/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Gammel comp + Nye dele?
Fra : xick
Vist : 405 gange
50 point
Dato : 27-01-04 17:35

Jeg har en GAMMEL computer, som lige er brændt sammen ... Og jeg vil så spørge, om det kan lade sig gøre, at bruge nogle af delene til at opbygge en ny computer?

Jeg har ikke så frygtelig mange penge, så jeg vil jo gerne spare hvor jeg kan ;)
Kan det lade sig gøre at sætte et "CREATIVE Sound Blaster 16 Plug and Play" lydkort og et "Samsung SyncMaster 500b på s3 VeRGE-DX/GX PCI (375-385)" grafikkort (+tilhørende skærm) til en masse nye dele i et nyt kabinet???

//xick

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-04 17:43

Hvis du har driverne kan du bare hælde i.
Det er drivere / styresystem som skal passe sammen.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-04 17:45

Det eneste jeg umiddelbart vil sige du kan genbruge, er skærmen. Det andet du nævner er desværre forældet efter dagens standard!

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 27-01-04 17:45

Hvis begge kortene kører på PCI bussen er det ikke noget problem. Heller ikke hvis grafikkortet er et AGP kort.
Det er netop fidusen ved standarder...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-04 17:45

For at sikre dig mod IRQ konflikter så kom lidt i ad gangen og få det til at køre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-04 17:57

Hvis du vil bruge din nye pc til spil, så er der altså ikke nogen vej ud om! Du bliver nødt til at anskaffe dig et nyt grafikkort, og lydkortet er heller ikke for godt, men mange bundkort fås i dag med integreret lydchip! Du gør dig selv en bjørnetjeneste hvis du bruger dine gamle kort til en ny computer! Men hvis du kun bruger PC til internet og tekstbehandling kan dine kort godt bruges

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 21:13

Sæt du bare tingene i, lidt ad gangen, som Emesen foreslår.
Det er da en glimrende løsning for en "fattig" mand og der er jo intet i vejen for, at du så senere opgraderer efterhånden, som der er penge til det.
Det er da faktisk bedre end at sætte en masse nyt i en gammel pC, som slet ikke kan udnytte det.
Hilsen
Bjarne

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 27-01-04 21:28

Jeps en bambuscomp med alt mulig skrammel i lige som min - nemlig.
Det er nemlig ikke altid de gamle ting og sager som sløver en comp, men ofte halve/dårlige programmer/forkerte drivere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-04 22:07

Ja ja Jeg vidste alle de gamle nostalgikkerer kom ind! Kan man få Richs til kaffen endnu?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 22:13

Det er surt Tedd, især når de gamle nussehoveder holder sammen

Godkendelse af svar
Fra : xick

Dato : 27-01-04 22:18

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-04 22:23

Det svar fortjente da mere end 2 stjerner, Xick. Fuldt og godt mindst 4

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-04 22:36

de gamle nostalgikkerer = Emesen = må ikke bruge for mange penge stakkel.
Emesen.
Jeg håber det virker for dig xick