/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Min Datters Far kørt galt
Fra : puzzlemus
Vist : 396 gange
60 point
Dato : 26-01-04 17:17

Min datters far er kørt galt (hun er 8 år) - han er ikke vågen indnu og man ved ikke om han får meen. Han har en samlever gemmen 1½-2 år og hun vil ikke have at jeg viser mig på hospitalet eller snakker med læger. Han har brugt mig som bedste ven altid og vi har aldrig haft problemer. Problemet er bare han har ikke nogele faste aftale på sin datter fordi det har vi altid klaret selv - jeg ved min datter og hendes far elsker hinanden over alt på jorden ... HAVD SKAL JEG GØRE og HVAD ER MINE RETTIGHEDER

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-01-04 17:33

Hun kan selvfølgelig ikke nægte dig og din datter at komme på hospitalet, og personalet vil da heller ikke.
Hvad er problemet med at han ikke havde nogle faste aftaler med sin datter?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 17:37

Det er en rigtig voksen samlever,føler med dig og datter

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 26-01-04 17:42

Hvordan og hvor - kan jeg få det på skrift. Jeg vil ikke henvende mig på sygehuset for jeg har mine rettigheder på skrift, da der bliver meget balade hvis jeg viser mig (har personalet tavhedspligt i henhold til mig over for resten af familien) Farens samlever vil slå på (hvilken ikke er rigtigt) at han ikke ser sit barn jævnligt, (han har aldrig haft hende hver 14 dag, men har altid kunne komme samt vi har holdt alle højtider sammen, og hun ved ikke at han ringer tit for høre hvordan hun har det (grundet balade mellem dem, sagt på en anden måde, jeg har fundet ud af han har kørt sit liv fra mobiltelefon til venner, mig, familien ...m.m )
Det har aldrig for mig, ham, hans farmilie været et problem, men bliver det et problem nu ? det er jo ord mod ord ?

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 26-01-04 17:52

Hvis hans familie er vidende om jeres gode venskab, hvad det lyder som, så tror jeg da jeg vil bruge dem. Det er dog også i deres interesse at alting går rigtigt til i forhold til deres barnebarn og forholdet mellem ham og datteren.
Jeg tror altså også sygehuset vil tage hensyn til at han er far til barnet.

Hvor er voksne mennesker dog somme tider dumme !

Held og lykke med det hele.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-01-04 17:55

Ja et problem,men overfor hvem,i den sidste ende er det da kun en samlever,hvori består problemet,det er sgu da bare at troppe op på hospitalet med datteren i hånden.Han er vel også voksen nok til at kunne ytre sig.Hun(samleveren)ved måske ikke han har været sammen med andre??

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 26-01-04 18:00

Selv om du forståeligt nok er rystet, er det nu vigtigt for din datter, at du finder så megen ro så du kan være der for din datter. Lige nu får hun jo alt information fra dig (evt. andre voksne). Hvordan hun har det er afhængig af, hvordan du tackler det. Spørgsmålet er vel lige nu, om din datter har mest behov for, at se sin far, eller om hun har mest brug for dig. Jeg tror hun lige nu har allermest brug for, at du koncentrerer dig om hende - snakker med hende, så hun har en hun har tillid til, som hun kan snakke med.

Du kan jo løbende ringe til hospitalet og holde dig orienteret, kan jo også forklare, at det er din datters far. Kan du få oplysningerne, ja så har du retten til det - de er jo også de nærmeste til, at vide hvem de har tavshedspligt i forhold til.

Men at du kan holde dig orienteret er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med, at det ubetinget er godt for din datter at se sin far lige nu - hvis det er meget nyt.

Tag et skridt af gangen og giv din datter den omsorg hun har brug for - det andet løser sig måske helt af sig selv ved at han kommer til bevidsthed og selv bliver i stand til at sige til og fra.

