed, god tilstand og incl fællesudgifter kan det vel lige gå an!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 17-02-04 01:08

shapso
Er det en kaffeshop med servering til gæster og turister ? eller er det som grossist, med videresalg for øje ?
I Aalborg var der en rigtig god kaffeshop, men den kunne ikke overleve på grund af manglende kundeunderlag.
Kender ikke Skagen så vældig godt, men der er "kun" basis i turistperioden .. tænk på det, når lejekontrakten skal underskrives.
NB: Der må jo også være en grund til at "Susie & Leo" er flyttet til Frederikshavn !
/PG

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 17-02-04 06:36

Hej,

Jeg vil sige at huslejen er alt for dyr - specielt hvis der er tale om en seson betonet forretninge. Det nytter ikke at der er gode kunder fra maj til august og så intet at lave resten af året det kan man ganske simpelt ikke leve af
Vi har selv haft en forretning i Helsingør med Disney varer og det gik virkelig godt - om sommeren......
Så vi valgte at trække stikket....eller havde vi stået med en enorm gæld i dag.

/TC

Accepteret svar
Fra : itgrafen

Modtaget 120 point
Dato : 23-02-04 13:53

jeg er bange for at jeg er enig i at det er en meget dyr husleje. Jeg er godt klar over at butikslokaler i Skagen er dyre og eftertragtede. Desværre er det bare sådan at der skal sættes forhold mellem kundegrundlag og udgiftsniveau. Skagen er god, rigtig god om sommeren, men hvad vil du lave uden for sæson? Måske kunne du suplere med noget abonementssalg til sommerkunderne, eller måske en Eshop. Hvem ved, så har du i hvert fald mulighed for et større kundegrundlag på helårsbasis. Med hensyn til varelagerbeholdning. Så kommer det vel lidt an på startkapital og opbevaringsmuligheder. Jeg ved at eks. kaffen holder sig bedst hvis den bliver frosset. Men satser du mindst lige så meget på at sælge kopper og kaffekander, så er det jo ikke noget problem. Så handler det bare om kapital og varelagerplads. Omkring kaffe/te varelager. Måske var det en ide at smutte ind omkring en af kaffebutikkerne i Aalborg og spørge dem på en venlig måde om de vil være behjælpelige i den retning. Måske kunne du købe en sæk kaffe hos dem ved samme lejlighed.
Håber du kan bruge det til noget
vh Dorthe - Itgrafen
ps. du må gerne sige til hvis du begynder at forhandle indisk kaffe til en ordenlig pris

Godkendelse af svar
Fra : shapso

Dato : 23-02-04 23:24

Tak for svaret itgrafen.

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 23-02-04 23:26

smiler, selv tak og held og lykke