/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Driver problemer
Fra : Mussekat
Vist : 344 gange
100 point
Dato : 07-02-04 02:23

Jeg er i færd med at installere en USB pccard på min gamle Thinkpad 760xd. Men jeg har et problem. Når jeg starter maskinen, siger den at den har fundet ny hardware. Herefter søger den efter driver til: NEC USB åben værtscontroller. Den siger, at den har fundet en opdateret driver til denne enhed. Jeg vælger at installere den.
Så godt, så fint.
Herefter beder den mig om at indsætte disketten med navnet `cd-rom til windows 98 - 2 udgave` Det gør jeg, men den kan ikke finde driveren. Jeg kan ikke komme videre.

Jeg har adgang til nettet fra maskinen - OS er w98

Hjælp, plz

hilsen Frank

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-02-04 09:33

gå ind i enehåndtering,find gul ! dobbelt klikpå den,og vælg opdate driver-prøv via windows-opdate-driveren...
system i kontrol panel finder du enehåndtering.
eller indstallere din egen via der....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-02-04 10:05

Hej Frank, som xou er inde på, så gå i enhedshåndtering, slet din USB driver, rebbot din PC med den nye hardware tilsluttet, når den finder ny hardware og ikke kan finde driveren, så installere du den medfølgende driver fra dit PCCard.
Ellers kan du hente drivere på følgende to sider:

* http://www.driverzone.com/
* http://www.drivershq.com/

Prøv evt. at opgrader din dindows version via nettet (gratis) på Micrsofts hjemeside. Gå i start - opdater windows.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-02-04 10:47

Først indstallerer du driveren fra producent CD-rom
Når den beder om driver fra win 98 CD-rom - så skal der i ruden stå:
D:\win98 hvis CD-rom drevet er D på din comp
Emesen.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-04 12:16

Hejsa igen

Nu kommer det så lige lidt an på hvilken version af Win98 du ligger inede med, for så vidt jeg husker, så understøttede man ikke USB i begyndelsen af Win98 - altså skal der opdateres med diverse Service Packs (SP).

* http://www.microsoft.com/windows98/usingwindows/default.asp
* http://www.baycongroup.com/win98/win9800.htm

Til info kan oplyses:
===============
Windows 98 har fået to år mere.
Microsofts styresystem Windows 98 skulle være sendt på pension torsdag, men firmaet har besluttet at forlænge produktets levetid med endnu to år.
Kilde: http://www.itavisen.dk/index.php/news/show/id=6309 af Karim Pedersen - Tirsdag 13. januar 2004

Hygge...
Søren (som bruger XP Pro)

Kommentar
Fra : Mussekat

Dato : 08-02-04 12:40

Det er rigtig mange gode råd jeg har fået. Jeg fik installeret driveren. Jeg tjeckede www.drivershq.dk og fik positiv tilbagemelding. Der burde nu ikke være manglende eller dårlige drivere.
Nu virker min USB pccard udvidelse.
Sådan da, jeg har nu adgang til min printer via USB, men jeg har ikke adgang til min USB harddisk drive. Det var pointen med usbudvidelsen, da der ikke er diskettedrev i min gamle Thinkpad 760xd. Hmmm...hvad gør de kloge og hvad gør jeg????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-04 13:04

Hej Mussekat/Frank
Tjahhhh! Det var jo lidt svært at gætte sig til at du også ville ha' din USB HD til at fungere også. Dit spørgsmål lød jo kun på PCCard
Du må ind på din HD fabrikants hjemmeside og hente nyeste driver... så simpelt er det
Søren

Godkendelse af svar
Fra : Mussekat

Dato : 09-02-04 11:34

Tak for svaret CLAN.
De anbefalede links var gode.