/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænding af LP- til CD
Fra : bmw2002
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 25-01-04 19:27

Hej. Jeg håber, at der er nogle her som har erfaring i at lagre lyd/musik fra de gamle LP-er, til CD/R. Jeg har det stereo anlæg som behøves. Min Brænder er en LG, og softwaren er Nero 5.5. Mit spørgsmål lyder sådan: Hvor gemmer jeg lydfilen, og i hvilken lydfilformat, når jeg senere skal hente den til min brænder. I en mappe, eller gemmer Nero selv filen et bestemt sted?
Hilsen Niels

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 19:32

Dem gemmer du på din pc i wav format, men til formålet clean lab anbefales

2243 / claus

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 19:35

link til cleaning lab http://site.magix.net/index.php?8313

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 25-01-04 22:31
Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 26-01-04 05:28

Hejsa

2243...Hvorfor skal bmw2002 gemme musik filene som wav-filer.

Nej...nej
Jeg vil forslå du gemmer musik nummerne som Mp3 og programmet du bruger til det er rigtnok MAGIX audio cleaning lab 2004. Du skal også bruge et audio-cable som forbinder dit anlæg/LP-afspilleren til din mic.-udgang på computeren??
(køb af programmerne følgere der vist nok et audio-cable med!!)
Du kan også bruge programmet Magix Music Cleaning lab. Deluxe 3.0

Agent2002

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 26-01-04 07:18

>Agent2002
er det ikke det format der er mest brugt når du overføre fra LP, for bagefter et skulle fjerne evt. støj og ridser, for der sker vil også et vidst tab når du konvertere til mp3.

2243 / claus

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 26-01-04 09:22

Hejsa 2243

jeg vil sige at wav-formatet fylder mindre og lydkvaliteten i wav, er ikke nær så god som mp3 formatet.
Man kan godt optage lydkilder i wav format, men slutresutetet syntes jeg skal konverteres til mp3 format.
Man kan så vælge at brænde formatet, så man kan afspille musik-CD`en i en DVD standart afspiller. Man kan også brænde den som en almindlig musik CD.

Når man bruger MAGIX audio cleaning lab 2004 eller Magix Music Cleaning lab. Deluxe 3.0 optager man lyden ind på harddisken, hvorefter man kan redigere musiknummeret for fejl, støj m.m.
Man kan så konvertere/gemme musiknummeret til wav eller mp3 format. Her er mp3 formatet klart den beste kvalitet.
Wav formatet bruger man mere hvis man laver Computer musik. De loops man indsætter er i wav format og fylder mindre end mp3. Her igen konverter man slutproduktet til mp3 eller CD format?

Agent2002

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 26-01-04 09:27

F.eks er mange korte lyde lavet i wav. Mange lyde i Windows er lavet i wav.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 26-01-04 09:48

>wav fylder mindre end mp3, du mener omvendt ikke

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 26-01-04 14:34

neeeejjjj

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-01-04 14:39

nå, det var noget helt nyt for mig. Hos mig fylder mp3 altså mindre end wave (og har altid gjort det)

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 26-01-04 14:42

>catbody tak

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 26-01-04 16:51

Ok jeg undskylder... ....jeg mener omvendt.
Men jeg syntes stadigvæk at bmw2002 skal konverter sin færdig musik til mp3 format.
Uanset hvad bmw2002" - så skal du bruge programmerne MAGIX audio cleaning lab 2004 eller Magix Music Cleaning lab. Deluxe 3.0. til optagelse af dine LP`er.
Begge programmer kan det samme....nemlig optage dine gamle LP`er, hvorefter du kan konverter musiken til enten wav, mp3, mpg eller Windows Media (wma) m.m....??

Agent2002

Kommentar
Fra : bmw2002

Dato : 27-01-04 07:48

Hej allesammen her.
Tak for jeres gode råd. De har hjulpet mig et godt stykke af vejen. Nu er der vist mange meninger om wav og mp3, om hvilket der lyder best. Jeg selv foretrækker wav-formatet. Indvesteringer i andre brændeprogrammer tillader min baglomme ikke - så jeg beholder mit Nero program -det indeholder jo også funktioner til at forbedre lyden med, såsom støjreduktion, eqalizer og andet.
Jeg har bare et siste spørgsmål: Når jeg har brændt min lydfil og lækker cd'en i stue-anlægget får jeg kun lyd i venstre højtaler. Hvorfor nu det?
bmw 2002.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 27-01-04 09:01

Hejsa
Har du det samme problem når du spiller musik-filen på computeren??
Hvilket lyd format har du brændt musik-filen??

Agent2002

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 27-01-04 09:01

du har undersøg af der er lyd på begge kanaler på de filer du brænder

Kommentar
Fra : bmw2002

Dato : 28-01-04 08:35

Hej igen Agent2002 og 2243.
Ja, jeg har en helt normal stereo gengivelse, når jeg afspiller musik-filen på computeren, og jeg sender filen til brænderen i Wav format. Nu har jeg fået et lille tip fra min søn - at der mangler muligvis et lille ekstra 3-leder kabel inde i computeren, som skal forbindes fra brænderen til lydkortet. Det vil jeg nu undersøge, om det kan være fejlen. Jeg vender tilbage, når jeg har fået tjek på dette.
Hilsen bmw2002.