/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Køling af Intel Celeron 500 mhz processo~
Fra : Ortman
Vist : 452 gange
200 point
Dato : 03-02-04 08:25

Jeg har overclocket min cpu for at vride de sidste kræfter ud af en gammel maskine. Da jeg ikke er interesseret i at brænde hardwaren af vil jeg gerne have anbefalet en effektiv (samt billig og lydsvag) køler til en Celeron 500 mhz processor?

Er der nogen som har erfaringer med overclocking af Celeron processsorer??? Jeg har via forskellige hjemmesider fået den opfattelse, at navnlig Celeron er specielt velegnet til overclocking, og at det ikke udgør den store risiko sålænge man gør det i begrænset omfang...

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 210 point
Dato : 03-02-04 08:36

Hej Ortman

Det vil altid være et lotteri i sig selv, for - som bekendt - lover producenterne ikke dataintegritet, når man overclocker... ThermalTake har vist nogle kølere... Ikke særligt kritisk da man normalt opnår 25 grader og nedefter med "standard"-kølere...

Men hvad er din nuværende CPU-temperatur, og hvilken køler har du? Da du åbenbart ikke vil investere en Rolls Royce i den gamle hund, ville dette være et godt udgangspunkt at kende...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Ortman

Dato : 03-02-04 14:08

Hej Henrik!

Jeg aner ikke hvilken køler der er monteret fra fabrikken og Amitechs hjemmeside kan heller ikke hjælpe, men mit gæt er, at den skal skiftes ud...

Ifølge BIOS er temperaturen 39 grader umiddelbart efter, at jeg med et testprogram har belastet processoren maksimalt (100%) i lidt over 20 min... Dette er ved normal clocking på 500 mhz!

Ortman

Godkendelse af svar
Fra : Ortman

Dato : 18-02-04 08:45

Da jeg selv har løst mit køler problem og der åbenbart ikke kommer nogle svar på spørgsmålet lukker jeg det hermed. Tak for svaret h_blunck.