/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
D og E-drev kan ikke læse cd'er....
Fra : LottaJ
Vist : 998 gange
100 point
Dato : 09-02-04 19:18

Hej

Endnu engang må jeg ty til hjælp hos de professionelle....

Min computer har installeret en brænder (D-drev)
og en DVD (E-drev)

De er begge vist når man åbner "Denne Computer"
MEN indholdet på cd'erne i drevene vises ikke.

Hvad er der galt?

Med venlig hilsen Lotta

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 19:21

Har du lagt den rigtige driver til det rigtige drev.
Emesen.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 09-02-04 19:25

Det regner jeg da med. De har tidligere virket.
Hvordan ser jeg efter om det er de rigtige drivere?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-02-04 19:27

En master og en slave.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 09-02-04 19:28

Øh, hvad?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 09-02-04 19:29

Har du eventuelt set om der er nogen konflikt mellem de to, inde i Enhedshåndteringen?? (findes under Egenskaber for Denne computer/hardware/Enhedshåndteringen)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 19:29

Hvis de har virket før, så prøv at lægge driverne ind igen.
Læg CD-rom'en der passer til drevet - i drevet og kør en setup.
Er det win98 du bruger til styresystem.
Emesen.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 09-02-04 19:32

Emesen:
1) Driverne har jeg ikke, og cd-rom'er kan ikke læses...

(Jeg bruger win xp pro)

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 09-02-04 19:34

Draageos: I enhedshåndteringen står begge drev under DVD-/CD-rom Drev
og hvis jeg klikker på dem enkeltvis, og går ind i egenskaber står der:
Enheden virker korrekt!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 19:35

ups

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 09-02-04 19:37

Det kunne godt lyde som et master/slave problem som Teil skrev.... - Men ville de så dukke op i "Denne Computer"???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 19:38

Så vil jeg lige høre:
Du har:
1 HD
1 DVD
1 CD-rom
På hvilke kabler (det brede) sidder de

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-02-04 19:38

Ja Draageos, i mit tilfælde gjorde de.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 09-02-04 19:41

Hvilke kabler? Skal jeg åbne og se efter?

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 09-02-04 19:42

Og hvordan ser man efter det der med master og slave?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 09-02-04 19:45

SÅ skal du til at åbne op for kabinettet og kigge efter på de to drev. Der er sædvanligvis påklistret en lille manual så det skulle være ligetil. Du skal bare sørge for at, i de tilfælde hvor to drev er sat sammen med én ledning, skal den ene står til master og den anden står til slave (hvis det er en cd-rom og en harddisk på samme ledning skal det være harddisk der skal være master). Håber det kan hjælpe, for jeg bliver nødt til at smutte :)

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 09-02-04 19:50

Jeg prøver at åbne for "skidtet", puha... mon det går godt...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 19:51

Bag på DVD/CD-rom/brænder sidder der et lille stik (jumper) i en af disse.
C S M
S L A
CS er cabel select
SL er slave
MA er master
Det kabel som går til din harddisk kan samtidig gå til DVD eller CD-rom/brænder og
jeg håber at du kan se hvad der er hvad.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 09-02-04 20:26

Hallo gutter, i kan da se hun skriver at det har virket, så er jumperne jo ikke bare hoppet en gang til siden fordi det kunne være sjovt.

Prøv at højreklikke på drevet og vælg åbn, det vil virke hvis der er autorun og det ikke virker.
Er det en musik cd kan det være en kopi beskyttelse der gør at det nogen gange ikke er muligt umiddelbart at åbne cd'en på en pc. Prtøv eventuelt med en gammel musik cd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 20:31

Det var ikke for at rette på jumper-indstillingen, men kun for at vide hvordan den er tilsluttet, og evt pille den ene fra og evt, bytte om.
Emesen.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 09-02-04 20:41

Hvorfor? de har jo virket. Med mindre der er faldet et(2) kabel ud ved flytning eller lignende kan det ikke være inden i problemet ligger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 20:46

Hvis begge drev er på defekt IDE secundary kunne det måske hjælpe at flytte et drev til IDE primary.
Men ja - der er flere vinkler man kan sætte ind fra.
Emesen.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 09-02-04 20:51

Det kunne du jo have ret i men hvis den ene IDE kanal var defekt ville der jo ikke være forbindelse til enhederne og de ville i alle tilfælde ikke virke i enhedshåndtering da den opdaterer dynamisk hver gang du åbner den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 20:57

Ja - men det lyder også underligt at 2 drev ikke kan læse. Og jeg forudsætter, at LottaJ har prøvet med andre CD/DVD
Emesen.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 09-02-04 21:02

Enig.