Jeg ved godt, at det er en meget belastende situation - det gør mig ondt - men forsøg om du kan bevare fatningen, så det ikke bliver mere kaotisk end nødvendigt for din datter. - Alle må jo lige nu have det forfærdeligt og have nerverne uden på tøjet - håber det lykkes Jer alle, at få vendt en truende konflikt til gensidig støtte og omsorg i den udstrækning det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 26-01-04 18:01

Selv om du forståeligt nok er rystet, er det nu vigtigt for din datter, at du finder så megen ro så du kan være der for din datter. Lige nu får hun jo alt information fra dig (evt. andre voksne). Hvordan hun har det er afhængig af, hvordan du tackler det. Spørgsmålet er vel lige nu, om din datter har mest behov for, at se sin far, eller om hun har mest brug for dig. Jeg tror hun lige nu har allermest brug for, at du koncentrerer dig om hende - snakker med hende, så hun har en hun har tillid til, som hun kan snakke med.

Du kan jo løbende ringe til hospitalet og holde dig orienteret, kan jo også forklare, at det er din datters far. Kan du få oplysningerne, ja så har du retten til det - de er jo også de nærmeste til, at vide hvem de har tavshedspligt i forhold til.

Men at du kan holde dig orienteret er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med, at det ubetinget er godt for din datter at se sin far lige nu - hvis det er meget nyt.

Tag et skridt af gangen og giv din datter den omsorg hun har brug for - det andet løser sig måske helt af sig selv ved at han kommer til bevidsthed og selv bliver i stand til at sige til og fra.

Jeg ved godt, at det er en meget belastende situation - det gør mig ondt - men forsøg om du kan bevare fatningen, så det ikke bliver mere kaotisk end nødvendigt for din datter. - Alle må jo lige nu have det forfærdeligt og have nerverne uden på tøjet - håber det lykkes Jer alle, at få vendt en truende konflikt til gensidig støtte og omsorg i den udstrækning det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-01-04 18:01

Det er da en sød samlever, din datters far har fået sig der!
Personalet på hospitalet har tavhedspligt. Ring til hospitalet og forklar dem situationen.
Det er da klart at du og din datter vil besøge eks/far. Din eks. er da vist kommet under tøflen.
At I ikke har haft en fast aftale med at din datter skulle være hos sin far hver 14. dag er sagen uvedkommende.
Det eneste, der kan holde dig tilbage er et polititilhold.
Din datters fars samlever kan ikke bestemme hvad du vil/ønsker at gøre. Du kan gøre hende sur ved ikke at rette dig efter hende, men det ville jeg så springe op og falde ned på.
Det er da klart at du og din datter vil en tur på hospitalet for at besøge ham.
Uanset hvad samleveren end mener, så synes jeg, at du skal tage kontakt til hospitalet.
Det vil være det bedste for dig og din datter.

mvh ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 18:03

Jeg har en fornemmelse af at der gemmer sig noget mere bag spørgsmålet.
Hvis han er barnets far og dermed betaler børnebidrag, har du da papirer på forholdet (du ville jo have noget skriftligt).
Hvis hun er hans eneste barn hører hun til nærmeste familie, og sygehuset ville ALDRIG forbyde dig eller barnet at se ham.
Er det så galt at han ligefrem ligger i koma, har din datter i aller højeste grad lov at besøge ham.
Ligger der mere i spørgsmålet?

