/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HP digital camera 315 (til pc)
Fra : SteenStilling
Vist : 461 gange
250 point
Dato : 14-04-02 14:45

Jeg er lige overgået til Windows XP home edit. fra win.98.
Har gennemgået div problemer med software og des lignende.

Nu er mit spørgsmål mht. mit Digital Camera fra HP og er en model 315. Har allerede instaleret printeren (HP Photo Smart 1000) uden problemer, dog med div. software opdateringer. (Kamera og printer købt sammen) .

Har opdateret kameraet's software på samme måde som med printeren og det er til dels lykkes.

Her er mit problem... jeg kan godt få lov til at "unload'e" mine billeder fra kammeraet med et 8MB COMPACTFLASH SanDisk Card (som fulgte med kammeraet)
MEN IKKE MED mit Memorex 64MB CompactFlash memory card....

softwaren fortæller mig at : "The camera does not contain any files" På trods af at der ligger ca 100 billeder jeg godt vil "unload'e"

Er der nogen som har haft og har løst lignende problem og gerne vil dele sin ekspertise?

Venlig hilsen

Stilling

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-04-02 16:33

On Sun, 14 Apr 2002 12:45:24 GMT, "SteenStilling"
<SteenStilling.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg er lige overgået til Windows XP home edit. fra win.98.
>Har gennemgået div problemer med software og des lignende.
>
>Nu er mit spørgsmål mht. mit Digital Camera fra HP og er en model 315.
>Har allerede instaleret printeren (HP Photo Smart 1000) uden problemer,
>dog med div. software opdateringer. (Kamera og printer købt sammen) .
>
>Har opdateret kameraet's software på samme måde som med printeren og det
>er til dels lykkes.

Har du overvejet en kortlæser til at overføre billederne ? Så slipper
du helt for at skulle bruge HP's software da Windows bare ser CF
kortet som et ekstra drev.
Jeg har selv et HP C200 og en Sandisk kortlæser til CF kort.
Den virker 100% med Windows XP og med alle de kort jeg har prøvet.
Dog har jeg ingen Memorex kort, så jeg ved ikke om de er anderledes.

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : SteenStilling

Dato : 14-04-02 18:21

"Mogens" skrev d. 14-04-02 16:33 dette indlæg :
> On Sun, 14 Apr 2002 12:45:24 GMT, "SteenStilling"
> <SteenStilling.news@kandu.dk> wrote:
>
> Har du overvejet en kortlæser til at overføre billederne ? Så slipper
> du helt for at skulle bruge HP's software da Windows bare ser CF
> kortet som et ekstra drev.

Problemet er jo at XP godt kan se den (kameraet og gerne vil godtage et 8 mb kort men ikke 64mb kortet) og jeg vil IKKE investere i yderligere hardware til min pc lige nu. Måske problemet er indstillingsmæssigt...who knows?

> Jeg har selv et HP C200 og en Sandisk kortlæser til CF kort.
> Den virker 100% med Windows XP og med alle de kort jeg har prøvet.
> Dog har jeg ingen Memorex kort, så jeg ved ikke om de er anderledes.
>
> Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-04-02 22:29

On Sun, 14 Apr 2002 16:20:34 GMT, "SteenStilling"
<SteenStilling.news@kandu.dk> wrote:

>
>Problemet er jo at XP godt kan se den (kameraet og gerne vil godtage et
>8 mb kort men ikke 64mb kortet) og jeg vil IKKE investere i yderligere
>hardware til min pc lige nu. Måske problemet er
>indstillingsmæssigt...who knows?

Måske en bug i HP's software. Det var derfor jeg foreslog
en kortlæser. Jeg har overført fra både 64 og 128 MB kort
i XP med sådan en. Desuden koster sådan en tingest jo
ikke ret meget.

Mvh Mogens

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-04-02 20:50

Jamen så er svaret at der IKKE findes en løsning, før de får den opdateret...også selvom du ikke bryder dig om at høre det....

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 250 point
Dato : 28-04-02 11:00

har selv hp318 og kører XP. Sluk kamera, udtag kort, tænd kamera, nu kan du unloade fra den indbygget memory.
Sluk kamera, isæt kort, tænd kamera, nu kan du unloade fra kortet. Jeg kan ikke finde nogle måder, i softwaren, hvor man kan skifte mellem indbygget memory og kort, kun ovenstående metode virker.

MVH
viskinge

Kommentar
Fra : Stautwell

Dato : 21-06-02 08:58

Til Viskinge!
Vedr. problem med digitalcamera Hp315 og 64 Mb flashcard og windows xp.
Dit forslag til løsning af problemet med 64MB Flashcard lød meget godt, men desværre virker det ikke med mit camera, som er et hp315.
Skulle der være andre, der har en løsning på problemet, så vil jeg være taknemlig for dette.Jeg ved godt, at jeg kunne købe en kortlæser, men det vil koste omkring 400 kr. inkl. usb-kabel.
MVH
Stautwell