/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
GPS håndholdt
Fra : chill_out
Vist : 543 gange
50 point
Dato : 30-01-04 19:22

jeg vil spørge om der er nogle der har en GPS håndholdt jeg kan prøve for jeg står og vil købe en GPS men ved ikke rigtigt hvad og hvilken jeg skal købe.
jeg har set på modeller fra disse firmaer Magellan og Garmin

og det skal være en med kort da jeg har tænkt mig og brige den til kanosejlads og campingtur.

PS Du skal helst bo omkring vissenbjerg på Fyn

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 30-01-04 19:45

Undskyld, en stifinder til kano sejlads i Danmark??Og Camping?

Kommentar
Fra : chill_out

Dato : 30-01-04 19:50

det kan jeg da sagtsen kig på dette link http://www.kano-kajak.dk/hvor/

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-01-04 20:46

Jeg forstår ikke rigtig spørgsmålet. Hvorfor bruger du ikke bare et godt geodæisk kort?
Vi har da ingen åer eller søer i Danmark hvor man er nødt til at positionsbestemme sig selv ved hjælp af GPS, det kan vel være ligemeget om du ror i den ene eller anden side af åen? og til camping? hvad med et vejkort?
Den kan selvfølgelig være meget sjov at have, men ikke nødvendig.
Husk lige at den skal oplades med jævne mellemrum, det går fint i bil men er ikke smart i kano.
Hvis den er med kort holder en opladning ~~~så ikke lang tid.

Med venlig hilsen
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-01-04 20:47

Ups-- skulle stå a l t s å

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-01-04 20:53

Jeg har en Street Pilot III de Luxe (Garmin) til bilen. Den er jeg meget tilfreds med. Jeg ved godt det ikke er lige den model du søger, men den han også bruges til håndholdt. Jeg gav kr. 14.999, 00 for den. Den er faldet i pris til ca. kr. 10.000,00
Jeg købte den i Bildillen, på Dalumvej, i Odense.
Jeg fik lov at låne den i 8 dage, så jeg kunne prøve den inden jeg købte.
Det kunne du da også prøve.
De har et stort udvalg.
Endvidere kan jeg fortælle dig, at hvis der er noget galt med apperatet, så er servicen supergod. Jeg har prøvet det en gang, og det var endda min egen skyld, jeg havde kludret i det. Jeg lånte en anden, imedens min egen var ril service.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : chill_out

Dato : 30-01-04 21:46

nu er det jo ikke sikkert at det kun er i danmark jeg vil sejle eller det kun er til sejlads men en gå tur også

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-01-04 22:00

Hmm! Det er sikkert en smagssag, men men kan altså få meget rødt uldgarn for 10.000,-
Nå, spøg til side, der er to tests at kigge på her:
* http://www.campingferie.dk/h13_udstyr/s/tests.asp
* http://www.campingferie.dk/h13_udstyr/s/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-01-04 22:28

chill_out

Hvem har sagt det. Min Street Pilot dækker hele Europa. Norge og Sverige kun delvist, men det kommer. Når jeg skriver hele Europa, så mener jeg "det gamle Vesteuropa". De nye Europalande som Polen Tjekkiet og flere andre kommer snart. Det er jo spørgsmålet om ar registrere alle adresser. I dag kan jeg med min Garmin køre til en adresse i Syditalien til en bestemt adresse og husnummer.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : chill_out

Dato : 30-01-04 23:42

ja ok men nu er det de små håndholdte jeg er ude efter ikke dem med routeplaner i og alt det smarte der.
disse her f.eks http://www.topdane.dk/magellanportable.htm

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 31-01-04 15:57

Jeg har fundet noget her. Måske er det noget for dig?

http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=137&a=3795

mvh
Frank

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 08:06

Hej igen
Kig lige forbi Elgiganten på http://www.elgiganten.dk her kan du købe en COBRA GPS 100 for 899,- Hvor meget den så kan, det må Elgiganten lade komme an på en prøve, men mon ikke den er go' nok til en tur op af åen?
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-02-04 08:09

Jeg ved det ikke ,men er alle danske åér ikke ensrettede??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 08:11

NB: På hjemmesiden står den til 999,- men den tilbudsavis jeg sidder med står den til 899,- Du kan se den + andre på
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_ParametricSearch-Start;sid=R_8Xuk_WLisX8g_LsM7UW0XzypJj6fvKp7A=?filename=search_text%2Cprodtypes_vartypes_text%2Cproductpage_text&search_typecode=2&search_typecode=4&search_typecode=10&search_typecode=16&search_online=true&search_category_recursive=true&search_attribute_keyword=name&search_attribute_keyword=shortDescription&search_attribute_keyword=longDescription&search_attribute_keyword=SKU&sort_attribute_1=price&sort_direction_1=ascending&sort_attribute_2=product_name&sort_direction_2=ascending&search_query_keyword=GPS*&searchWord=GPS&Submit.x=20&Submit.y=6
Ellers søger du bare på GPS, øverst til venstre i menuen på http://www.elgiganten.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 08:13

ofa... ikke i følge sangen, sejle op af åen...

Kommentar
Fra : chill_out

Dato : 02-02-04 18:11

ja ja men nu er det jo også lovligt at bruge den til andet der er jo også skattejagt www.geocaching.dk og man kan jo også bruge den i bilen og i hele europa og den gps i elgiganten kan ikke sluttes til pcen men tak for intressen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-02-04 20:06

Tror du ikke du kunne finde vej til at lukke spgm

Kommentar
Fra : chill_out

Dato : 02-02-04 20:26

hmmm der er ingen der har fortjent pointene hvordan lukker jeg så

Godkendelse af svar
Fra : chill_out

Dato : 02-02-04 20:46

Tak for svaret Franksp.