/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
diskettedrev fryser
Fra : bech_67
Vist : 471 gange
20 point
Dato : 08-04-02 00:55

Jeg er ved at rive håret ud af min skal !!!!!
jeg har lige isat et nyt diskettedrev i min computer men problemet er at når jeg forsøger at åbne så fryser computeren prøver jeg fra dos så får jeg at vide at drevet ikke er klar jeg har forsøgt med flere drev der har fungeret glimrende i andre maskiner jeg har chekket datakabel osv men med samme resultat hvad kan der være galt ?? er det et driverspørgsmål eller kan datakablet være defekt ja jeg ved ikke hvad drevet er af fabrikatet alps er der nogen der kan give mige et råd evt. oplysninger om hvor en evt. driver kan hentes ? på forhånd tak peter

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 08-04-02 08:44

Hmm normalt skal du ikke bruge en driver til diskettedrev.

Er det slået til inde i BIOS og sat til at være aktivt ??

Har du vendt fladkablet (til IDE) til drevet rigtigt ?? det kan godt være det som sidder forkert, hvilket det højst sandsynligt.

Når ovenstående er forsøgt ville jeg forsøge med et nyt fladkabel, virker dette stadigvæk ikke ville jeg som allersidste mulighed forsøge med et andet diskettedrev i den maskine hvor ovennævnte drev ikke virker.

Hvis dette heller ikke hjælper vil jeg tro, at din IDE-port til diskettedrevet måske er gået istykker (har den fungeret før du puttede nyt diskettedrev i ?), er dette tilfældet kan du købe en løs port for ca. 100 kroner.

Denne installeres og IDE på bundkortet slås fra, så burde du kunne køre igen ?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-04-02 09:05

Hvilket windows kører du med. Du har selvfølgelig tjek på dine jumpere. Hvordan sidder dine drev? 1) Primary IDE: HDD som master, slave? 2) Secondary IDE: master?, slave?

Kommentar
Fra : bech_67

Dato : 08-04-02 10:33

Tak til zonker og summer jeg vil fluks afprøve jeres forslag

Godkendelse af svar
Fra : bech_67

Dato : 08-04-02 10:33

Tak til zonker og summer jeg vil fluks afprøve jeres forslag

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-04-02 10:41

Du behøver ikke acc. før du har afprøvet svarene. Nu er spm. lukket og vises om en time ikke mere.

Kommentar
Fra : bech_67

Dato : 08-04-02 19:21

vedr mit famøse diskettedrev
jeg er snart skaldet !! jeg går rundt med blodskudte øjne og er ved at æde mit tastatur
4 forskellige kabler og drev er prøvet
biossettings er chekket
jumpere er chekket
det virker stadig ikke !!
Den løse port du omtaler zonker hvudden installeres den (unskyld min uvidenhed)
hvor kan en sådan købes min normale forhandlers så på mig som om jeg var marsmand da jeg spurgte p.f tak