/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
2 Skærme, 1 pc
Fra : Gambrinus
Vist : 335 gange
135 point
Dato : 10-02-04 10:34

Hvad skal man bruge for at køre med 2 skærme på en pc ?
Jeg er lidt forvirret.
Flere grafikkort understøtter 2 skærme.
Så vidt jeg kan se har de kun et vga stik.
Er det så meningen at man skal have et ekstra PCI grafikkort installeret ?
Hvordan virker det ?
Kan man have et program kørende på hver sin skærm eks. word og excell ?
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 145 point
Dato : 10-02-04 11:06

Hvis skærmkortet understøtter 2 skærme er der selvsagt 2 stik. Det ene VGA og det andet kan man få en VGA adaptor til hvis ikke det medfølger skærmkortet.

Ja, man kan have et program kørende på den ene skærm, og et andet på den anden - eller man kan brede sig over begge. Man kan nomalt dedikere et program til at køre på en bestemt skærm.

Skærmene behøver heller ikke at være ens.

Mulighederne er uanede....

Ydelsen på skærm nr. 2 er som regel lidt lavere end skærm nr. 1 - men det har normalt ingen praktisk betydning.

Nej, du skal ikke have et ekstra grafikkort installeret.

Kører selv med 2 skærme på min arbejdsplads. Fedt!

mvh Berpox

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-02-04 11:09

Mojn Berpox
Hvilket grafikkort køre du med ?
gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-02-04 11:12

Det skal ikke være for dyrt.
Jeg bruger hovedsaligt min pc til "seriøse" programmer.
Spiller ikke spil der kræver det helt store.
Gambrinus

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-02-04 11:35

Mojn.

Det er et Quadro4 380XGL kort - priside 1600-1800 kr. Bruges til CAD og MS-office applikationer.

Der er forskel på spil-optimerede og CAD optimerede grafikkort - vær lige opmærksom på det når du skal på indkøb.

Spiloptimerede kort er oftest billigere end CAD optimerede - og hvis det "kun" er office programverdenen du bevæger dig rundt i så er de spiloptimerede nok at foretrække rent prismæssigt.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 10-02-04 13:11

Din bedste løsning er nok at investere i et PCI baseret Grafik kort som du monterer ved siden af det eksisterende.
Så kan du over to skærme have enten to applikationer løbende elle sprede en applikation over begge skærme.
No problem
Mvh OW

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-02-04 11:53

Tak for svarene begge 2.
Gambrinus

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-02-04 23:55

Velbekomme - håber det lykkes for dig

Kommentar
Fra : zuk

Dato : 13-03-04 17:26

hey