/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ide raid kort
Fra : johs
Vist : 557 gange
170 point
Dato : 03-02-04 01:10

Q-tec 340R ide raid 133 pci card

kan det køre/bruges som "normale" IDE-porte - UDEN at anvende
RAID funktionerne.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 03-02-04 06:49
Kommentar
Fra : johs

Dato : 03-02-04 09:09

skal man sætte harddiskene som master..slave ?
eller alle som slave..?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 11:20

Din system disk (HD) skal uanset hvad, stå som Master - altså dit C: drev. Denne skal være tilsluttet IDE No. 1 og andre enheder på samme kabel fra IDE No. 1 skal stå som Slave.

Kommentar
Fra : johs

Dato : 03-02-04 12:24

min system disk sidder på bundkortet som master..
det jeg mente var på Q-tec 340R ide raid 133 pci card
skal de stå som master..slave eller ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 12:35

"de"... hvem er "de"???
Medfulgte der ikke en manual, ellers kan du downloade den på det link som Brommi henviser til.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener, for om det er den ene eller anden IDE slot du benytter, så er reglen at den første device på kablet (det som sidder i ENDEN af kablet) skal stå som master, og den næste (den på midten af kablet) som slave.
Jeg er bange for du bliver nød til at læse manualen igennem...
Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 170 point
Dato : 03-02-04 13:10

Den ene harddisk skal stå som Master, den anden som slave.. det vil ikke virke hvis du sætter begge 2 som det samme...
Der er så vidt jeg lige kan se en lille jumper som du skal flytte på selve kortet. Før det virker som alm IDE controller...

mvh Brommi

Kommentar
Fra : johs

Dato : 04-02-04 11:25

@CLAN
DE er mine harddiske...min system dist SIDDER på bundkortet som master

har fire 120 GB som skal sidde på Q-tec 340R ide raid 133 pci card
UDEN at køre raid....

Kan ikke læse ud af manualen hvordan jeg sætter det op.

@Brommi

Der sidder en jumper på kortet skal den fjernes ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-03-04 15:19

På hver IDE stik/kabel kan der tilsluttes en master og en slave.
Kortet du sætter i har 2 ekstra IDE stik og det har ikke noget at gøre med hvad du har tilsluttet IDE stikkene på dit bundkort.
Installeringen af driver er afhængig af hvilket styresystem du kører med.
Der er ikke andet for end at læde manualerne på ovenstående link igennem.
Ellers prøv dig frem der kan ikke ske andet end at det ikke virker.
Hvorfor ikke køre RAID når du har så mange harddiske.
ambrinus

Godkendelse af svar
Fra : johs

Dato : 20-03-04 17:08

Tak for svaret Brommi.