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 26-01-04 18:05

Ja desvære er det ikke alle voksen mennesker der kan sætte egne meninger og følser til side - til fordel for den de elsker eller børn. Jeg bruger tiden nu på at få mine rettigheder på skrifi og kæmper kampen der er i min datters og hendes fars ånd - men for fanden, folk i krise (farmilien) tænker sig nogle gange ikke om - og som altid sker der grimme til i forhold til et menneske ligger, ikke kan tale for sig selv - det er en mors søn, søsters bror, datters far ... osv men selv om folk ved det - glemmer de det når de snakker sammen og om hinanden -

Farmor og Farfar er i ordet forstand rigtige bedsteforældre, de eneste min datter har.
Farens søster er stedfortræder hvis noget sker med mig (har overtaget mange af fars pligter) samt bedste veninde til mig (faster er gravid, skal føde til april, og det opfattede næsten som min datter får en lillebror)

MEN nu har jeg siddet her en uge alene og INGEN støtte fra dem, da jeg luftede for farfor at jeg ville tag på hospitalet - ringet hun til samlever og alle gik i panik ...

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 26-01-04 18:11

Tak for alle svar - jeg prøver bare at finde ro i MINE handlinger før jeg GØR noget (også i min datter og fars intresse) Nej der ligger ikke mere i spørgsmålet andet ind JEG VED hun vil prøve at forbyde mig at snakke med en læge og inden jeg tager den kamp ville jeg prøve at køre hvad jeg kan for den forgår så roligt som muligt.....

Det er så DEJLIGT og Rart at høre andres menning ... hjælper meget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 18:16

Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig en tur på sygehuset.
Samleveren kan med garanti ikke påvirke personalet på sygehuset. De er vant til sådanne intriger mellem familie og gør hvad de kan for at holde dette adskilt i deres arbejde.
Så tag du roligt derhen. Du kan jo vælge et tidspunkt hvor du ved at resten af familien ikke er der, så slipper du for konfrontationen.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 26-01-04 18:16

Hvis du har siddet en uge alene med din datter og han stadig ikke er vågnet, så vil jeg også som andre her råde dig til simpelt hen at tage din datter ved hånden og komme af sted - som bl.a. refi skriver har du jo allerede papirer på dine rettigheder - det er din datter der har rettighederne og du skal varetage hendes interesser og rettigheder - det er det din forældremyndighed bl.a. også går ud på.

Brug ikke din energi på at bekymre dig om, hvem der bliver vred - selvfølgelig er alle berørte, som din datter og du er - men det betyder ikke, at du skal føje dig efter dine omgivelser - din ex ville vel også have givet udtryk for sit ønske om, at hans datter kom, såfremt han havde været i stand til det.

Lad dig ikke kue - du skal varetage din datters interesser nu - hun kan ikke, det er dig der må gøre det.

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 26-01-04 18:17

Ja han ligger i coma - efter min menning må det forgå sådanne at - jeg bliver nødtil at snakke med læger, følge forløbet, få hjælp til at (når den tid kommer) at fortælle min datter det og støtte når hun skal se ham. Men jeg kan ikke forbrede mig, hvis jeg ikke må komme i kontakt de læger der er omkring ham eller selv og se hvor slemt det er, alt det skal være i orden før min datter for noget at vide.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 18:24

Lægerne vil gerne snakke med dig da du er hans datter formynder. De fortæller ikke andre om jeres samtale. Din datter er mellem allernærmeste familie så den skal sygehuset nok takle.
I 1989 havde jeg seld et alvorligt trafikuheld. Da politiet ikke kunne få fat på min far ringede de til min forhenværende kone da min datter boede der. Hun var på det tidspunkt 16 år og blenv orienteret til fulde af læger og sygeplejersker.
Det bliver med sikkerhed ikke sygehuset der kommer til at stå dig ivejen.
Skynd dig at tage turen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-01-04 18:25

Hej, -det er da vist noget værre noget... det lyder, som om du og din ex. ikke er helt færdige med hinanden... I hvert fald i hans samlevers øjne...

Og så er det spørgsmålet, om du ikke står dig bedst ved at holde lidt lav profil så længe han er indlagt. Så hører du nok fra ham, når han har det bedre.

Hvis du omvendt maser på og "holder på din ret" og opsøger ham, så risikerer du, at samleveren stejler totalt og beder ham vælge mellem hende eller dig... Og så er det jo ikke sikkert, at det er dig han vælger. Det kunne i værste fald også komme til at gå ud over jeres datter...

