/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Regions Kode til DVD
Fra : volcanodk
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 05-04-02 19:39

Hej jeg har lige fået et nyt DVD Drev i min Pc men det vil ikke virke den skriver at der ikke er angivet nogen Regions Kode og så skriver den at der ikke er nogen cd i drevet er der nogen der kan hjælpe mig så vil jeg blive glad
Mvh John Hansen volcanodk@mail.dk

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-04-02 19:43

Hvilket mærke og type er dit DVD drev ?

Kommentar
Fra : volcanodk

Dato : 05-04-02 19:54

Det er et Liteon 16X og jeg kører med powerdvd 4,0
Mvh John hansen

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 05-04-02 19:57
Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-04-02 20:28

Klik dig ind her
http://www.liteonit.com.tw/english-s-faq-dvdrom.htm

under FAQ´S punkt Q6/A6

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-04-02 19:36

"volcanodk" <volcanodk.news@kandu.dk> wrote in message
news:6glr8.11015$iY5.532292@news010.worldonline.dk...
> Hej jeg har lige fået et nyt DVD Drev i min Pc men det vil ikke virke
> den skriver at der ikke er angivet nogen Regions Kode og så skriver den
> at der ikke er nogen cd i drevet er der nogen der kan hjælpe mig så vil
> jeg blive glad

Her ville det sikkert være en fantastisk idé at fortælle hvilket drev der er
tale om

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-02 14:05

Hejsa

Regionskoder er følgende :

Regional Code Covered Area

# 1 US, Canada Area
# 2 Japan, Europe, Mid-East, Egypt, South Africa, Greenland, Western Asia
# 3 Taiwan, South Korea, South-eastern Asia
# 4 Central and South America, New Zealand and Australia,
# 5 Africa, Central-Asia, Russia, Mongolia, India
# 6 China
# 7 For use in aircraft only.

Altså har du købt en film til region 1, kan du kun se den i USA og Canada,
hvis dit DVD drev er kodet. Dvs., du ikke kan afspille film fra andre region(er) end dit
DVD drev understøtter.
Men det er blevet mere og mere standard, at DVD-drev leveres UDEN denne
beskyttelse, så er der ingen problemer.
Det med at der ikke er nogen CD i drevet, er højst sandsynligt fordi, du kører med
en forkert driver. Hvis du kører windows XP, burde du nok opgradere med ALLE
patches fra windows update.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-04-02 13:36

"volcanodk" <volcanodk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6glr8.11015$iY5.532292@news010.worldonline.dk...

> Hej jeg har lige fået et nyt DVD Drev i min Pc men det vil ikke virke
> den skriver at der ikke er angivet nogen Regions Kode og så skriver den
> at der ikke er nogen cd i drevet er der nogen der kan hjælpe mig så vil
> jeg blive glad

Prøv at smide en DVD i, så kan du sikkert vælge region.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.