/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB-driver
Fra : BarsKill
Vist : 264 gange
120 point
Dato : 06-02-04 17:44

Min USB 2.0 driver er "blevet væk". Jeg har ikke pillet ved konfigurationen - men jeg har pludseligt ingen adgang via usb mere! ????
Jeg har set i device manager - der er en IEEE (1394?) driver men ingen usb!
Jeg kan ikke installere den fra den normale motherboard-cd, og en ny driver kræver at min xp bliver opgraderet - og det er ikke lig nu jeg vil det.
HJÆLP!!
KH Karsten

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-04 17:59

Hvad med at lave en systemgendannelse fra en dato hvor det hele virkede. Eller lav en reperation med din XP installation CD.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 130 point
Dato : 06-02-04 18:00

Hejsa
Prøv at kigge på disse sider.
* http://www.driverzone.com/
* http://www.drivershq.com/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-04 19:58

Hej Karsten
har du prøvet det jeg skrev?
Hvorfor vil du ikke opgradere, når det kan løse problemet?

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 20:02

bentjuul... sikkert fordi det er en cracked XP

Karsten... kig ind forbi:
* http://www.viaarena.com/?PageID=298
eller direkte på
* http://www.viaarena.com/?PageID=298

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 20:03

Hmmm! No.2 link skulle være http://www.viaarena.com/?PageID=298#windows2

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 20:05

og så må du finde dit bundkort manuf. Herefter er det via dette link http://www.viaarena.com/?PageID=16

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 20:07

og det er altså LANGT lettere, hvis du benytter dig af bentjuul's tip / svar (husk at give ham points).
Hygge... og fortsat god weekend
Søren

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-04 20:07

CLAN -> OK, hvor dum kan jeg være

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-04 20:16

Barskill -> point tilhører CLAN, der er sørme kommet mange gode forslag fra ham og god weekend til jer begge.

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 20:29

Nåååååh Bent vi skal vel ikke op og toppes om points, jeg mener jo de tilhører dig... hvem andre end "lyssky" personer vil ikke opdatere Altså er dit forslag det letteste Jeg henviser bare til hvor man kan "kringle" sig rundt.

Hvis nu Karsten HAR en XP CD så prøv lige den her... i med CD'en og skriv følgende.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /
Og HUSK du skal have din Windows CD i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Hygge...
Og ditto herfra... go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 06-02-04 20:35

Jeg sætter stor pris på jeres påhitsomhed - jeg prøver lidt videre derudaf - men pointsene går til Søren - men jeg skylder Bent "en lille een"
Hyggehejsa

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 20:41

Bukker og takker... men jeg tror, at jeg er løbet tør for USB driver sider... med mindre du da vil ind på Microsofts hjemmeside

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-04 20:45

Barskill -> du skylder ikke noget - det er skægt bare at være med, jeg snupper nogle fra CLAN en anden gang.

Fortsat hygge
//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 20:49

Du skal være velkommen... jeg tror vi begge er her af samme grund - og jeg hyggede mig også

Søren

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 06-02-04 20:49

Og så lige et tillægsspørgsmål: Jeg har en fuldt valid win 98 - kan man opgradere til xp fra den? Og skal hele den nuværendenkonfiguration så lægges ned?

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 06-02-04 20:50

altså fuldt lovligt og alt så'en noed..

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 06-02-04 20:51

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-02-04 20:57

Karsten... takker så meget

Til dit:
Og så lige et tillægsspørgsmål: Jeg har en fuldt valid win 98 - kan man opgradere til xp fra den? Og skal hele den nuværendenkonfiguration så lægges ned?

Nope! Den går ikke, det er to vidt forsk. styresystemer.
Hvis du er studerende, kan få studiekort... så kan du få WinXP til rimelige penge, men prøv lige at se her:
http://www.microsoft.com/danmark/msdn/longhorn.asp