Hvordan han har det, kan du jo få at vide fra hans forældre, -gudskelov for dem. Og når han bliver rask nok til at få besøg af sin datter, så kan bedsteforældrene nok også tage hende med.

Jeg forstår godt, at du stadig har varme følelser for dit barns far, og at du føler trang til at være der for ham nu hvor han er kommet til skade. Men det er jo ikke dit job mere. Slet ikke, når det skaber problemer for ham.

Jeg håber meget for dig, at du finder styrken til at gøre det, der er bedst for alle lige nu, og som kan give familien mest ro.. -I længden kan det vise sig at være det bedste for dig selv også..

Kærlige tanker fra Birgitta..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-01-04 18:27

Du kan da til hver en tid besøge ham alene. Så får du et overblik om hvor slemt, det står til. Der er ingen, der kan forhindre dig. Jeg ville nu lige ringe til hospitalet først. Det kan jo være at de ønsker at han får så meget fred, som det nu er muligt.
Familien er sikkert gået i "panik" på grund af den tilstand han nu befinder sig i.
Ring til hospitalet og få en aftale med dem om, hvornår der er et passende tidspunkt at du kan komme på besøg.

mvh ans

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 26-01-04 18:30

Hvis din datter endnu ikke ved noget, så er det på tide at du får noget mere oplysning - ved godt jeg har skrevet det tidligere, men du må kunne ringe til hospitalet og orientere dig allerede nu - forklar dem situationen og spørg dem om, hvad de kan anbefale, de har jo erfaring med tilsvarende situationer - men jeg synes, når der er gået så lang tid, at du også er nødt til, at inddrage din datter i din viden. Selv om hun íkke er så gammel og det er en voldsom besked at få, så har du jo allerede på nuværende tidspunkt set tiden noget an - du bliver da også nødt til direkte fra sygehuset, at have noget orientering om, hvordan udsigterne ser ud - for det lyder som om den viden du har stammer andre steder fra. Når du har talt med sygehuset, så kan du også bedre danne dig overblik over hvordan du skal forholde dig i forhold til din datter. hvis din datter ikke ved noget, da er det også på høje tid du får talt med hende om det - en uge, ja men børn de fornemmer utrolig meget - ikke nødvendigvis, hvad sagen drejer sig om, men alle stemningerne, som vi overhovedet ikke kan skjule for børn - det ikke at vide giver enorm utryghed. Så selv om det at vide kan være hårdt, så er det altså bedre, når det er noget der strækker sig over tid, at vide også selv om det er hådt.

Tror og håber, at du får en god støtte ved henvendelse til sygehuset.

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 26-01-04 18:37

Samleveren har ingen børn, skal ingen børn have og siger selv hun har svært ved at forholde sig til børn .... men selvfølige ved hun at der er et barn ...

Men men farens farmilie er jo gået ind i datterens liv, med liv og sjæl - samt jeg ved hende og hendes far har et unikt forhold på deres måde - hun kan bare ikke se det det er jo HELE farmilien der nu er ramt - så har faren jo heller ikke været så smart at holde tingen væk fra hende af frygt for balade ... jeg har fundet ud af nu der er mange ting hun ikke ved

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-04 18:42

Du skal ikke spekulere så meget på samleveren, men på dig og din datter.
Skynd dig nu at tage kontakt til sygehuset (det får ingen at vide) så du kan komme videre.
Du kan ovenikøbet måske få den besked at sygehuset gerne ser dig.
Hvis ikke det er kunstigt koma han ligger i, kan det være gavnligt at folk han holder af er i hans nærhed.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-01-04 23:42

