/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PS1 mem card bruges i PS2?
Fra : Nikolaus
Vist : 601 gange
50 point
Dato : 03-02-04 13:00

Hej med jer.

Jeg har et relativt simpelt spørgsmål; min søn har et ps1 spil han ønsker at gemme, en ps2 konsol og mem card. Spørgsmålet er, om jeg kan købe et ps1 memorycard og bruge i ps2 konsollen så han kan gemme sine ps1 spil undervejs?

nikolaus

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 13:05

Det er jeg rimlig sikker på han IKKE kan, men ellers kan du jo prøve at ringe til en forhandler og spørge dem, men mener ikke at det er muligt.

Accepteret svar
Fra : 2243

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-04 13:06

Det er ikke noget problem vi gør det selv her, jeg har arvet datterens PS1, og vi kan godt bruge det indbyrdes.

2243 // claus

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-02-04 13:07

Kan et mem card fra en ps1 bruges i en ps2?.. det troede jeg sQ godt nok ikk.. men hey man lære hver dag

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 03-02-04 13:08

Er din ps2 konsol med chip?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 03-02-04 13:24

Nikolaus> Ved ikke om det var mig du spurgte???, men ingen af dem er med chip, og har lige prøvet med Fifa 2004 for ps1 og gemme for så at forsætte på ps2, det virker begge veje.

2243 // claus

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 03-02-04 14:34

Simpelt forklaret (ikke alle de forvirrende forklaringer du har fået henover).

På din PS2 kan du spille PS2 og PS1 spil (dog ikke alle ps1 spil, de helt gamle virker ikke alle). Skal du gemme en spilstand til dine PS2 spil, skal du bruge et PS2 memorycard. Skal du gemme en spilstand til dit PS1 spil (på din PS2) skal du bruge et PS1 memorycard.

DVS du kan ikke gemme PS2 spil på PS1 memorycard og du kan ikke gemme PS1 spil på et PS2 memorycard. Såre simpelt...!

Mikael

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 04-02-04 13:32

Tak for svaret 2243. Det vil jeg prøve. Skulle det vise sig ikke at virke, takker jeg dig og jer andre for indsatsen.

Nikolaus