/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Vinyl til CD
Fra : cumano
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 03-04-02 20:40

Jeg har prøvet at kopiere gamle vinylplader til cd'er.
Jeg har prøvet at sætte en ledning fra Line-Out på forstærkeren til Line-In på Computeren.
Der kommer bare ikke noget lyd ud!
Vi brugte programmet "LP Ripper".

Da det ikke virkede prøvede vi at sætte en ledning fra hovedtelefonstikket i forstærkere til Line-In.
Denne gang kom der lyd ud, men samtidig var der en brummende baggrundsstøj.
Kan det fjernes på en eller anden måde?

Pft. Andreas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-04-02 20:04

Du skal bruge forstærkerens Rec-out - der hvor du ellers ville have
tilsluttet en båndoptager.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

"cumano" <cumano.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:sZHq8.5959$567.396858@news000.worldonline.dk...
> Jeg har prøvet at kopiere gamle vinylplader til cd'er.
> Jeg har prøvet at sætte en ledning fra Line-Out på forstærkeren til
> Line-In på Computeren.
> Der kommer bare ikke noget lyd ud!
> Vi brugte programmet "LP Ripper".
>
> Da det ikke virkede prøvede vi at sætte en ledning fra
> hovedtelefonstikket i forstærkere til Line-In.
> Denne gang kom der lyd ud, men samtidig var der en brummende
> baggrundsstøj.
> Kan det fjernes på en eller anden måde?
>
> Pft. Andreas
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 110 point
Dato : 03-04-02 21:56

Hej
Grunden til , at den brummer, er at den mangler stelforbindelse. Der må sidde en stelledning på pladespilleren, som så skal til stel på pc'ern.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-04-02 22:06

Hejsa

du kan også prøve et af disse programmer her
http://www.cooledit.com/
den brummende baggrundsstøj opstår fordi du bruger højtaler udgangen.
du skal sætte kablet i hvor du ellers vil have en båndoptager
tilsluttet som før nævnt i rec-out. line in skal du kun bruge hvis du vil
have computerens lyd til dit stereoanlæg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-04-02 07:26

et lille tip: Istedet for LPRipper skulle du bruge PowerAMP som du kan finde
her

http://www.dbpoweramp.com/

Du skal hente selve programmet + en add-on som hedder Auxiliary Input. Du
kan vist højreklikke på disse linke og save file, så har du dem.
http://www.dbpoweramp.com/bin/dMC-Aux-Input.exe
http://www.dbpoweramp.com/bin/dMC-r8.exe

Det er et pisse godt program til dit formål.

Peter

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:nmIq8.5970$567.397954@news000.worldonline.dk...
> Du skal bruge forstærkerens Rec-out - der hvor du ellers ville have
> tilsluttet en båndoptager.
>
> --
> Hilsen
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk
>
> "cumano" <cumano.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:sZHq8.5959$567.396858@news000.worldonline.dk...
> > Jeg har prøvet at kopiere gamle vinylplader til cd'er.
> > Jeg har prøvet at sætte en ledning fra Line-Out på forstærkeren til
> > Line-In på Computeren.
> > Der kommer bare ikke noget lyd ud!
> > Vi brugte programmet "LP Ripper".
> >
> > Da det ikke virkede prøvede vi at sætte en ledning fra
> > hovedtelefonstikket i forstærkere til Line-In.
> > Denne gang kom der lyd ud, men samtidig var der en brummende
> > baggrundsstøj.
> > Kan det fjernes på en eller anden måde?
> >
> > Pft. Andreas
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 07-04-02 08:00

kære cumano, det svar som nocorn leverer er IKKE det rigtige....

Jeg vil meget gerne hjælpe, men må forinden vide noget om det udstyr du bruger og hvilke udgange og indgange, på henholdvis grammofon, forstærker, båndoptager og computer, som du forbinder hinanden med når du vil lægge dine LP'er over på CD.