/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
D-link 714P+ hvilken printer
Fra : oban
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 04-02-04 18:21

Jeg har en d-link 714P+ wireless router med printserver som ikke kan køre sammen med min hp laserjet 3100. Da jeg nu overvejer at købe en ny printer er mit spørgsmål:

Er der nogen som selv har denne router, hvor printeren kører (helst laser) - i så fald hvilken printer ?

Jeg har kigget på D-links hjemmeside hvor der kun er en meget tynd ikke opdateret liste over kompatible printere.

Thomas

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-04 20:36

Din HP - har den ikke indbygget netkort - ellers formoder jeg at det kan sættes i.
( I 2100 findes slot til netkort så hvorfor ikke)

Kommentar
Fra : oban

Dato : 04-02-04 21:08

1) min hp har ikke netkort - i så fald var der jo ikke grund til at købe en router med printserver
2) Hele ideen med en printserver er netop at man kan tilslutte en almindelig printer til sin router som har printserver, hvorved alle pc'er som er tilsluttet netværket kan bruge printeren uden at en anden pc skal være tændt.
Printeren er altså tilsluttet routeren via parallelkabel. Hver PC skriver så til en særlig port som er konfigureret med ip-adressen på routeren.

Det jeg efterlyser er altså nyere laserprintere som fungerer sammen med denne router/printserver. Jeg har f.eks. hørt at Canon LBP4U kan køre sammen med den...men, den er altså temmelig gammel, og jeg skal altså finde en ny så...

Thomas

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-04 21:20

Ok - læste ikke ordentligt på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : polaris

Dato : 14-08-04 17:20

Hej Thomas

Kører selv samme router/printserver med en BROTHER HL630 laserprinter, som er 7-8 år gammel. Det kører fint.
Havde problemer med at opsætte det i starten, hvor jeg brugte den medfølgende printserver driver - det duer ikke.
Kører både Windows XP og 2000 og på begge maskiner er printeren sat op som IP_1 standard TCP/IP port. Vejledningen til dette er på http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=794&question=DI-713P%20/%20DI-704P%20/%20DI-714P+/%20DI-707P%20/%20DWL-704P%20/%20DI-704P_revB%20/%20DI-704P_revC%20/%20DI-704UP%20/%20DI-707P_revC

Håber du kan få det til at virke.