/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Fejl ved installation af programmer
Fra : Hovsan
Vist : 519 gange
95 point
Dato : 03-02-04 22:06

Jeg har to harddiske, en på 8gb og en på 1,6gb. Jeg har lige installeret win 2k i stedet for 98, men nu kommer melder computeren fejl, hver gang jeg prøver at installere programmer, der ligger på den lille disk (windows ligger på den store), men selv om jeg flytter filerne, der skal installeres over på det store drev, kan det stadig ikke lade sig gøre at installere. Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?
MVH Hovsan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-04 22:09

Mange programmer skal bruge noget der ligger på samme drev som styresystem og vil derfor kun virke der har selv oplevet det tit mvh sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-02-04 22:45

Du flytter vel ikke filerne - men henviser til dit drev ved indstallationen
eks. program vil lægge sig på C:\programmer ændrer du til D:\programmer
Du har først lavet en mappe på D som hedder programmer.
Emesen.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 03-02-04 22:49

Nej når jeg prøver at åbne filerne der ligger på den lille disk kommer computeren op med en fejlmeddelelse, jeg når slet ikke ind i selve installationen, men selvom jeg vælger at flytte installationsfilen til det store drev hjælper det ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-02-04 22:55

du skal indstallere fra drevet med windows

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-02-04 22:58

Hvis det er et program du har lagt på HD fra diskette eller CD-rom, kan det være at nogle filer mangler som du ikke fik med.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 03-02-04 23:14

Drevet med windows er det store drev, og der melder den den samme fejl

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 03-02-04 23:16

Filerne har ligget på den lille disk imens win 2k blev installeret, så de er fra dengang der var win 98 på.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 03-02-04 23:21

Når jeg vil installlere kommer der enten en NSIS error eller også siger den bare at programmet har genereret en fejl

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-02-04 23:25

Er det program-filer som har været "kørende" i 98, altså indstalleret.
Eller er det bare filer som et resultat af et program.
Emesen.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 03-02-04 23:30

Det er installationsfiler til forskellige programmer, som jeg også har haft installeret i 98.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-02-04 23:41

Så er problemet nok at programmerne ikke kan køre i win 2000

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 105 point
Dato : 03-02-04 23:42

jeg lukker nu

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-02-04 23:53

opdater din windows,vigtigt at den virker til java, da nsis er en installer i java programmering.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 04-02-04 00:03

Har lige opdateret men det virker ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Hovsan

Dato : 04-02-04 21:52

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 04-02-04 21:55

Jeg har givet point til Emesen som har været mest ihærdig med forsøg på besvarelse, men jeg har stadig ikke løst problemet.