Hej Puzzlemus

Jeg er ked af det der er sket, og ønsker jer al held og lykke..
Refi har ret i at det er vigtigt at det kan være gavnligt at folk han holder af er i hans nærhed.. Min far har også ligget i koma og hans puls ændrede sig når min mor sang for ham. Lægerne sagde at der var 80% chance for at han ikke ville overleve, men jeg tror at pga vores tilstedeværelse og "positive" energi, overlevede han. Så du SKAL bare kæmpe for dine og dit barns rettigheder. Den vigtigeste i hans liv er hans barn. Så må eksen bare bide det i sig og get over it!!! Hun har ingen ret til at bestemme noget som helst. Du har mere at skulle have sagt, da I har et barn sammen.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-01-04 23:46

Det er vel ham hun kalder far og hende han kalder datter..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-01-04 15:00

Jeg er totalt uenig med de fleste her i dette spørgsmål.

Det er IKKE Puzzlemus's sag og sidde og holde ex-manden i hånden på hospitalet, når han har en ny partner som han selv har valgt da han var ved sine sansers fulde fem! Især ikke, når der ikke er nogen af familien, der opforderer hende til det.

Og den arme datter har da mindst af alt brug for konflikter mellem bedsteforældre og mor.

Hvorfor skulle det være sagen for en lille pige at blive trukket med på hospitalet og risikere at opleve konflikt mellem fars samlever og mor, mens de ulykkelige bedsteforældre bliver klemt fra begge sider. De ønsker både at være solidariske med deres ex-svigerdatter, der er adgangen til deres barnebarn, og selvfølgelig ønsker de at være solidariske med deres søn og det valg HAN traf dengang han var ved bevidsthed. Og de konflikter skal en lille pige risikere at opleve SAMTIDIG MED at hendes far ligger bevidstløs og hun ved ikke om han overlever?

Her er ikke tale om ret eller uret. Men om medmenneskelige hensyn til både den lille pige og hendes bedsteforældre.

Og såvidt jeg har forstået, så kan Puzzlemus når som helst få alle de helbredsmæssige oplysninger fra hendes ex-mands forældre, så jeg kan slet ikke se nogen som helst grund til, at hun også skulle have samtale med lægen.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 27-01-04 15:21

I mine kommentarer til Puzzlemus`s situation er jeg ikke blind for, at andre forhold end hensynet til datteren kan indgå - men vælger nok som også andre gør, at fokusere på, hvilke rettigheder og behov datteren kan have.

Såfremt det er en længerevarende tilstand med pigens far, er det væsentligt for et barn i den alder at vide besked, at få sat billed på - trods det, at det kan være voldsomt, så er børns fantasi vældig god og kan hurtigt udvikle sig til billeder, der ikke stemmer overens med virkeligheden.

En fælles erfaring med virkeligheden for mor og datter, giver grundlag for, at pigens mor kan være en støtte for sin datter i bearbejdningen af situationen.

Forestiller vi os, at pigens mor holder sin viden skjult for datteren, er risikoen der for, at pigen mister tilliden til sin mor.

En kontakt til hospitalet, som ikke går gennem familien, vil udelukke de direkte konfrontationer og konflikter - på den måde bliver ingen indrullet i konflikter de ikke selv ønsker.

I så alvorlig en situation, synes jeg ikke det er relevant, at tillægge nogen skjulte hensigter - det drejer sig om datteren og om faderen, måske både han og datteren trods situationen kan have gavn af at hun besøger ham.

Mener at vi mange gange er blevet oplyst om at en person, der ikke er ved bevidsthed kan have gavn af, at der er mennesker de holder af i deres nærhed.

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 27-01-04 15:23

Birgitta - Jeg er måde enig og uenig Du har helt ret langt hen af vejen.

Men Farmor VIL ha jeg fortæller min datter det nu, hvad jeg ikke gør - og så er der også en anden ting, det er for mig et spørgsmål om at tag en beslutning der i sidste ende gør ondt på en eller anden - han søster, farmor og farfar er så indvolver i min datter som hvis det havdet været min egen mor .m.m og nu er en hel familie i krise - så enten skal jeg skånde min datter og holde hende helt væk fra alle hun har kært fordi alle er i krise eller ???

