/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Leadtek Winfast TV2000 Expert problemer
Fra : martin1000ben
Vist : 251 gange
200 point
Dato : 10-02-04 17:37

Jeg har store problemer med med mit nyindkøbte tv-tuner kort.

Jeg har nu brugt det medfølgende software Winfast-PVR og jeg har prøvet med WinDVR begge programmer åbner fint nok med splashscreen - efter den lukker programmet ned - ingen fejl eller noget - dog er det lille ikon nede ved uret der stadigvæk.

Så prøvede jeg med DScaler - der finder den noget krimskrams frem (ligner lidt at den står på en frekvens hvor der ikke er en kanal) - Men nede i bunden af vinduet står der "No video Signal Found" - jeg kan IKKE gå ind i Channels > Setup (den er udvisket).

Det er de nyeste drivere jeg bruger til mit kort (version 5.13.1.1309).

Hvis jeg tager antenne kablet direkte til fjernsyn er der klart signal på alle 20+ kanaler.

Fra antennestikket der går ind i huset, er der DIREKTE ca. 7m antenne kabel og direkte ind i tv kortet (er det for langt? - skal der måske en forstærker på?)

Det skal lige siges at jeg PT KUN har driverne til tv kortet (hentet fra nettet) og Dscale, altså uden det medfølgende software - er det forkert opsætning?

Ellers så er min computer opsætning således:

Motherboard: ASUS A7N8X
Processor: AMD Athlon™ XP +2800 (1,98 ghz)
Lydkort: 5.1 Surround indbygget i motherboard (Dolby Digital)
Skærmkort: ATI Radeon 9800XP

(resten kan læses her < http://natten-i.dk/myhome/about/?page=2 > (når min server er tændt om aftenen)

Mit mål med spørgsmålet er at få kortet til at vise lidt fra DR1 og TV2 (og tekst-tv)

Desuden har jeg DirectX 9.01B, Xvid og DivX 5.11 installeret

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-02-04 21:17

Dine programmer skal jo understøtte den tv tuner chip der sidder i kortet! Hvad er det for et kort?