/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
virtuelt drev
Fra : ofa
Vist : 506 gange
400 point
Dato : 26-01-04 19:35

Jeg sidder og skal bruge et virtuelt drev til spil,DAEMON TOOL.Kan skisme ikke finde ud af at bruge det.
HVORDAN??

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 26-01-04 19:42

Du laver et image af den cd du vil bruge, derefter mounter du den i DAEMON.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 410 point
Dato : 26-01-04 20:17
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-01-04 20:51

Hvorfor lige et virtuelt drev, du kan også køre spil med NO-CD.
Fortæl lidt om hvad du skal bruge det til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 22:11

Jeg ved der er mange muligheder,og troede det var lige til at gå til,men nu har jeg kastet mig over clone cd,vidste ikke det indeholdt virtuelle drev,det kniber for mig at MOUNTE til det virtuelle,er nået til man åbner vir drev og mount,ooog hvad så.Der er måske catbody jeg skal hælde mig til??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-04 22:34

Prøv at højreklikke på mounte. Kommer der så ikke en filbrowser op?

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 22:47

Jo det gør der og så finder jeg??? Hvad,og gør hvad??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-04 23:02

Det jo mest beregnet til bin og andre image filer! Så du kan brænde dem på CD!

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 23:04

tedd
???????????????????????????????????+

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-04 23:14

Clonecd er et brænder program! Endda et der ligger lige omkring grænserne for hvad der legalt! Bruges mest til at kopiere kopibeskyttede data CD'er. Man kan downloade såkaldte crackede image filer fra internettet og så afprøve dem /og brænde dem via det virtuelle drev som clonecd kan installere. Hvis du ikke ved hvad et virtuelt drev er, hvad vil du så egentligt bruge det! Det erstatter jo ikke et rigtigt drev, men bliver indlæst i RAM og harddisk hvergang du starter maskinen! Du kan ikke opbevare data i et virtuelt drev da disse data vil blive slettet/smidt ud hvergang du genstarter maskinen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-04 23:19

Du kan naturligvis osse bruge det som et hurtigt CD drev men det kræver at du indlæser CD'en i det visuelle drev først! Og det er der højreklikket kommer frem så du kan browse hen til dit drev!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-01-04 23:21

Øh - det var vist clone-drev Catbody henviste til:
http://www.sikkopi.dk/CCD-manual/Clone-drev.htm
Altså CD på harddisken, som jeg har forstået det.
Emesen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 23:27

Har fundet ud af det med clone cd,TEDD,nogle spil kræver for at spille ,at man først install spillet,og så når man vil spille ,lægger cd rommen i,det kan man undgå ved at bruge et virtuelt drev,og den sletter intet ved lukning.Men tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 23:27

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 26-01-04 23:32

Hej

En lille side bemærkning, jeg bruger det virtelle drev meget til test af multimedia cd inden jeg brænder endeligt til cd-rom.
Ja til ting der er hentet på nettet og lægger i en eller anden form som image, er det da også fint.
Selv bruger jeg en kombination af Nero, Isobuster og Daemon Tool, der er foresten en ganske udmærket hjælpefil med, som giver svar på meget af det der her har været fremme.

>Ofa du har sat "set number of devices" til minimum 1 drive?

mvh

2243 / claus

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 27-01-04 00:09

emesen >> rigtigt, det var clone-drev der blev henvist til og IKKE CloneCD

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 27-01-04 08:45

Jeg er da glad for interessen,men jeg forstår ikke rigtigt,"en kombination",af div og minimum 1??
Hvorfor,jeg har nu oprettet 3 virt drev og har spil liggende på hvert drev.Tedd taler om at clone drev skulle bruges til brænding.Enten har jeg misforstået virtuelt drev fuldstændigt eller også kan det bruges til noget jeg ikke er klar over.Jeg skal jo bare snyde maskinen til at tro at cd rommen ligger i skuffen.Jeg vil gerne give 400 point mere for en forståelig forklaring

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-04 21:14

Ofa - det er nok ikke til megen hjælp, men så vidt jeg kan se er der flere mulighedder i programmet. (jeg har og bruger ikke spil/film CD/DVD)
Du har vel et drevikon med fåret på, Har du prøvet med et klik på ikonet og markere autostart, som hvad jeg tror starter din ""CD"" ved tryk på dit virtuelle drev i denne computer.
Mount/unmount findes i samme menu udfor virtual clone drive.
Håber at det hjælper lidt - alt er læst på ctbody's link.
Emesen.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 27-01-04 23:04

Emesen
Jeg har set det hos venners unger hvor farmand har lagt spillet på et virtuelt drev,for at være fri for at rode med cd rommen når der skal spilles.Spillet startes med dobb klik på spilleikonet,ingen dikkedarer der.Jeg mente ,efter forklaring ,det var lige til at finde ud af,nu har jeg rodet i 3 dage og mente jeg havde fidusen,det havde jeg også så længe PCén var tændt,men det var rigtigt at opsætningen forsvandt når jeg lukkede PCén ned,så er hele fidusen jo væk.Det er også det første spil jeg er interesseret i,TRIVIAL PERSUIT.Når jeg er sammen med en af dem igen får jeg løsningen,nu irriterer det mig,så hvis du er interesseret ,så læg et ord

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-04 23:32

Når du har løsningen/opskriften vil jeg gerne høre den.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 27-01-04 23:37

VI VI