/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænde dvd
Fra : grausen
Vist : 297 gange
200 point
Dato : 11-02-04 10:07

Hejsa
Jeg havde en film liggende på min computer som en avi fil. Den har jeg konverteret med cucusoft fra avi til dvd.
Det fik jeg så tre filer ud af. En m2v, en mpa og en mpg.
Mit spørgsmål er så nu hvordan får jeg brændt dem ned på en dvd, så det både bliver lyd og billede.
Jeg har nero v. 6, kan det bruges, eller skal der et andet program til.
Svar venligst let forståeligt, da jeg ikke lige er nogen ørn på det område
m v h

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 10:09

Hvis du brænder med Nero, så trækker du bare din originale avi-fil over, den konveteres så helt af sig selv til din DVD i Nero.
Kig lidt på hjælpefunktionen i Nero... hvis det er den du benytter??
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 10:11

NB: Husk at vælge DVD i dit format for brænding i Nero.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 10:15

NNBB: Måske værd at gøre en lille investering, det er kun 1-2 DVD skiver skrottet, så er pengene tjent hjem.
http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-644-3
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 10:21

NB: Linket er "klippet" kopier det hele ind i din browser - sorry!

http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-64 4-3

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-02-04 10:36

Hej clan
vil det sige at det er spil af tid, at jeg har konverteret den med cucusoft først? det håber jeg da ikke for det tog bare såååååå laaaang tid

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-02-04 10:42

hhmmmmm
og når jeg kopierer dit link,kan siden ikke vises

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 12:47

Hej Grausen... tjahhh spildt og spildt, så har du da prøvet det, men det er ikke nødv
1. Smut ind på http://www.libris.dk/
2. Skriv Nero i søgefeltet øverst til højre, og tryk på Enter tasten
Det skulle bringe dig til http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-644-3
Hygge med det
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 12:49

NB:

Citat
ISBN: 87-7843-644-3
November 2003
96 sider
Kr. 79,00

• Brænd cd'er og dvd'er
• Sammensæt dine egne audio-cd'er
• Opret video-cd'er
• Lav dvd'er med professionelle menuer
• Gem dine vinylplader på cd

Omtale:
======
Den nyeste udgave af Nero – Nero 6-pakken – indeholder en række spændende programmer. Ikke kun til brænding af cd’er og dvd’er, men også programmer til lyd- og videoredigering.

Med "Cd/dvd-brænding med Nero 6" lærer du ikke blot at brænde cd’er og dvd’er. Du lærer også, hvordan du overspiller dine gamle vinylplader til cd, og hvordan du brænder cd’er med videofilm eller billeder. Hæftet indeholder også en udførlig forklaring på, hvordan du brænder dine egne dvd’er – med spændende menuer som på købe-dvd'er.

Indhold:
======
Indledning
1. Om Nero 6.0-pakken
2. Computeren, brænderen og cd /dvd typerne
3. Udtryk og begreber
4. Hurtigt overblik…
5. Kopiering af hele cd’er og dvd’er
6. Sammensæt din egen data-cd/dvd
7. Kompilér dine egne lyd-cd’er
8. Multisession-diske og image-filer
9. Gem dine plader og bånd på cd
10.Video-cd og dvd video
11. Genskrivelige diske med InCD
12. Mere om Nero…
Stikord

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-02-04 12:54

Ja jeg har fundet den
jeg tænker bare på at cucusoft var 33 timer om at konvertere (min computer er ikke en af de hurtigste) og skal nero så bruge den samme tid, ja så bliver jeg gammel inden jeg er færdig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 14:11

Nero vil være hurtigere... håber jeg da. Det afhænger selvfølgelig af fil størelse, processorkraft osv. meeeen 33 timer, det var dog noget af en slat

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-04 16:08

Hej grausen!

Du behøves ikke at konverter filmen igen i Nero. Du klikker dig bare ind på cucusoft hjemmeside, og følger anvisingerne, så er det som at klø sig i nakken. PS, eller noget! Så er der et lille program du skal downloade, men det henviser de dig til på hjemmesiden.
http://www.avi-vcd.com/avi-to-dvd.asp

Mvh.
dbl

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 12-02-04 12:18

Tak for svaret dbl.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 12-02-04 15:10

Det var da så lidt.
Nu hvor din computer har brugt 33 timer på at konverter filmen, så ville det sku da være en skam at slette filen.

Mvh.
dbl