@LottaJ: Har du lavet nogen ændringer for nyligt i hardware eller programmel?

Kommentar
Fra : polles

Dato : 09-02-04 21:06

jeg ville prøve at hente de nye drivere fra intel, går ud fra at det er en intel cpu der sidder i
Der kan hentes en cpu id og en chipset id tool fra http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/support_intel.asp
Jeg har med stor sucses flere gange installeret nye chipset drivere og inf drivere til cpu.
det optimere hele systemmet og lægger nye drivere til cd og brænder

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=861

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=441
vælg dit os system og installere dem.når du har fået infomationer om hvilken type cpu og chipset du har så henter du drivere under det første link. der er en række med fane blad i venstre side . du skal hente procssesore og chipsets.
og til aller sidst henter du nye aspi drivere til din xp på dette link
http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?sess=no&language=English+US&cat=%2fOperating+System%2fMicrosoft+Windows+XP&filekey=aspi_471a2.exe

det kræver en del genstart af din maskine

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 09-02-04 21:21

Selvom det er en intel CPU der sidder i er det da ikke sikkert det er Intel chipset der sidder på bundkortet. Der skal vi nok have lidt flere data på maskinen, tvivler dog også på at det hjælper her da det om nogen driver skulle være IDE driveren. Jeg vil anbefale at eventuel opdaterin sker fra producenten af bundkortets hjemmeside da det kan være fatalt at installere forkerte drivere til chipset.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 09-02-04 21:25

hmm det var jo også derfor at der skal hentes id værktøj først så man er sikker på at få de rigtige drivere ned.
Og tit er det sådan at bundkort producenterne er for langsomme med at komme ud med de rigtige drivere.
som nævnt før så jeg meget stor sucse med netop denne fremgangs måde. og vi snakker ikke kun en maskine :))

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-02-04 21:27

Jeg sidder med lidt dårlig samvittighed, og tænker på om >LottaJ< mon har splittet sin comp ad og ikke kan samle den igen - måske er hun lokket for lang ud på det dybe vand. Så jeg håber hun bare har lukket for i dag.
Og jeg lukker nu.
Emesen.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 09-02-04 21:34

@polles Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke kender intels id værktøj og ikke har haft behov for at have opdateringerne så hurtigt. Jeg har dog stadig svært ved at se hvordan det kan afhjælpe LottaJ's problem men det skader jo ikke, og nogle gange er computerens veje uransalige.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 10-02-04 10:32

Okay jeg er tilbage igen! Emesen, du skal overhovedet ikke have dårlig samvittighed! Det var absolut lærerigt at prøve at skille skidtet af. Her er resultaterne:

Harddisken har et kabel som går til et rødt stik på bundkortet
Diskettedrevet sort stik på bundkort
DVD/ CD til hvidt stik på bundkortet.

Begge drev (CD og DVD) er sat til SL

Jeg har så forsøgt med at skifte det ene (CD-drevet) til MA, med følgende resultat:
Ved opstart siger den "Sec Slave Drive - Atrapi Incompatible
-og intet DVD-drev i denne computer.

Så forsøgte jeg med at skifte Cd-drevet til CS, og så fik jeg følgende melding:
"Sec Slave Drive - Atrapi Incompatible"
- og "Forkert adgang til hukommelse, kontakt admin." (ved login)

Nu er det hele så tilbage til som det var. Men kabinettet står stadig åbnet, hvis I har andre gode forslag...

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 10-02-04 10:38

W3ierd:

Når jeg højreklikker - åbn på D-drev kommer følgende meddelse:
"Windows kan ikke læse fra denne disk. Disken er muligvis beskadiget eller bruges muligvis et format, som ikke er kombatibelt med win." (GÆLDER ALLE DE CD'er. CD-rom'er og DVD'er jeg har testet med)

Hår jeg højreklikker - åbn på E-drev kommer der bare en hvid skærm og 0 elementer. (også ligemeget hvor mange cd'er jeg end tester med!)

Ang. programmer, har jeg for ca. 6 uger siden skiftet til win XP fra ME.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 10-02-04 10:39

og hvordan finder jeg ud af om det er en intel cpu der sidder i min com?

