/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
start kode...
Fra : Hended
Vist : 519 gange
1 point
Dato : 16-02-04 22:39

Kan man lave et dos program der kræver en slags opstarts kode?...

Man trykker på .bat filen, der efter kommer der en dos prompt, hvor den siger:
indtast password...(altså en start kode, på kommandoen man har skrevet)

ja ja point dem får i vis nogen vil finde på at svarer

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-02-04 22:57

Man kan ikke lave en ordentlig password funktion med de kommandoer der følger med en almindelig windows.

Det ville være let at lave et lille C/C++ program men: Brugeren kan jo blot åbne bat-file og slette den linie hvor der spørges om pasword.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-04 23:16

BertelBrander -> Har ret.

En DOS Batch fil (*.bat) er jo ikke et program, men blot en samling sekventielt udført kommandoer eller programmer som regel gemt som en alm. ASCII tekst. Du kan selvfølgelig skrive et DOS password program og lægge kaldet til dette som det første i *.bat filen. Ikke nogen sikker løsning, da man som nævnt blot kan åbne *.bat filen for redigering.

Noget helt andet : Ved det ikke !!! ..men jeg gætter på man i XP f.eks kan 'password' beskytte filer af alle slags vha. at indstille brugerrettighederne for de enkelte filer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 17-02-04 00:59

Man MAN godt sætte password på igennem en .bat fil...men sikkerheden er lig nul. så drop det..

Kommentar
Fra : technet

Dato : 17-02-04 03:49

okey men hvornår skal du indtaste dit password ??
er det før windows starter ?? eller er det før det ??
eller er det når det program som skal bruges ???

men ellers er den bedste metode at kryptere sin harddisk ..

eller du kan slette din opstartfiler fra dit drev og så buge en bootdisk hvor de ligger på

men uanset hvad du gør så ville enhver der er lidt fingernem altid kunne komme ind på din harddisk hvis han/hun er fysisk tilstede
med mindre du piller strømmen fra den og har en anden disk på istedet ( f.eks på 2gb ! altså en snyde disk hvorpå der kun ligger OS )

men er det fordi du har nogen der piller ved din pcér ??

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 17-02-04 09:12

Nu er det sådan at jeg har et program der kan lave .bat filer om til .com filer...
Derefter har jeg et program der kan lave .com filer om til .exe filer..
Så det vil nok være ordentlig skjult...

Men angånde det jeg skulle bruge det til...
Et program der kræver start kode før den begynder på sin kommando...

Men hvad det lige skulle bruges til, det kan jeg faktis ikke huske

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 1 point
Dato : 17-02-04 12:48

Hended > som Brommi skriver " det er lig nul " for hvis du nu starter op med en boot disk så har du jo fuld adgang til pcérn

men du lige se her
http://www.cypherix.com/downloads.htm

eller er det sådan her du mener
http://www.fz-juelich.de/zam/docs/tki/tki_html/t0337/t0337.html

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 17-02-04 18:08

technet ja det sidste link ser fint ud, men jeg er først lige begyndt med tysk i skolen...
(7 klasse)
Kan man mon finde det på engelsk?

Godkendelse af svar
Fra : Hended

Dato : 21-02-04 10:49

Tak for svaret technet.
Nu skal der oversættes