Søsteren skal føde om 10 ugen - og skal min datter så stå der angsigt til ansigt med en masse mensker i krise ? det er svært .....

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 27-01-04 15:25

Birgitta - Jeg er måde enig og uenig Du har helt ret langt hen af vejen.

Men Farmor VIL ha jeg fortæller min datter det nu, hvad jeg ikke gør - og så er der også en anden ting, det er for mig et spørgsmål om at tag en beslutning der i sidste ende gør ondt på en eller anden - han søster, farmor og farfar er så indvolver i min datter som hvis det havdet været min egen mor .m.m og nu er en hel familie i krise - så enten skal jeg skånde min datter og holde hende helt væk fra alle hun har kært fordi alle er i krise eller ???

Søsteren skal føde om 10 ugen - og skal min datter så stå der angsigt til ansigt med en masse mensker i krise ? det er svært .....

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 27-01-04 15:29

Birgitta - Jeg er måde enig og uenig Du har helt ret langt hen af vejen.

Men Farmor VIL ha jeg fortæller min datter det nu, hvad jeg ikke gør - og så er der også en anden ting, det er for mig et spørgsmål om at tag en beslutning der i sidste ende gør ondt på en eller anden - han søster, farmor og farfar er så indvolver i min datter som hvis det havdet været min egen mor .m.m og nu er en hel familie i krise - så enten skal jeg skånde min datter og holde hende helt væk fra alle hun har kært fordi alle er i krise eller ???

Søsteren skal føde om 10 ugen - og skal min datter så stå der angsigt til ansigt med en masse mensker i krise ? det er svært .....

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 27-01-04 15:31

Nu ved vi jo ikke om Puzzlemus stadig kigger med, men synes, at rådene til Puzzlemus må gå på, hvad der er brug for, at fokusere på, når hun skal tage en beslutning - hun stiller jo et spørgsmål her for at få støtte til at tage den beslutning, der er bedst for datteren - og forsøger samtidig, via efterlysning af rettighede, at skaffe sig styrke til, at kunne gennemføre det.

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 27-01-04 15:36

Hjælp - griner min maskine gik i koks - så svaret blev sendt flere gange .... du har helt ret Hovsan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 15:40

Kan kun give "hovsan" ret.
Spørgsmålet gik mest på rettigheder og rettighederne er der.
Hvis kontakt holdes mellem datter/moder og sygehuset behøver der ikke være nogen konfrontation.
Sygehusene/lægerne kender disse problemer og kan mange gange være behjælpelige med gode råd for at opretholde denne kontakt.
Barnet KAN IKKE være tjent med ikke at kunne se sin far fordi resten af familien ikke kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-04 15:42

Med hensyn til "frost".
Gælder HELE kandu i øjeblikket.

Accepteret svar
Fra : Hovsan

Modtaget 60 point
Dato : 27-01-04 15:50

Nå, også her gik der koks med fastfrysning, så sender trods risiko for, at indlægget kommer helt forkert ind og at der er kommet andre svar jeg ikke har set.

Til Puzzlemus. Jeg ser lige, at du har taget din beslutning - men har du tænkt over, hvor længe du vil holde det skjult for din datter, samt hvordan hun oplever det, såfremt hun ikke ser sin far så jævnligt, som hun plejer.

Du kan jo ikke blive ved med at skjule det for din datter - og i den tid du skjuler det, da vil jeg lige igen pointere, at du ikke kan skjule stemningen for hende, da brn er ekstremt gode til, at fornemme stemninger - hun ved, at der er noget galt, måske går hun som du og bakser med, at holde det fra "døren", hvilket kan gøres på mange måder - men hun har altså brug for, at I deler denne viden også selv om det er hårdt for dig - tror rent faktisk også det vil være godt for dig - så kan du også bedre se, hvad hun har brug for.