Kommentar
Fra : polles

Dato : 10-02-04 11:44

du finder cpu type ved at hente denne id fra intel
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=861
du skal først vælge dit os system som er xp
derefter tager du næste id værktøj ned fra intel
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Product_Filter.asp?ProductID=44 1

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-04 14:26

Gisp - så er jeg glad igen.
Når du er så langt - tør jeg lidt igen.
Jeg kunne tænke mig, at CD-rom/brænder sidder på samme kabel som HD
og sat til som slave (SL).
DVD koblet fra ( begge kabler / eller bare det store brede datakabel)
Og så lade comp starte et par gange så den kan nå at finde drevet.
Kan den nu læse CD, så lad høre.
Emesen.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 10-02-04 16:00

Hej polles

Har nu prøvet dit første link og boksen viser "Utility Error" - "All components could not be identified. For Newer computersystems, you may need to update this utility, press the bottom..."
Det gjorde jeg og følgende meddelse kommer:
"An update for your system is not currently available. Please try again at a later time"

Ovenstående har den meddelt 5 gange nu...

Kommentar
Fra : polles

Dato : 10-02-04 16:06

hmm kigger lige på sagen
det kan være at du slet ikke har intel cpu men derimod amd

kan du ikke dovnloade aida32 og give os informationer derfra.

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=16

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 10-02-04 16:13

Hej Emesen

Men CD-drev og DVD-drev er koblet sammen på samme brede datakabel. Hvad mener du jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-04 16:40

Det brede datakabel til HD plejer også at have et ekstra stik som du kan tilslutte din CD-drev (husk altid både datakabel og strømkabel til enheder)
En anden mulighed er at låne det dobbeltkabel som nu sidder på CD/DVD.
Tager du kablerne af bundkortet (motherboard) så hold øje med hvad vej stikket vender på bundkortet (de kan godt sidde spejlvendt, men som regel er der en tap på midten som passer ned i en rille.
Men.................
XP har også noget der hedder genskabelsespunkt(dato) og hvis det er software som har koblet de 2 drev fra, kan du evt. "rykke" comp indstilling tilbage til før det gik galt.
Men så skal slave/master jumperen bag på CD/DVD stå som allerførst.
Emesen.
Fårstår du ikke - så spørg bare.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 10-02-04 18:15

Hej Polles

Når jeg downloader den fil kommer der følgende med ned;
A (ms-dos fil)
AIDA (program, -når jeg pakker det ud, kommer der bare endnu en boks med de samme elementer)
AIDAhis (HIS-fil)
AIDA (internet genvej)
ASM (msdos batchfil)
File ID (diz fil)

Hvilken skal jeg bruge? Jeg syntes ikke lige der sker noget når jeg klikker....

Kommentar
Fra : polles

Dato : 10-02-04 18:56

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
sorry forkert sti du skal hive exe.filen på overstående

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 10-02-04 18:57

Hej Emesen

Jeg har nu forsøgt at bytte noget rundt på de kabler. Men hver gang ender det med at min com bliver ekstrem ustabil i opstart og når men vil gå ind i de enkelte drev.

Hvad er det for noget med XP kan rykke en com indstilling tilbage til før det gik galt?
Mener du genoprettelse?

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 10-02-04 18:59

Desuden fandt jeg lidt oplysninger inde i com:

AMD Athlon 1000mhz (Socket A)
GA-72 MM Micro ATX bundkort
Sony 12 x DVD drev

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-04 19:00

Ja det mener jeg, men min comp kører win 2000 lige nu, og jeg kunne ikke huske ordet.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 10-02-04 19:06

polles: Programmet virker fint og sikke en masse informationer man kan få. Hvad skal du vide??

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 13-02-04 19:30

Hej igen, jeg har lige været på ferie. Jeg tror emesen har ramt hovedet på sømmet, hvis brænder og dvd drev sidder på samme kabel skal den ene nødvendigvis være slave (SL) og den anden master (MA) ellers virker det da ikke. Det er så en gåde hvordan det nogensinde har virket under ME.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-04 19:38

Det kan have kørt på cabel select. Men hvis der så byttes driver under installation af brænderprogram eller andet kan det måske gå galt.
En lille gåde, det er det da.
Emesen.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 13-02-04 20:09

OKAY! Tak for jeres gode forslag...
Jeg prøver at sætte den ene til SL og den anden til MA...

Melder tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 13-02-04 21:37

Det var nu emesens svar, jeg tilsluttede mig bare, jeg tror det er rigtigt

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 14-02-04 10:52

Nu står Brænderen (E-drev) tiil MA
og DVD (D-drev) til SL

MEN når jeg starter computeren op kommer følgende: "Sec Slave Drive - ATAPI Incompatible. Press F1 to resume"
Trykker så F1 og com går ind i win. Men i Denne computer vises kun E-drev, og vil stadig ikke vise indhold.

Bare jeg dog kunne få det ene drev til at virke... (Så jeg kan få installeret mit nye netværkskort)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-04 12:06

Når der står F1 to resume står der også F10, og det er adgangen til bios. Der burde du også kunne se hvad der står omkring dine CD/DVD.
Men jeg kunne godt tænke mig at CD brænderen sad som slave på samme kabel som HD hvis det er muligt.
Emesen.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 14-02-04 12:12

Men kablet fra HD er ikke langt nok til at nå brænderen... Skal jeg prøve at tage den ud og ligge den i bunden?

Mon ikke det kan lade sig gøre at få bare en af dem til at virke?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-04 12:40

Jo - men hvis du lægger HD i bunden så læg en bog eller blad under.
Emesen.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 11:08

Nu er jeg så ved at koble cd-drev og harddisk sammen. Men jeg kan se at der også sidder sådan en dims på harddisken, men ingen bogstaver ud for SL- MA osv. Skal jeg bare regne med at den står ok?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 11:11

Ja den står som den skal.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 11:14

Ok, har nu startet op... OG den bliver ved med at stå med den sorte rude og WAIT...
Hvor længe skal jeg lade den stå sådan?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 11:21

Det var som syv.................
Dit kabel fra bundkortet munder ud i to stik og du har samme stik i HD som før.
CD-brænder skal nu sættes som CS og sidde i det stik som før ikke blev brugt.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 11:23

Hov lige en ting har du været i bios og se om alt device står til auto.
Det er der hvor du kan se din HD.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 11:25

Hvordan er det jeg kommer ind i bios?

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 11:32

ok, fangede lige min fætter (delete).
Men skal jeg ikke sætte kablet tilbage og gå ind i bios?
Fordi lige nu kan jeg i hvert fald ikke få lov til noget som helst, der står bare wait...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 11:34

Jo det bliver du nok nødt til.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 11:37

ok... det gør jeg lige...
(tak for dine hurtige respons!)

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 12:14

HJÆLP! Det her er uoverskueligt for en nybegynder!
Hvad skal jeg gå ind under i bios?

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 12:17

Under standard CMOS Setup står der:

pri Master: User
Pri Slave: Not installed
Sec Master: CDROM
Sec Slave: CDROM

Hvor finder jeg det om device og auto?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 12:41

pri Slave - kan den ændres til auto

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 12:44

evt. med pageup/pagedown tasterne

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 12:45

MEN jeg kan ikke få lov at lave den om... med pilene til højre og venstre sker der intet
og med enter to autodetect sker der heller ikke noget...

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 12:46

TAK der var den, så bytter jeg kablerne igen

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 12:48

jeg skal sætte drevet til CS?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 12:56

Jeg ved ikke om din HD står til CS eller master.
CD brænder skal så enten være slave eller CS
men da du benytter et andet fladkabel end den plejer at få så først:
HD på kablet enetn i første eller andet stik .........og når den kører
så CD som slave på det andet stik
eller som CS på det andet stik

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 13:04

SEC slave Drive - Atapi Incompapible
F1 to resume

Starter den med at skrive
Når jeg så trykker F1 kommer windows og fortæller at der er fundet ny hardware - installerer og genstarter -
OG drevet kan stadig ikke læse cd'en... (har forsøgt med 3 forskellige slags)

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 13:05

Så nu prøver jeg at sætte den til SL

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 13:08

Du har nu CD sat til
prøv at skifte til DVD og sæt den på samme måde som CD

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 13:09

ok til slave

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 13:11

Nu står den til SL denne meddelse kommer igen og igen selv om jeg trykker F1

SEC slave Drive - Atapi Incompapible
F1 to resume

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 13:12

vil du have at jeg skal sætte kablet i DVD'en i stedet for?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 13:14