Forstår godt det er svært og at du måske er i en proces, hvor det er svært for dig - men din datter er trods alt den svage part og du den voksne, der skal støtte hende også nu - det gør du ved at tale med hende om det.

Kommentar
Fra : puzzlemus

Dato : 27-01-04 16:34

Du har ganske ret - ville også helst have det sådanne.

Men som familien takler det nu og alle de modsatte info jeg får - bliver jeg nød til at vide hvad jeg skal fortælle hende og have prof hjlæp til at gøre det bedst muligt - min datter vil jo helt sikkert se sin far og følje ham - men som det er nu må vi jo ikke komme på hospi og tør/vil ikke stå i at ikke kunne besvare alle hendes spørgsmål + skulle sige til hende VI KAN IKKE BESØG FAR ...... det er jo ikke det han ligger der også hele familien og deres kriser, lige nu er jeg nok den der takler alt dette bedst, men bliver nødtil at have prof med i forløbet med min datter.

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 27-01-04 16:56

Det lyder da fornuftigt, at du søger professionel hjælp til situationen - så du kan få få hånd om din egen krise (og ikke drukner i den øvrige families krise), for det er jo i samspillet med dig din datter kan hente kræfter til de ressourser hun har brug for.

Jeg har dog ikke forstået af dine indlæg, at du I ikke måtte komme på hospitalet. Hvis det skulle være hospitalet, der kommer med denne melding kan det selvfølgelig have sin årsag i hans tilstand, som kan kræve at man ønsker ro omkring ham. Men oplysninger du i øvrigt har brug for, kan de ikke nægte dig.

De bedste ønsker for Jer alle.

en havde nu ikke opfattelsen af, at I ikke måtte komme på hospitalet - forstår så nok ikke helt om det er hospitalet, der har meddelt dig det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-01-04 17:16

Jeg synes nok, at du tager en masse ting for givet og en masse sorger på forskud. Hvis din datter ikke en gang har fået at vide, at hendes far ligger på hospitalet, så er der da ikke så mange af de andre problemer, der er relevante endnu.

Problemet kommer da først HVIS din datter INSISTERER på at se sin far mens han ligger på hospitalet. Hvis hun er stor nok til at besøge sin far, der måske er døende efter et færdselsuheld, så er hun da også stor nok til at forstå, at hun må følges med farmor og farfar derhen. Du kan jo være der for hende FØR hun skal hen på hospitalet (ved at forberede hende på, hvad hun kommer til at opleve), og EFTER at hun har været der -ved at lade hende snakke, hvis hun har lyst og IKKE udspørge hende.
Det ville sikkert også være i orden for din datter, at det er hendes fars mor og hendes fars far, der løbende svarer på hendes spørgsmål.

Jeg tror, at hele familien ville slappe mere af, og du ville kunne få bedre oplysninger fra dem hvis du foreslog dem den løsning.

Dit forbandede job, puzzlemus, bliver, at fortælle din datter hvad der er sket. Ingen ved, hvordan det vil gå. Så mange af de spørgsmål, hun vil stille, dem må du jo fortælle hende, at du ikke har svar på.. -Du kan jo ikke udskyde det, til du véd alt..

Godkendelse af svar
Fra : puzzlemus

Dato : 27-01-04 19:20

Tak for svaret Hovsan.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 27-01-04 19:28

Hej Puzzlemus

Du kan få en henvisning af din læge til psykolog, når det er en pårørende i familien der er blevet ramt af en invaliderende sygdom. Du vil spare kr.500...

Held og lykke og god bedring med din datters far og til jer to!!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 27-01-04 19:33

De bedste tanker til dig i den proces du er i gang med - med ønsket om, at du får en god støtte, som bringer dig og dermed også din datter igennem på den bedst mulige måde. - og tak