Ok så er din HD sat som CS
prøv med DVD som CS

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 13:15

og hvad med brænderen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 13:19

vent med brænderen

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 13:20

Men skal jeg koble den fra igen så? For ellers starter den vel bare op lige som sidst?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 13:22

Ja tag den fra så du kun tester med HD og DVD
Husk lige - både fladkabel og strømkabel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 14:13

Jeg lukker om lidt.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 19:56

Hej Emesen

Jeg har opgivet efter at have forsøgt et utal af kombinationer.
Nu har jeg taget begge drev ud og bestilt et nyt drev til at se om det virkelig kan passe at begge drev er defekte. Jeg melder lige tilbage når jeg har fået det nye drev sat i og fortæller om det virker eller ej.

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 19:57

Du har fortjent alle pointene og MEGET MERE til. Tusind tak for din super ekspertise og gode tålmodighed! Mvh. Lotta

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 23:35

Jo tak - men jeg er ked af at vi ikke fandt fejlen, so jeg er spændt på at høre om dit nye drev.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-04 16:17

Jeg har måske fundet fejlen.
Jeg har været op at slås med en comp i dag, hvor den ikke ville læse CD/DVD drev.
Det var et skærmkort som drillede.
Du har sat et netkort i comp, måske driller det.
Nogle comp har både isa-slot (sort langt) og PCI-slot (hvidt ikke så langt)
Og nogle comp "deler" ISA/PCI adgangen.
så hvis der bruges både ISA og PCI "tæt" på hinanden kan det konflikte.
Hvis det er sådan hos dig, så prøv at tage netkortet ud/flytte det.
Emesen.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 17-02-04 18:54

Hej emesen

Nu har jeg fået mit nye drev og installeret det. MEN DER SKER DET SAMME!
Jeg har så taget mit netværkskort ud, som du foreslog. Men der er ingen ændring.

Mon biosopsætningen er rigtig, jeg har sat drevet på det kabel (sidste stik) hvor begge drev sad før.
pri ma: user
pri sla: not inst.
sec ma: auto
sec sla: not inst.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-04 22:06

Din bios-opsætning burde være rigtig.
Har du andre ekstra kort i comp.
pri ma: user der står nogle oplysninger om HD cyl/head/størrelse.....skriv det op.
sec ma: auto...........................her ude til højre skal også stå auto

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 22:37

Emesen>> Det er næsten håbløst at læse hele tråden, men I har været alle normale løsninger igennem og nu tænker jeg på hvad der er gået forud, opgradering udskiftning af styresystem. Noget har udløst fejlen som jo åbenbart ligger i PC.en, jeg ville udelukke BIOS da drevene ER identificeret, men det der med konflikt lyder ikke helt ulogisk. hvad med at fjerne så mange drivere, som praktisk muligt og så tjekke op og lægge roligt på plads igen hvis det gjorde en forskel. Det er jo XP pro så hvad med sfc /scannow
Ja det var hvad jeg kunne komme på.
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-04 22:40

Jeg tror netkortet udløste fejlen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 22:49

Ja, man skal ikke udelukke det for det er jo ikke alting der er lige kompatibelt og så kan man jo lige dyrke min private kæphest, aldrig installere hardware drivere før Windows XP/2000 kører som den skal.

det er da spændende det her

bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-04 23:05

LottaJ - vi har vist ikke prøvet systemgendannelse endnu - vel.
start>hjælp>i højre side står der systemgendannelse>tryk på den>du har nu mulighed for finde en dato hvor der er foretaget ændringer. Er der en markeret dato så prøv den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-04 23:10

jeg lukker for i dag

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 18-02-04 16:58

Hej igen

Nu I nævner skift af styresystem så har jeg jo skiftet fra me til xp for ikke så lang tid siden.
Jeg har forsøgt systemgendannelse tilbage til da det var nyinstalleret og drevene virkede.

Jeg kender et computergeni som vil komme og tjekke det hele igennem. Jeg skal nok melde tilbage om han finder noget!
Mvh. Lotta

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-04 17:01

Hej LottaJ
Jeg har oprettet et spørgsmål for at få flere til at hjælpe, så det kan være der også svares her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/33231
Emesen.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 18-02-04 17:09

MEN Emesen, det burde jo være mig som udlover pointene. Men tak for din enorme hjælpsomhed. Jeg vil absolut følge med i de kommende svar...